Monday, July 27, 2009

Το DLC προτείνει "Ένα Kindle σε κάθε μαθητική τσάντα"




Το DLC (το κεντρώο συμβούλιο του αμερικάνικου Δημοκρατικού κόμματος με ηγετική ομάδα τους Emanuel, Hilary Clinton, Napolitano, Summers, Salazar, Kirk, Sibelius & Vilsack) προτείνει με άρθρο του Thomas Z. Freedman (1) να δοθεί μία ηλεκτρονική συσκευή ανάγνωσης τύπου Kindle σε κάθε μαθητή στις ΗΠΑ.
Η πρόταση γίνεται σε μια εποχή όπου συζητιούνται πολλές μεταρρυθμίσεις για τη νοσούσα υποχρεωτική εκπαίδευση στις ΗΠΑ. Δεν είναι τυχαίο πως πριν δυο μήνες o απερχόμενος διεθύνων σύμβουλος της Intel, Craig Barrett, εξαπέλυσε δριμύτατη επίθεση (2) σχετικά με τα χάλια της πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα κατηγορώντας την κυβέρνηση Ομπάμα πως δεν κάνει τίποτε για να βελτιωθεί η κατάσταση. Ανάμεσα στις προτάσεις του είναι να... διαλυθούν όλα τα προπτυχιακά παιδαγωγικά τμήματα της χώρας (?!) επειδή είναι κυρίως υπεύθυνα για το χαμηλότατο επίπεδο των εκπαιδευτικών. Ως σημαντικό παράγοντα επίσης θεωρεί την έλλειψη ανταγωνισμού μέσα στα σχολεία διότι δε γίνεται έλεγχος της αποτελεσματικότητας τους, ούτε ανταμείβονται οι προσπάθειες των ευσυνείδητων διδασκόντων.
Σε παρόμοιο μήκος κύματος (3) μίλησε προχτές και ο ιδρυτής της Microsoft, Bill Gates, χωρίς όμως να κάνει τόσο απόλυτους αφορισμούς, τονίζοντας όμως κι αυτός ότι αυτό που χρειάζεται η χώρα είναι καινοτομίες, διάχυση των επιτυχημένων προγραμμάτων στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα, κατανομή ευθυνών, αλλά κυρίως υπογραμμίζοντας πως η εκπαίδευση, ως ένας νευραλγικός τομέας της οικονομίας δεν έχει ξελιχθεί ικανοποιητικά από τεχνολογική άποψη.
Η πρόταση του DLC είναι ξεκάθαρη: δώστε ηλεκτρονικά σχολικά εγχειρίδια σε ηλεκτρονικές συσκευές ανάγνωσης τύπου Kindle.
Τα πλεονεκτήματα αυτής της πρότασης κατά την άποψη του Thomas Z. Freedman είναι τα εξής:
* μείωση του κόστους παραγωγής των εγχειριδίων
* μείωση του βάρους της ασήκωτης σχολικής τσάντας
* εύκολη και ταχύτατατη επικαιροποίηση του υλικού
* εξοικείωση των μαθητών με τις Νέες Τεχνολογίες
* δυνατότητα για επιλογή από μεγαλύτερο εύρος διαθέσιμου εκπαιδευτικού υλικού
* δυνατότητα εμπλουτισμού του παραδοσιακού κειμένου με πολλές περισσότερο ελκυστικές μορφές πληροφορίας
* μείωση της περιττής κατανάλωσης χαρτιού
* χρησιμοποίηση των εξοικονομηθέτων πόρων για άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες


Φυσικά υπάρχει και ο αντίλογος (4) από ορισμένους παιδαγωγούς που κυρίως αμφισβητούν το κατά πόσον τα ηλεκτρονικά βιβλία θα αλλάξουν ουσιαστικά τις κοινωνικές διαχωριστικές γραμμές, ή θα μειώσουν τον αποκλεισμό μη προνομιούχων ομάδων του πληθυσμού από το χώρο της ουσιαστικής ποιοτικής γνώσης.

