Monday, March 30, 2009

ΕΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΓΕΜΑΤΟ ΚΩΔΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ GOOGLE (GOOGLE SUMMER OF CODE 2009)



GOOGLE SUMMER OF CODE 2009
Όσοι ασχολείστε με τον προγραμματισμό, είστε φοιτητές (ακόμη και μεταπτυχιακού προγράμματος οποιουδήποτε αναγνωρισμένου πανεπιστήμιου) και ενδιαφέρεστε για γράψιμο κώδικα ελεύθερου λογισμικού, ιδού η ευκαιρία!

Πάρτε μέρος μέχρι την 3 Απριλίου στο καλοκαίρι γεμάτο κώδικα της Google.
Για πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα
http://socghop.appspot.com/document/show/program/google/gsoc2009/faqs#age_limits

Saturday, March 28, 2009

Ψηφιοποιημένα λογοτεχνικά περιοδικά - Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη στον κόμβο του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου.



To EKEBI
http://www.ekebi.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=node&cnode=488
προχώρησε στη ψηφιοποίηση των εξής λογοτεχνικών περιοδικών
«Νέα Εστία», τεύχη 1-240
«Οδός Πανός», τεύχη 1-138
«Πλανόδιον», τεύχη 1-42
«Περίπλους», τεύχη 1-52
«Το Δέντρο» τεύχη 1-74
«Η Λέξη» τεύχη 1-100.

Τα περιοδικά αυτά παραχώρησαν την άδεια να ψηφιοποιηθούν και να αναρτηθούν στον κόμβο του ΕΚΕΒΙ παλαιότερα τεύχη τους, από το έτος ίδρυσής τους μέχρι την ημερομηνία που όρισε το καθένα από αυτά ότι επιτρέπει τη δωρεάν πρόσβαση στα κείμενά του.

Το πολύ ενδιαφέρον είναι ότι η αναζήτηση δε γίνεται μόνο με το συνηθισμένο τρόπο:
Συγγραφέας λογοτεχνικού κειμένου
Τίτλος λογοτεχνικού κειμένου
αλλά και σε ολόκληρο το περιεχόμενο του κειμένου, επειδή τα περιοδικά δε σαρώθηκαν απλώς φωτογραφικά αλλά έγινε και επεξεργασία με
OCR (Optical Character Recognition), δηλαδή λογισμικό οπτικής αναγνώρισης χαρακτήρων.

Το έργο χρηματοδοτήθηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» (Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης) και το Υπουργείο Πολιτισμού.

Friday, March 27, 2009

Λάπτοπ στα πρωτάκια του γυμνασίου;





"Λάπτοπ στα πρωτάκια του γυμνασίου"
Mε αυτόν τον τίτλο, δημοσιεύτηκε ολοσέλιδο άρθρο
στα ΝΕΑ της Δευτέρας 23/3/2009
στο ρεπορτάζ του Κώστα Ντελέζου
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4508399

Αν πραγματοποιηθεί αυτή η εξαγγελία,
και υλοποιηθεί το σχέδιο της
Ειδικής Γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού
http://www.infosoc.gr/infosoc/el-GR/sthnellada/operators/Special_secretariat/
οι μαθητές της Α' Γυμνασίου θα βρεθούν την επόμενη σχολική χρονιά
με δικό τους φορητό
που θα αγοράζουν με κουπόνι περίπου 500 ευρώ που θα τους στέλνεται ταχυδρομικώς στο σπίτι.

Ποια θετικά θα επιφέρει αυτό το σχέδιο;
1) Τόνωση της αγοράς υπολογιστών.
2) Ελάφρυνση της οικογένειας από ένα σχεδόν αναγκαίο πια έξοδο.
3) Εξοικείωση με τη χρήση των Ν.Τ. από μικρή ηλικία.
4) Συμμετοχή στην κοινωνία της πληροφορίας, αν το σχέδιο προβλέψει και επιδότηση για ευρυζωνική σύνδεση κατ΄οίκον, δικτύωση από το γειτονικό σχολείο, ή τουλάχιστον αύξηση των δωρεάν hot spots.
5) Σοβαρότατο κίνητρο για περισσότερους εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού.
6) Δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί ευρύτερα το ήδη υπάρχον εκπαιδευτικό υλικό που διαθέτουν δωρεάν σοβαροί ιστότοποι όπως
http://www.sch.gr/
http://www2.e-yliko.gr/

Γεννιόνται βέβαια και διάφορα ερωτηματικά:
1) Γιατί δεν έγινε πιλοτική εφαρμογή;
2) Η πρόσβαση στο διαδίκτυο δε θα πρέπει να γίνεται από το ΠΣΔ ώστε να χρησιμοποιούνται τα διάφορα φίλτρα;
3) Ποιο λειτουργικό θα χρησιμοποιηθεί;
4) Μήπως επιτέλους θα πρέπει να σκεφτούμε τη χρήση ΕΛ/ΛΑΚ;
5) Πότε θα σχεδιαστούν οι απαιτούμενες εκπαιδευτικές κοινότητες στις οποίες θα συμμετέχουν και οι μαθητές;
6) Θα ενσωματωθεί η χρήση των φορητών και μέσα στη σχολική τάξη;
7) Γιατί εγκαταλείφθηκε η ιδέα του OLPC OX;
8) Ποια θα είναι τα μίνιμουμ τεχνικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ο προσωπικός φορητός που θα χειρίζονται οι μαθητές;
9) Υπάρχει κάποια εκπαιδευτική φιλοσοφία πίσω από το εγχείρημα;

Thursday, March 26, 2009

Βωβά κινούμενα σχέδια στο not in words com




To διαδίκτυο δεν παύει να μας ξαφνιάζει.
Μια νέα θεότρελη ιδέα στον ιστότοπο
http://www.notinwords.com/
Ενημερωτικά βιντεάκια για διάφορα θέματα χωρίς καθόλου λόγια! Την ιδέα είχε πριν λίγους μήνες η νεαρή Ιταλίδα Paola Pozzessere., πιστεύοντας πως με τα σκίτσα ξεπερνιέται το πρόβλημα της ξένης γλώσσας, ακόμη κι αν αυτή είναι η ευρέως χρησιμοποιούμενη αγγλική.
Κάθε σύντομο βίντεο διαρκεί λιγότερο από δύο λεπτά και επιδιώκει να ενημερώσει απλώς για τα βασικά ενός θέματος χρησιμοποιώντας μόνο σκίτσα.
Η παρουσίαση γίνεται από μια κοπέλα που μας παρουσιάζει με τη βοήθεια καρτελών τις πιο σημαντικές πληροφορίες για το συγκεκριμένο θέμα, π. χ, την εγκυμοσύνη, το Web 2.0, τον τρόπο αγορών μέσω διαδικτύου, την τηλεοπτική σειρά Lost κτλ.
Κάθε βίντεο προειδοποιεί πως οι πληροφορίες που παρέχει είναι απλώς μια εισαγωγή στο υπό συζήτηση θέμα και μας παραπέμπει σε σχετικούς υπερδεσμούς.

Ενδιαφέρουσα προσπάθεια ως προς τη λακωνικότητα του μηνύματος και τις παραπομπές, αλλά η υπερβολική εκλαΐκευση σοβαρών θεμάτων μπορεί να καταστεί επικίνδυνη. Σίγουρα όταν απλώς μιλάς για ένα σίριαλ στο «χαζοκούτι» δε χρειάζεσαι και πολύ υπεύθυνη πληροφόρηση, αλλά άλλα θέματα, όπως η εγκυμοσύνη, χρειάζονται οπωσδήποτε τη γνώμη εδικού.

Wednesday, March 25, 2009

Συνάντηση μαθητικών αναγνωστικών λεσχών



Πολύ καλή η ιδέα της συνάντησης των μαθητικών αναγνωστικών λεσχών των σχολικών βιβλιοθηκών του 1ου ΓΕ.Λ. Ελευσίνας και του ΓΕ.Λ. Μελισσίων την περασμένη Κυριακή.
Και το θέμα βέβαια.... τι άλλο; Ο έρωτας.
Ωραία αρχή και ελπίζω να ακολουθήσουν κι άλλοι γύροι σ' αυτό το φιλαναγνωστικό πρωτάθλημα.
Άσε που μπορεί να ζηλέψουν κι άλλες ομάδες, γιατί απ' όσο γνωρίζω δεν είναι λίγες οι σχολικές βιβλιοθήκες που έχουν συγκροτήσει εφηβικές λέσχες με στόχο την προώθηση της φιλαναγνωσίας.
Για περισσότερες λεπτομέρειες διαβάστε το πανέμορφο μπλογκ
http://libelefsina.blogspot.com/

Monday, March 23, 2009

Μαθητές δημοτικού μαθαίνουν δεκαδική ταξινόμηση στη σχολική βιβλιοθήκη του 4ου ΓΕΛ Περιστερίου.




Την Τετάρτη 11 Μαρτίου 2009 ήταν μια ξεχωριστή ημέρα για τη Σχολική Βιβλιοθήκη του 4ου ΓΕΛ Περιστερίου. Γέμισε με τις χαρούμενες φωνές των μικρών μαθητών της Δ΄τάξης του κοντινού 36ου Δημοτικού Περιστερίου.
Ο σκοπός ήταν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα «Μαθαίνω να οργανώνω τη βιβλιοθήκη μου» με το εργαστήριο «Μια βιβλιοθήκη για τα παιδιά από τα παιδιά» ειδικά προσαρμοσμένο στις ανάγκες των μαθητών της πρωτοβάθμιας..

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα στη βιβλιοθήκη εντάσσεται στο μάθημα της Γλώσσας και στην προσπάθειά να έρθουν οι μαθητές πιο κοντά στο βιβλίο.
Η δομή του προγράμματος ήταν:
α) δραματοποίηση (μικρή ιστορία),
β) θεωρία για τον τρόπο ταξινόμησης των βιβλίων, βάσει του δεκαδικού συστήματος Dewey, το οποίο χρησιμοποιούν οι περισσότερες βιβλιοθήκες παγκοσμίως
γ) δραστηριότητες για την άμεση εφαρμογή της προσκτηθείσας γνώσης.
Τα παιδιά είχαν μαζί τους ένα ψαλιδάκι, ξυλομπογιές, μαύρο μαρκαδόρο και δύο βιβλία διαφορετικού είδους π.χ. επιστημονικό, μυθιστόρημα, φυσικής, ζωολογίας, γεωγραφίας, ιστορίας, τα οποία και χρησιμοποιήθηκαν για την πρακτική εξάσκηση.
Οι μαθητές έμαθαν τα βασικά για τον τρόπο οργάνωσης μιας βιβλιοθήκης, που θα τους βοηθήσουν να οργανώσουν τόσο την προσωπική τους βιβλιοθήκη στο σπίτι ή στην τάξη , όσο και να νιώσουν πιο βολικά σε μια μεγαλύτερη δημόσια ή σχολική.