Όπως κι αν έχει το θέμα, είναι σίγουρο πως κινούμεθα προς την κατεύθυνση της ψηφιοποίησης όλο και περισσότερου υλικού με ταυτόχρονη αύξηση βέβαια της ανάγκης για χρήση υπολογιστών.
Λάβετε υπ' όψιν τις σχετικές κινήσεις και στην Ελλάδα:
α) τη δωρεάν παροχή μαθητικού υπολογιστή σε κάθε μαθητή της Α΄Γυμνασίου από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη (5)
β) τη διαβούλευση της προκήρυξης του e-book reader από το Πανεπιστήμιο Πατρών & την Εταιρία Ελεύθερου λογισμικού/ λογισμικού ανοικτού κώδικα υπό την αιγίδα της Ειδικής Γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού (6)


Oι παραπάνω πρωτοβουλίες είναι σίγουρα θετικές, αν όντως το ζητούμενο είναι η ισότιμη πρόσβαση στην κοινωνία της πληροφορίας.
Υπάρχουν όμως τα εξής σημεία που πρέπει να προσεχθούν:
α) ηλεκτρονικές συσκευές ανάγνωσης υπάρχουν πολλές και ο οξύτατος αναγωνισμός θα προσφέρει σύντομα ακόμη καλύτερες, οπότε... ψυχραιμία πριν διαλέξετε!
β) είναι πολύ αμφίβολο αν κάποια ηλεκτρονική συσκευή ανάγνωσης είναι όντως η σωστή επιλογή. Γιατί όχι ένας υποφορητός τύπου OLPC (οπωσδήποτε πιο εξελιγμένος, με περισσότερη μνήμη, γρηγορότερο επεξεργαστή και δίσκο στερεής κατάστασης με χωρητικότητα 32 GB), ο οποίος εκτός από αναγνώστης κειμένων θα έχει και τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο κτλ. (7)
γ) αύξηση των δωρεάν σημείων παροχής υπηρεσιών διαδικτύου (hotspots)
δ) προσεκτική πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος μετάβασης στην πλήρη ψηφιοποίηση και μελέτη των αποτελεσμάτων όσον αφορά στη διδακτική πράξη και τη μάθηση.
Ας μη ξεχνάμε ότι η οποιαδήποτε νέα τεχνολογία δεν αποτελεί πανάκεια, αλλά είναι απλώς ένα καινούριο εργαλείο και εξαρτάται από εμάς (εκπαιδευτικούς & μαθητές) το κατά πόσον θα το χρησιμοποιήσουμε παραγωγικά.

ηλεκτρονικές παραπομπές:
1) A Kindle in Every Backpack. A Proposal for eTextbooks in American Schools.
2) American education reform: Stranded on islands of excellence.
3) U.S. ed has no choice but to improve.
4) Experts split on 'Kindle in Every Backpack'
5) Δωρεάν μαθητικός υπολογιστής στην Α΄ Γυμνασίου με LINUX & WINDOWS.
6. Η Διαβούλευση της Προκήρυξης του e-book reader άρχισε.
7. OLPC’s Hidden Killer App: Ultimate E-Book Reader

Sunday, July 26, 2009

Το μερίδιο του Internet Explorer πέφτει κάτω από το 50% στην Ευρώπη








Σύμφωνα με τα στατιτιστικά της Statcounter (1) αμφισβητείται πια η απόλυτη κυριαρχία του Internet Explorer στην Ευρώπη.
Το μερίδιο των πέντε πιο δημοφιλών φυλλομετρητών για το διάστημα Ιούλιος 2008 - Ιούλιος 2009 στη γηραιά ήπειρο έχει ως εξής:
Internet Explorer 49.9%
Mozilla Firefox 37.6%
Opera 7.42%
Safari 2.48%
Chrome 1.83%
Αν μάλιστα λάβουμε υπ΄όψιν, πάλι σύμφωνα με στατιστικά της Statcounter (2), πως το 93% των χρηστών διαδικτύου στην Ευρώπη χρησιμοποιούν υπολογιστές με λειτουργικά της Microsoft τα οποία έχουν προεγκαταστημένο τον Internet Explorer, είναι εντυπωσιακό πόσοι σέρφερ δοκίμασαν άλλους φυλλομετρητές τους οποίους μάλιστα τελικά και προτίμησαν.
Το αξιοσημείωτο είναι πως σύμφωνα με πληροφορίες της Neue Zürcher Zeitung, όταν κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το λειτουργικό Microsoft Windows 7 ΔΕΝ θα έχει προεγκαταστημένο φυλλομετρητή ώστε να τονωθεί ο συναγωνισμός και στο χώρο αυτό. Είναι προφανές λοιπόν πως περισσότεροι θα δοκιμάσουν και άλλες εναλλακτικές λύσεις ξεπερνώντας τη δύναμη της συνήθειας.
Άλλες πληροφορίες από το μπλογκ Gizmodo (3) αναφέρουν πως το θέμα δεν έχει λήξει ακόμη και εξετάζονται και άλλες προτάσεις της εταιρίας, όπως π.χ. να είναι εγκαταστημένος ο Internet Explorer, αλλά να εμφανίζεται προτροπή για εύκολη εγκατάσταση άλλων φυλλομετρητών. Όλες οι προτάσεις εξετάζονται από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία αντιτίθεται στη μονοπωλιακή τακτική των προεγκαταστημένων προγραμμάτων.
Όπως παρατηρεί βέβαια η Ina Fried "άλλος ένας πονοκέφαλος" για τους πιο άπειρους χρηστες των Νέων Τεχνολογιών!


Η Statcounter είναι η εταιρία που μας προσφέρει αναλυτικές στατιστικές πληροφορίες για τη χρήση του διαδικτύου παγκοσμίως, την οποία φυσικά εμπιστεύονται πάμπολλοι μπλόγκερ για να μετρούν την επισκεψιμότητα και των δικών τους ιστοσελίδων.
Αξίζει να την επισκεφθείτε και μόνον για να θαυμάσετε το εύρος των πληροφοριών που παρέχει εντελώς δωρεάν.

Friday, July 24, 2009

Το Google Wave σε μορφή beta τέλη Σεπτεμβρίου



Σύμφωνα με προχθεσινές πληροφορίες απο το επίσημο μπλογκ του Google Wave, το νέο εργαλείο επικοινωνίας & συνεργασίας από τον κολοσσό της Google θα δοκιμαστεί από 100 χιλιάδες οπαδούς του (εκτός φυσικά από τις έξι χιλιάδες προγραμματιστές του) την 30η Σεπτεμβρίου.
Για το τι τρελά υπόσχεται το νέο αυτό εργαλείο, δείτε το βίντεο που ετοίμασαν οι υπεύθυνοι μηχανικοί της εταιρίας στο Google Wave.

Wednesday, July 22, 2009

O Frank McCourt στο πάνθεον των Αμερικανών συγγραφέων



Ο Ιρλανδο-αμερικανός εκπαιδευτικός και συγγραφέας Frank McCourt (19/8/1930 - 19/7/2009) πέθανε προχτές σε ηλικία 79 χρονών.
Προέρχοταν από πάμφτωχη οικογένεια Ιρλανδών μεταναστών στις ΗΠΑ και μετά κόπων και βασάνων κατάφερε (δουλεύοντας ως λιμενεργάτης) να τελειώσει το κολέγιο για να γίνει καθηγητής αγγλικής σε διάφορα δημόσια σχολεία της Νέας Υόρκης.
Έγινε διάσημος το 1996, με το αυτοβιογραφικό του μυθιστόρημα Angela's Ashes, στο οποίο διηγείται τα σκληρά χρόνια στο Μπρούκλιν και την Ιρλανδία, όπου από την πείνα αναγκάστηκε να καταφύγει ακόμη και σε μικροκλοπές!
Όπως εκμυστηρεύτηκε και ο ίδιος η καριέρα του ως εκπαιδευτικού τον βοήθησε πολύ στο να μεταμορφωθεί στα 66 του σε συγγραφέα, σφού όλα αυτά τα χρόνια διηγόταν τις προσωπικές του ιστορίες στους μαθητές του (1).
Για εμάς τους εκπαιδευτικούς βέβαια ανεκτίμητος θησαυρός παραμένει το Teacher Man, στο οποίο περιγράφει τις εμπειρίες του σε διάφορα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπου υπηρέτησε για τριάντα χρόνια. Το περισσότερο διάστημα το πέρασε στο περίφημο πρότυπο δημόσιο λύκειο του Μανχάταν Stuyvesant High School, όπου δίδαξε αγγλικά και δημιουργική γραφή.


παραπομπές:
1. Νεκρολογία στη Neue Zuercher Zeitung
2. Δείτε την ξεκαρδιστική ομιλία του για το "Teacher Man" στον ιστότοπο Google videos
Ένας πραγματικός φόρος τιμής για κάθε συνειδητοποιημένο μαχόμενο εκπαιδευτικό.