Η παρουσίαση έγινε από την εκπαιδευτικό – καθηγήτρια γαλλικής υπεύθυνη της Σ. Β στο 4ο ΓΕΛ Περιστερίου, Γιώτα Μοσχολιού, η οποία και έχει ασχοληθεί ειδικά με την εκπαίδευση νεαρών χρηστών βιβλιοθήκης κατά την εξαετή υπηρεσία της στη βιβλιοθήκη του Ευρωπαϊκού Σχολείου στο Λουξεμβούργο.



Για περισσότερες λεπτομέρειες της ημερίδας δείτε το ιστολόγιο του 36ου Δημοτικού Περιστερίου, όπου θα βρείτε τα σχετικά άρθρα από την επίσκεψη των μαθητών Δ1 & Δ2 με τους δασκάλους τους Γιάννη Βεργέτη & Χρήστο Χριστόπουλο.
http://36dimotiko.blogspot.com/2009/03/1-2-4-1.html

poema Ηλεκτρονικό περιοδικό για την ποίηση.




Στον ιστότοπο
http://www.e-poema.eu/index_gr.php
μπορείτε να διαβάσετε (αλλά και να ακούσετε και να δείτε) το ηλεκτρονικό περιοδικό για την ποίηση poema.
Γεμάτο ποίηση ελληνική και ξένη, αλλά και δοκίμια, περιηγήσεις και απαγγελίες.
Μας προσφέρονται οκτώ τεύχη, το καθένα με ένα ξεχωριστό αφιέρωμα:
01 γυναίκες στην ποίηση
02 Ανδρέας Κάλβος
03 Λογοτεχνία και Εικαστικός Λόγος
04 Η ποιητική γενιά του '50 στην Ισπανία
05 Πρωτοπορίες
06 Ποιήματα για την καλοκαιρία
07 Ποιητικό άσυλο
08 Αφιερώσεις ποιητών προς τον Στρατή Τσίρκα

Εκδότης-διευθυντής: Βασίλης Ρούβαλης
Συντακτική ομάδα: Γιώργος Λίλλης, Βασίλης Μανουσάκης, Σουάν Μπέλλο, Σούζαν Μπίντερμαν, Ισμήνη Ραντούλοβιτς
Επιφυλλίδες: Tιτίκα Δημητρούλια
Στατιστικά: Σωκράτης Καμπουρόπουλος
Ιστολόγια/Blogs: Δημήτρης Αθηνάκης
Επιμέλεια εικαστικών: Δάφνη Νικήτα
Φωτογραφίες: Σπύρος Κατωπόδης
Υπεύθυνη έντυπης έκδοσης: Πέρσα Αποστολή, Κωστής Δανόπουλος
Γραφιστικός σχεδιασμός: Βάσω Αβραμοπούλου
Τεχνική υποστήριξη: Θεόφιλος Χ. Παπαδόπουλος

Saturday, March 21, 2009

H διεπαφή Sugar με λίγα λόγια και όμορφα σκίτσα.





Στην ιστοσελίδα
http://www.sugarlabs.org/index.php?template=page&page=learners
μπορείτε να δείτε την εικονογραφημένη ιστορία
που σχεδίασε ο Dongyun Lee για τις δυνατότητες
της διεπαφής Sugar που χρησιμοποιεί ο
μαθητικός υπολογιστής OLPC XO.
Με το σύντομο αυτό κόμικς παίρνουμε μια ιδέα
για τον τρόπο που επιτυγχάνεται ο διαμοιρασμός της γνώσης
και καλλιεργείται το πνεύμα συνεργασίας μέσα στη σχολική τάξη.
Οι μικροί μαθητές μπορούν
με το Browse να τριγυρνάνε στο διαδίκτυο,
με το Write να γράφουν τα κείμενά τους,
με το Neighborhood να σχηματίζουν ομάδες και να συνεργάζονται,
με το Paint να ζωγραφίζουν,
με το Memorize να παίζουν ή να φτιάχνουν δικά τους παιχνίδια,
με το Chat να επικοινωνούν ανταλλάσσοντας ιδέες και υλικό
καθώς το Journal αποθηκεύει αυτόματα ό,τι δημιουργούν ώστε να μη χάνουν ποτέ τίποτε!

Αν ζηλέψατε και θέλετε να δοκιμάσετε το Sugar,
στην ιστοσελίδα
http://wiki.sugarlabs.org/go/DocumentationTeam/Try_Sugar
θα βρείτε οδηγίες πώς να τρέξετε το Sugar από flash memory stick,
άσχετα με ποιο λειτουργικό χρησιμοποιείτε στον υπολογιστή σας.

Friday, March 20, 2009

Κινητοποίηση κατά της επέκτασης των πνευματικών δικαιωμάτων (Copyright extension)




Σε όλη την Ευρώπη εξελίσσεται, εδώ και μερικές μέρες, μια εκτεταμένη
κινητοποίηση κατά της επέκτασης των πνευματικών δικαιωμάτων (Copyright
extension), τα βασικά σημεία της οποίας μπορείτε να βρείτε στη
http://www.soundcopyright.eu/blog .

Τώρα είναι η στιγμή να γράψουμε, να τηλεφωνήσουμε, να επικοινωνήσουμε με τους ευρωβουλευτές μας, είτε στις Βρυξέλλες είτε με τα γραφεία τους στην χώρα μας ενάντια σε μια καταχρηστική επέκταση των πνευματικών δικαιωμάτων.
Μια τέτοια επέκταση σημαίνει ένα σαρωτικό κλείδωμα περιεχομένου, χωρίς κριτήρια χρήσης ή επιχειρηματικότητας, για πολλά
ακόμα χρόνια, σε συγκεκριμένα επιχειρηματικά σχήματα.

Στόχος μας πρέπει να είναι το να ακουστούν και οι φωνές που
επιχειρηματολογούν ενάντια σε μια τέτοια εξέλιξη.
Στο σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να εντοπίσετε τα στοιχεία επικοινωνίας των ευρωβουλευτών
http://www.europarl.europa.eu/members/public/geoSearch/search.do;jsessionid=B0842063A00DB8FCF45F685A63059FC7.node1?country=GR&language=EN


Για την προώθηση της ελεύθερης πρόσβασης στην πληροφορία.

Wednesday, March 18, 2009

Συλλογικός Κατάλογος Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης






Αν θέλετε να βρείτε οποιοδήποτε τεκμήριο που υπάρχει σε πανεπιστημιακή βιβλιοθήκη στην Ελλάδα ή στην Κύπρο, υπάρχει ευτυχώς ο ιστότοπος
http://147.102.210.209/OPAC.html
Στο συλλογικό αυτό κατάλογο Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
θα βρείτε την Κύρια Βάση, η οποία περιέχει πάνω από 2.575.541 εγγραφές (>1.969.631 μοναδικές) από 47 εκπαιδευτικά ιδρύματα και φορείς.
Ψάχνουμε ανά συγγραφέα, τίτλο, ISBN κτλ. και βρίσκουμε πληροφορίες για το βιβλίο που ζητάμε, όπως επίσης σε ποιο ίδρυμα μπορούμε να το βρούμε.
Και μόνον ο χρησιμότατος αυτός συλλογικός κατάλογος δείχνει την πολύ σοβαρή δουλειά που συντελείται τα τελευταία χρόνια στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, όσον αφορά την καταλογογράφηση.
Είναι ένας πραγματικός θησαυρός για ερευνητές, αλλά και όσους ενδιαφέρονται για βιβλία (ελληνικά ή ξενόγλωσσα).

Friday, March 13, 2009

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΒΙΝΤΕΟ (SCH-TV) ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ



Το Πανελλήνιο σχολικό Δίκτυο
http://vod.sch.gr/
Προσφέρει μια ακόμη νέα τηλεματική υπηρεσία. Τα εκπαιδευτικά βίντεο.

Η ταξινόμηση των βίντεο γίνεται με τις εξής κατηγορίες:
Επιλεγμένα
Δημοφιλή
Αξιολόγηση
Ημερολογιακά
αλλά βέβαια μπορούμε να τα ψάξουμε και από το παράθυρο αναζήτησης.

Η συλλογή είναι ήδη πολύ μεγάλη και καλύπτει μεγάλη γκάμα θεμάτων, όλων των βαθμίδων και γνωστικών αντικειμένων.
Από δε τα στατιστικά που προσφέρει η υπηρεσία, φαίνεται πως τα βίντεο είναι ήδη αρκετά δημοφιλή.
Με ADSL σύνδεση 1Mbps, τα σύντομα αυτά βίντεο φορτώνονται αρκετά γρήγορα, και προβάλλονται μια χαρά με καθαρότατο ήχο και ευκρινή εικόνα.

Απολαύστε στην ιστοσελίδα
http://vod.sch.gr/video/view/539.html
στιγμιότυπα από σχολική βιβλιοθήκη σε νηπιαγωγείο.
Θα δείτε τη μικρή Ελευθερία, μαθήτρια του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Καπαρελλίου,
να χειρίζεται μόνη της υπολογιστή, να διαλέγει βιβλίο από την ειδική λίστα και να κάνει μόνη της τη χρέωση πληκτρολογώντας το όνομά της!
Η υπεύθυνη δασκάλα, η Άννα Καρύδη – Πυρουνάκη, μας πληροφορεί πως στην ειδική αυτή δανειστική βιβλιοθήκη «τα βιβλία είναι ταξινομημένα σε 7 ομάδες χρωμάτων, και είναι αριθμημένα από το 1 έως το 6. Με την παραπάνω ταξινόμηση τα παιδιά μπορούν και καταχωρούν μόνα τους τα βιβλία που δανείζονται σε μια βάση που φτιάξαμε στο Word με όλα τα βιβλία τα οποία ανανεώνονται σε ετήσια βάση.»
Δείτε και τα υπόλοιπα βίντεο από το νηπιαγωγείο αυτό και δε θα πιστεύετε στα μάτια σας για το τι μπορούν να κάνουν οι τυχεροί αυτοί μικροί μαθητές, όταν έχουν τέτοιους εμπνευσμένους δασκάλους που τολμούν να δοκιμάζουν τις εκπληκτικές δυνατότητες που προσφέρουν οι Νέες Τεχνολογίες.



ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 20, 2009 8:28 am Θέμα δημοσίευσης: Bιβλιοθήκη νηπιαγωγείου στα βίντεο (sch-tv) του ΠΣΔ Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος Επεξεργασία/Διαγραφή αυτού του μηνύματος
Το Πανελλήνιο σχολικό Δίκτυο
http://vod.sch.gr/
Προσφέρει μια ακόμη νέα τηλεματική υπηρεσία. Τα εκπαιδευτικά βίντεο.