Saturday, July 18, 2009

BING



Ο πόλεμος μεταξύ των γιγάντων στο διαδίκτυο (Microsoft εναντίον Google) εντείνεται με την εμφάνιση πριν ενάμιση μήνα της μηχανής αναζήτησης Bing, η οποία αντικαθιστά την παλιότερη Live Search.
Για όσους λοιπόν χρησιμοποιούν το "σύννεφο" σε καθημερινή βάση η Microsoft προσφέρει σήμερα έναν πιο ολοκληρωμένο χώρο μέσω του Windows Live™: αλληλογραφία, φωτογραφίες ημερολόγιο, συμβάντα, ομάδες, ιστολόγιο (spaces), και δωρεάν χώρο αποθήκευσης (SkyDrive) με ξεχωριστούς φακέλους για κοινόχρηστα ή κλειδωμένα προσωπικά αρχεία.
Τώρα όσον αφορά στη νέα μηχανή αναζήτησης, βρίσκεται ακόμα σε δοκιμαστική φάση (beta) και αλλάζει καθημερινά όψη χρησιμοποιώντας εικόνες απ' όλον τον κόσμο.
Παρέχει δυνατότητες μόνο για αναζήτηση υλικού στο διαδίκτυο, εικόνες, και
xRank για να δείτε τα πρόσωπα και τα πράγματα που βρίσκονται στην κορυφή των αναζητήσεων.
Έχει δρόμο ακόμη να διανύσει για να απειλήσει την Google, αλλά η Bing κατάφερε ήδη να πιάσει το 12% του μεριδίου των σελίδων με αποτελέσματα αναζήτησης [Share of Search Result Pages] σύμφωνα με την εταιρία Comscore (1), η δε τάση της είναι ανοδική απειλώντας τη Yahoo που κατέχει τη δεύτερη θέση (2).
Σύμφωνα με την εταιρία Market Share (3) τα μερίδια των μηχανών αναζήτησης τον περασμένο μήνα ήταν:
Google 81.22%
Yahoo 9.21%
Bing 5.31%
AOL 1.74%
Ask 0.84%



references
1 http://comscore.com/Press_Events/Press_Releases/2009/6/Bing_Continues_to_Show_Growth_in_Search_Activity_According_to_comScore

2 http://marketshare.hitslink.com/search-engine-market-share.aspx?qprid=5

3 http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=4&qptimeframe=M&qpsp=125

Wednesday, July 15, 2009

Η προεδρική βιβλιοθήκη John F. Kennedy ξαναζωντανεύει την αποστολή του Απόλλωνα 11 για την κατάκτηση της σελήνης



Η προεδρική βιβλιοθήκη Κένεντι John F. Kennedy Presidential Library and Museum ξαναζωντανεύει την αποστολή του Απόλλωνα 11 για την κατάκτηση της σελήνης μέσω της ιστοσελίδας http://www.wechoosethemoon.org/
Σαράντα χρόνια μετά τα πρώτα βήματα του Νιλ Άρμστρονγκ στο φεγγάρι, μπορούμε αύριο να ξαναπαρακολουθήσουμε το κοσμοϊστορικό αυτό επίτευγμα λεπτό προς λεπτό.
Ήδη η αντίστροφη μέτρηση άρχισε και εναπομένουν 21 περίπου ώρες!
Οι σημερινοί πενηντάρηδες που παιδάκια τότε παρακολουθούσαμε στις ασπρόμαυρες τηλεοράσεις της γειτονιάς (λίγα σπίτια διέθεταν τότε στην Αθήνα έστω και ένα δέκτη)
θα έχουμε την ευκαιρία να ξαναζήσουμε λίγο από την τρομερή συγκίνηση παρέα με τα παιδιά μας πια.

Ο ιστότοπος της προεδρικής βιβλιοθήκης Κένεντι στο
http://www.jfklibrary.org/

Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης



Στο πνεύμα του Κοινωνικού Κατασκευαστικού Εποικοδομητισμού δημιουργήθηκε και στην Ελλαδα το κοινωνικό δίκτυο
Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης http://logogreekworld.ning.com/
με σκοπό τη συνεργασία και την ανταλλαγή απόψεων σε θέματα που αφορούν στην παιδαγωγική αξιοποίηση Logo-like περιβαλλόντων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Στόχος η λειτουργία του δικτύου ως βήμα διαλόγου και αλληλοϋποστήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας στην προσπάθεια αναβάθμισης της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας.
Ας λειτουργήσουμε ως μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης και ας ανταλλάξουμε απόψεις, εμπειρίες, πρακτικές και εργαλεία όπως μικρόκοσμοι, ιστοσελίδες, σχέδια μαθήματος, φύλλα δραστηριότητας, κώδικα, πόροι που χρειαζόμαστε στη διδακτική μας πρακτική με σκοπό την αναβάθμιση της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας.