Η ταξινόμηση των βίντεο γίνεται με τις εξής κατηγορίες:
Επιλεγμένα
Δημοφιλή
Αξιολόγηση
Ημερολογιακά
αλλά βέβαια μπορούμε να τα ψάξουμε και από το παράθυρο αναζήτησης.

Η συλλογή είναι ήδη πολύ μεγάλη και καλύπτει μεγάλη γκάμα θεμάτων, όλων των βαθμίδων και γνωστικών αντικειμένων.
Από δε τα στατιστικά που προσφέρει η υπηρεσία, φαίνεται πως τα βίντεο είναι ήδη αρκετά δημοφιλή.
Με ADSL σύνδεση 1Mbps, τα σύντομα αυτά βίντεο φορτώνονται αρκετά γρήγορα, και προβάλλονται μια χαρά με καθαρότατο ήχο και ευκρινή εικόνα.

Απολαύστε στην ιστοσελίδα
http://vod.sch.gr/video/view/539.html
στιγμιότυπα από σχολική βιβλιοθήκη σε νηπιαγωγείο.
Θα δείτε τη μικρή Ελευθερία, μαθήτρια του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Καπαρελλίου,
να χειρίζεται μόνη της υπολογιστή, να διαλέγει βιβλίο από την ειδική λίστα και να κάνει μόνη της τη χρέωση πληκτρολογώντας το όνομά της!
Η υπεύθυνη δασκάλα, η Άννα Καρύδη – Πυρουνάκη, μας πληροφορεί πως στην ειδική αυτή δανειστική βιβλιοθήκη «τα βιβλία είναι ταξινομημένα σε 7 ομάδες χρωμάτων, και είναι αριθμημένα από το 1 έως το 6. Με την παραπάνω ταξινόμηση τα παιδιά μπορούν και καταχωρούν μόνα τους τα βιβλία που δανείζονται σε μια βάση που φτιάξαμε στο Word με όλα τα βιβλία τα οποία ανανεώνονται σε ετήσια βάση.»
Δείτε και τα υπόλοιπα βίντεο από το νηπιαγωγείο αυτό και δε θα πιστεύετε στα μάτια σας για το τι μπορούν να κάνουν οι τυχεροί αυτοί μικροί μαθητές, όταν έχουν τέτοιους εμπνευσμένους δασκάλους που τολμούν να δοκιμάζουν τις εκπληκτικές δυνατότητες που προσφέρουν οι Νέες Τεχνολογίες.


Όσον αφορά στις σχολικές βιβλιοθήκες ειδικότερα
πρέπει να παρατηρήσω τα εξής που φρόντισε να κάνει η νηπιαγωγός
στη δική της βιβλιοθήκη ώστε να την κάνει περισσότερο εύκολη στη χρήση:
1) αξατομίκευση της συλλογής της στις ανάγκες των πολύ μικρών
μαθητών-χρηστών
2) τροποποίηση του τρόπου ταξινόμησης/ταξιθέτησης ώστε να είναι προσιτός στα μικρά παιδιά (χρήση έγχρωμων ετικετών με βούλες)
3) εκπαίδευση των χρηστών ώστε να νιώθουν βολικά
4) αυτοματισμός του συστήματος αναζήτησης του υλικού & δανεισμού με χρήση φυσικά υπολογιστή



Άλλες λεπτομέρειες για το νηπιαγωγείο Καπαρελλίου δείτε στους ιστότοπους
http://nip-kapar.voi.sch.gr/index.htm
http://nipkapar.blogspot.com/

Thursday, March 12, 2009

Βιβλιοθηκονομικές Εφαρμογές ΕΛ/ΛΑΚ





Σε όσους δε φτάνει το ABEKT που χρησιμοποιούν στη βιβλιοθήκη τους και θα ήθελαν να τακτοποιήσουν και την προσωπική τους συλλογή, ή απλώς να πειραματιστούν με διαφορετικά εργαλεία λογισμικού αυτοματισμού βιβλιοθηκών
υπάρχει ολόκληρος θησαυρός ελεύθερου λογισμικού
στην ιστοσελίδα του
Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ)
http://opensoft.sch.gr/page.php?file=show_topic_apps.php&topID=3&page_counter=0

Ο κατάλογος καλύπτει όλες τις ανάγκες.
Πολλά μάλιστα από τα δωρεάν αυτά προγράμματα, προσφέρουν τη δυνατότητα της αυτόματης αντιγραφής των μεταδεδομένων ενός τεκμηρίου από ιστότοπους, και έτσι μας απαλλάσσουν από τη χρονοβόρο διαδικασία της πληκτρολόγησης όλων αυτών των πληροφοριών!

Alexandria: Εφαρμογή διαχείρισης συλλογής βιβλίων.

BookBase: Εφαρμογή αποθήκευσης πληροφοριών για συλλογή βιβλίων, σύμφωνα με τον μοναδικό αριθμό ISBN. Η έρευνα πραγματοποιείται σύμφωνα με: τίτλο, όνομα συγγραφέα, εκδόσεις, copyright, εκδότη, είδος εξωφύλλου και τιμή. Επίσης γίνεται επεξεργασία ή διαγραφή εγγραφών και εκτύπωση αναφοράς συλλογής.

BookDB: Βάση δεδομένων για καταχώρηση συλλογής βιβλίων. Η αναζήτηση πραγματοποιείται σύμφωνα με τίτλο, συγγραφέα, εκδότη, ISBN και αριθμό του τεκμηρίου στον κατάλογο και προσφέρει τη δυνατότητα επεξεργασίας και διαγραφής εγγραφών.

BookLib: Λογισμικό που βοηθάει στη διαχείριση συλλογής βιβλίων. Ανακτά πληροφορίες συγγραφέα/ τίτλου βασισμένες στο ISBN του τεκμηρίου και τις αποθηκεύει σε μια βιβλιοθήκη, την οποία μπορεί να την επεξεργαστεί ο χρήστης.

ebony: Εφαρμογή καταχώρησης και οργάνωσης των ηλεκτρονικών βιβλίων που διαθέτει κάποιος χρήστης στη συλλογή του.

eBookCollector: Πρόγραμμα για τη διαχείριση συλλογής βιβλίων. Κύρια χαρακτηριστικά του η σύνθετη αναζήτηση και η πληθώρα των κατηγοριών των βιβλίων που περιλαμβάνει.

Elidune: Πρόκειται για ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης βιβλιοθήκης, που μεταξύ άλλων υποστηρίζει καταλογοποίηση, αναζήτηση τίτλων και διαχείριση χρηστών.

GLibrary: Εφαρμογή διαχείρισης βιβλίων. Κρατάει δεδομένα για κάθε βιβλίο όπως συγγραφέα, τίτλο, εκδότη, μεταφραστές κ.α.

iBookshelf: Εφαρμογή διαχείρισης συλλογών βιβλίων, η οποία προσφέρει και τη δυνατότητα σχεδίασης εξώφυλλων για κάθε βιβλίο.

isbnsearch: Πρόκειται για εφαρμογή που παρέχει τη δυνατότητα ανάκτησης πληροφοριών για οποιοδήποτε βιβλίο χρησιμοποιώντας μονάχα τον κωδικό ISBN. Έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται τόσο από online βιβλιοθήκες όσο και από μεμονωμένους χρήστες.

jBib: Client/Server εφαρμογή διαχείρισης της δανειστικής βιβλιοθήκης σχολείων.

KBVT: Πρόκειται για εφαρμογή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μικρές βιβλιοθήκες. Διαθέτει δυνατότητες διαχείρισης βιβλίων, χρηστών και συμβάντων.

Koha: Πρόκειται για ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης βιβλιοθηκών. Είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται μεγάλες συλλογές τεκμηρίων, όπως βιβλία, CDs και videos. Μεταξύ άλλων παρέχει δυνατότητες καταλογογράφησης και αναζήτησης των τεκμηρίων, καθώς και διαχείρισης δανεισμού και κρατήσεων.

libros.pl: Βάση δεδομένων για καταχώρηση συλλογής βιβλίων.

Nalanda: Πρόκειται για web based σύστημα διαχείρισης βιβλιοθήκης, το οποίο υποστηρίζει τις βασικές λειτουργίες που απαιτείται να διεκπεραιώνει μια τέτοιου είδους πλατφόρμα, όπως π.χ. την καταγραφή δανεισμού και επιστροφής βιβλίων και τη διαχείριση χρηστών.

OpenBiblio: Πρόκειται για ολοκληρωμένο σύστημα ψηφιακής βιβλιοθήκης που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει υπηρεσίες διαχείρισης καταλόγου βιβλίων.

Tigerbooks: Πρόκειται για online σύστημα ανταλλαγής βιβλίων, το οποίο προορίζεται για πανεπιστήμια και κολέγια. Οι σπουδαστές έχουν τη δυνατότητα να δημοσιεύσουν βιβλία τα οποία επιθυμούν να πουλήσουν αλλά και να πλοηγηθούν μεταξύ των διαθέσιμων προς αγορά τίτλων.

WIKINDX: Εφαρμογή για την καταχώρηση βιβλιογραφιών, σημειώσεων και παραπομπών, η οποία παρέχει και σύνθετες δυνατότητες ανάκτησης των πληροφοριών.

Videopedia. Ένας θησαυρός εκπαιδευτικών και πληροφοριακών βίντεο.



Στον ιστότοπο της βιντεοπαίδειας
http://www.5min.com/
μπορείτε να βρείτε διάφορα σύντομα βίντεο (διάρκειας μόνο πέντε λεπτών)
για όσους τους αρέσει να παιδεύονται φτιάχνοντας μόνοι τους κατασκευές.
Εκτός από τις διαφημίσεις βέβαια για έτοιμα προϊόντα,
μπορείτε να βρείτε και χρήσιμες ιδέες για εκπαιδευτικά θέματα κυρίως για το μάθημα της τεχνολογίας.
Π.χ. στην ιστοσελίδα
http://www.5min.com/Video/How-to-Build-a-Compass-Method-1-9564
βλέπουμε βίντεο για το πώς μπορούμε να φτιάξουμε μια απλή πυξίδα αν έχουμε ένα μικρό μαγνητάκι,
στη δε
http://www.5min.com/Video/How-to-use-a-Compass-59579426
βλέπουμε βίντεο για το πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια πυξίδα
για να κατευθυνθούμε με τη βοήθεια του χάρτη.

Ψάχνουμε μέσω του παράθυρου αναζήτησης, ή θεματικά.
Υπάρχουν όχι μόνο εκπαιδευτικά ή τεχνολογικά θέματα,
αλλά και γενικότερες πληροφορίες
από εκπαίδευση σκύλων μέχρι το πώς κόβουμε ένα κοτόπουλο για να το μαγειρέψουμε!

Saturday, March 7, 2009

teachers tv. Το τηλεοπτικό κανάλι των Βρετανών εκπαιδευτικών.




teachers tv

Στο βρετανικό ιστότοπο
http://www.teachers.tv/
μπορείτε να δείτε πολλά βίντεο αποκλειστικά με εκπαιδευτικά θέματα.
Τα ψάχνουμε ανά επίπεδο (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια), γνωστικό αντικείμενο κτλ.
Με σύνδεση 1Mbps, τα βίντεο φορτώνουν αρκετά γρήγορα
και η γλώσσα δεν είναι δύσκολη να την παρακολουθήσεις, παρά τις διαφορετικές προφορές και ντοπιολαλιές!

Δείτε για παράδειγμα το βιντεάκι
http://www.teachers.tv/video/371
όπου γίνεται συζήτηση για τη χρήση μιας δημόσιας βιβλιοθήκης από μαθητές
αφού στο δημοτικό ή το γυμνάσιό τους ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ σχολική βιβλιοθήκη.
Οι μέρες των σκονισμένων βιβλίων και της βιβλιοθήκης όπου επικρατεί απόλυτη ησυχία έχουν περάσει ανεπιστρεπτί στη Βρετανία.
Η συνεργασία βιβλοθηκονόμων και εκπαιδευτικών φαίνεται πως είναι αποτελεσματική.
Στο συγκεκριμένο βίντεο παρακολουθούμε πώς συνδέεται η δημοτική βιβλιοθήκη με τα σχολεία της περιοχής.
Π.χ. η βιβλιοθήκη του Werrington στο Peterborough, της κομητείας Cambridgeshire εξυπηρετεί τρία σχολεία δευτεροβάθμιας, οι δε μαθητές του δημοτικού σχολείου William Law School, επισκέπτονται τη βιβλιοθήκη κάθε δεύτερη εβδομάδα για δανεισμό βιβλίων.

Στο δεκαπεντάλεπτο αυτό βίντεο μπορείτε επίσης να δείτε στιγμές από:
καλωσόρισμα στη βιβλιοθήκη,
φωναχτή ανάγνωση,
βοήθεια για κάποια σχολική συνθετική εργασία (project) &
ομάδα μελέτης σε ώρες μετά το σχολείο

Friday, March 6, 2009

Δωρεάν εφαρμογή της ηλεκτρονικής συσκευής ανάγνωσης Kindle για το iPhone




Ο αγώνας για την πλήρη κυριαρχία της εταιρίας Amazon στο χώρο του ηλεκτρονικού βιβλίου συνεχίζεται με έξυπνες κινήσεις τη μία μετά την άλλη.
Η Amazon είναι η πασίγνωστη εταιρία εμπορίας βιβλίων μέσω του διαδικτύου.
Βλέποντας πως η αγορά ηλεκτρονικών βιβλίων χρόνο με το χρόνο αυξάνεται προχώρησε κατ΄αρχάς στην παραγωγή της ηλεκτρονικής συσκευής ανάγνωσης Kindle. Μόλις πρόσφατα κυκλοφόρησε το δεύτερο, πιο εξελιγμένο μοντέλο της, ταυτόχρονα με την παρουσίαση καινούριου διηγήματος του βασιλιά των ευπώλητων βιβλίων Stephen King, ειδικά για το Kindle.
Χτες η εταιρία επιτέθηκε με ένα νέο όπλο: μια δωρεάν εφαρμογή της ηλεκτρονικής συσκευής ανάγνωσης Kindle για το iPhone.
Όλα αυτά τα εργαλεία έχουν φυσικά στόχο να κάνουν την ανάγνωση ηλεκτρονικών κειμένων πιο προσιτή / εύκολη στο μέσο χρήστη, και επομένως να εκτινάξουν στα ύψη τις πωλήσεις των ηλεκτρονικών βιβλίων. Και ας μην ξεχνάμε πως η εταιρία ήδη διαθέτει πάνω από 600 χιλιάδες τίτλους τέτοιων βιβλίων.
Η εφαρμογή κάνει πραγματικά θαύματα.
Μου επιτρέπει να συνδεθώ με την Amazon, και επιλέγοντας από τη λίστα το βιβλίο που έχω αγοράσει, μου το εμφανίζει στο iPhone και μάλιστα ακριβώς στη σελίδα που είχα σταματήσει την προηγούμενη φορά που το διάβαζα στο Kindle μου!
Έτσι μπορώ να συνεχίσω ανενόχλητος την ανάγνωσή μου χωρίς να κουβαλάω το μεγαλύτερο σε μέγεθος Kindle.


Σχετικά άρθρα στο διαδίκτυο:
http://www.suntimes.com/business/1461776,ihnatko-kindle-apple-amazon-itunes-books-030409.article
http://www.obsessable.com/news/2009/03/04/attempting-to-use-the-kindle-for-iphone-application/
http://db.tidbits.com/article/9327
http://toc.oreilly.com/2009/03/kindle-comes-to-the-iphone.html
http://k.indled.com/
http://www.businessinsider.com/amazon-kindle-iphone-app-launches-e-book-sales-to-jump-2009-3

Wednesday, March 4, 2009

Σεμινάριο του ΕΚΔΔΑ "Διαχείριση σχολικών βιβλιοθηκών με χρήση νέων τεχνολογιών"



Πενθήμερο επιμορφωτικό πρόγραμμα συνολικής διάρκειας 35 ωρών
με τίτλο "Διαχείριση σχολικών βιβλιοθηκών με χρήση νέων τεχνολογιών
διοργανώνουν τα ΠΙΝΕΠ:

16-20/3/2009
στη ΛΑΜΙΑ,
για υπαλλήλους που η υπηρεσία τους βρίσκεται στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος

&

30/3-3/4/2009
στη ΡΟΔΟ,
για υπαλλήλους που η υπηρεσία τους βρίσκεται στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου


Για πληροφορίες πρέπει να επικοινωνήσετε με τα αντίστοιχα
Περιφερειακά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης (ΠΙΝΕΠ)
του
Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ)
στην ιστοσελίδα
http://www.ekdd.gr/inep/index.php?option=com_content&task=view&id=145&Itemid=198

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, κυρίως δε υπευθύνους Σ. Β.

Διαβάστε τη λεπτομερή εγκύκλιο
(η οποία περιέχει και την αίτηση συμμετοχής)
στην ιστοσελίδα
http://www.ekdd.gr/inep/custom/seminars/pdf/2671_09.pdf

Monday, March 2, 2009

Ο Cory Doctorow προσφέρει τα έργα του δωρεάν σε ηλεκτρονική μορφή



Ο Καναδοεβραίος συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας και ακτιβιστής του κινήματος για τη φιλελευθεροποίηση του νόμου για τα πνευματικά δικαιώματα Cory Doctorow προσφέρει εδώ και καιρό διάφορα έργα του (μυθιστορήματα, διηγήματα και άρθρα) σε ηλεκτρονική μορφή εντελώς δωρεάν!
Το ακόμη πιο περίεργο είναι πως μας τα "χαρίζει" ηλεκτρονικά ταυτόχρονα με την επίσημη έκδοσή τους ως κανονικά βιβλία. (1)
Μπορείτε να κάνετε μια αρχή διαβάζοντας τον προσωπικό του ιστότοπο
http://craphound.com/
ή το μπλογκ
http://boingboing.net/
όπου θα βρείτε όλες τις λεπτομέρειες, βιογραφικό κτλ.

Τι κάνει όμως ένα συγγραφέα να χαρίζει τα έργα του δωρεάν; Δε φοβάται τη διαφυγή κερδών από τη μη πώληση αντιτύπων των εκδοθέντων έργων του; Και μάλιστα όταν στην περίπτωσή του πρόκειται για επιτυχημένο συγγραφέα με πέντε μυθιστορήματα, δύο συλλογές διηγημάτων και άπειρα άρθρα στο περιοδικό Wired, το Νew York Times Sunday Magazine, και στην εφημερίδα Boston Globe.
Ο Doctorow πιστεύει πως ένα ελεύθερα διαθέσιμο βιβλίο στο διαδίκτυο δε διαφέρει ουσιαστικά από ενα τυπωμένο βιβλίο.
Όταν θέλουμε να αγοράσουμε ένα βιβλίο τι κάνουμε αλήθεια;
Συνήθως, επισκεπτόμαστε ένα βιβλιοπωλείο και χαζεύουμε τις προθήκες του ξεφυλλίζοντας διάφορα, διαβάζοντας την περίληψή τους ή και ολόκληρο ακόμη κεφάλαιο. Σε καμιά περίπτωση δεν αγοράζουμε τα πάντα που ξεφυλλίζουμε.
Το ίδιο περίπου γίνεται και με ένα ελεύθερα διαθέσιμο ηλελεκτρονικό βιβλίο.
Το χαζεύουμε λίγο στο διαδίκτυο, μπορεί να το φορτώσουμε στον υπολογιστή μας, ίσως σε λιγότερες περιπτώσεις ακόμη και να τυπώσουμε ένα μέρος του.
Στην ουσία δηλαδή κάνουμε κάτι παρόμοιο με το ξεφύλλισμα ενός "φυσικού αντικειμένου" βιβλίου σε ένα βιβλιοπωλείο. Και στις δύο περιπτώσεις, αν μας αρέσει πολύ το συγκεκριμένο έργο, μάλλον τελικά... θα το αγοράσουμε. Έτσι ο συγγραφέας δε χάνει πελάτες.
Αυτό δε σημαίνει πως δεν υπάρχουν και κάποιοι που θα καταφέρουν να διαβάσουν και ολόκληρο το έργο στην οθόνη του υπολογιστή τους, ακόμη και στην πολύ άβολη μορφή π.χ. TXT.
Μερικοί είναι όντως ... πολύ άφραγκοι, ή μανιώδεις με τους υπολογιστές.(2)
Είναι αυτοί με τη μεγάλη υπομονή και την απίστευτη ικανότητα συγκέντρωσης που μπορούν να ξεπεράσουν (ή μάλλον να ξεχάσουν για όση ώρα διαβάζουν) τις άπειρες άλλες δυνατότητες που δίνει το διαβολικό αυτό μηχάνημα που λέγεται υπολογιστής: να χαζέψεις το διαδίκτυο, να διαβάσεις το ηλεκτρονικό σου ταχυδρομείο, ή απλά να ξαναδείς την ταινία που νοίκιασες πριν λίγο στο βιντεάδικο.
Τα βιβλία πάντως του Doctorow διατίθενται σε πάρα πολλές μορφές (3), μερικές μάλιστα είναι κατάλληλες και για ηλεκτρονικές συσκευές ανάγνωσης που κάνουν την ανάγνωση ηλετρονικών κειμένων περισσότερο "εύκολη" από το να τα διαβάζαμε απλώς στην οθόνη του φορητού μας.


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
(1) http://www.locusmag.com/Features/2007/09/cory-doctorow-freekonomic-e-books.html
(2) http://craphound.com/ebooksneitherenorbooks.txt
(3) http://craphound.com/down/download.php