Friday, July 10, 2009

Google Chrome OS. Μια νέα απειλή για τα Windows;



Σύμφωνα με πληροφορίες από το επίσημο ιστολόγιο της Google (1)
η εταιρία που έγινε πασίγνωστη κυρίως λόγω της ταχύτατης μηχανής αναζήτησης
αποφάσισε προχτές την κυκλοφορία νέου λειτουργικού συστήματος. Το όνομά του
Google Chrome OS.
Το όνομα μας θυμίζει βέβαια το φυλλομετρητή Chrome που επίσης έφερε αναστάτωση στο χώρο του διαδικτύου με την λιτότητα και αποτελεσματικότητά του.
Όμως εδώ πρόκειται για νέο λειτουργικό σύστημα (3) το οποίο υπόσχεται ούτε λίγο ούτε πολύ πως:
θα είναι εντελώς διαφορετικά σχεδιασμένο (5),
θα είναι πολύ ελαφρύ,
η πηγαίος του κώδικας θα διατεθεί σύντομα ανοικτός (open source)
θα διατίθεται δωρεάν (6)
η αρχιτεκτονική του λογισμικού θα είναι απλή επιτρέποντας το λειτουργικό να τρέχει σε ένα καινούριο σύστημα παραθύρων πάνω σε ένα πυρήνα Linux.
Έτσι θα προσφέρει
ταχύτητα (θα φορτώνει σε δευτερόλεπτα!),
απλότητα (για να μην μπλέκεται στα πόδια του χρήστη),
ασφάλεια (θα μας απαλλάσσει από ιούς και δε θα χρειάζονται καν κωδικοί ασφαλείας!)

Το Google Chrome OS είναι εντελώς διαφορετικό από το Android, το μίνι λειτουργικό που σχεδίασε η Google για κινητά τηλέφωνα και παιχνιδομηχανές.

Το κοινό που θέλει να κατακτήσει είναι φυσικά οι χρήστες του διαδικτύου (4), κυρίως δε όσους μετακομίζουν προς το "σύννεφο".
Δεν είναι τυχαίο φυσικά (2) πως η Google ανακοίνωσε το νέο της λειτουργικό λίγο πριν η Microsoft ανακοινώσει τη νέα έκδοση της δικής της σουίτας γραφείου που επίσης θα στοχεύει στο "σύννεφο", σε μια προσπάθεια να χτυπήσει την εφαρμογή Google Docs που δίνει δυνατότητα στο χρήστη να φορτώνει και δημιουργεί δωρεάν έγγραφα χωρίς να διαθέτει κανένα ειδικό πρόγραμμα, αρκεί να βρίσκεται στο διαδίκτυο.


References
1 http://googleblog.blogspot.com/2009/07/introducing-google-chrome-os.html
2 http://www.techcrunch.com/2009/07/09/why-chrome-os-now-because-microsoft-office-in-the-cloud-comes-monday/
3 http://www.computerworld.com/s/article/9114004/Google_s_Chrome_aims_to_kill_Windows_make_Web_the_OS_of_choice
4 http://googlesystem.blogspot.com/2008/09/google-os-is-actually-browser-google.html
5 http://www.informationweek.com/blog/main/archives/2008/09/google_chrome_b.html;jsessionid=3XN2MVNIZQIRWQSNDLPCKHSCJUNN2JVN
6 Google chrome blog

Wednesday, July 8, 2009

Δωρεάν μαθητικός υπολογιστής στην Α΄ Γυμνασίου με LINUX & WINDOWS




Από την επόμενη χρονιά δωρεάν υπολογιστής στους 120.000 μαθητές της Α΄ Γυμνασίου.

Η ανακοίνωση
στην ιστοσελίδα Ψηφιακές ενισχύσεις
http://www.digitalaid.gr/newsdetails.asp?id=37
αναφέρει τα εξής:

"Στο πλαίσιο της Δράσης «Ψηφιακή Τάξη» πραγματοποιείται διανομή «Μαθητικού Φορητού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή» σε όλους τους μαθητές που εγγράφονται κατά το σχολικό έτος 2009-2010 στην Α' τάξη του Γυμνασίου. Η απόκτηση του φορητού υπολογιστή από τους μαθητές θα γίνει δωρεάν, με τη χορήγηση κουπονιού το οποίο αντιστοιχεί σε φορητό υπολογιστή συνολικής αξίας 450 ευρώ. Οι ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές του μαθητικού υπολογιστή περιγράφονται στο συνημμένο πίνακα.

Η Δράση «Ψηφιακή Τάξη» αποσκοπεί στην εξοικείωση των μαθητών με τις νέες τεχνολογίες, στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους σχετικά με τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η «Ψηφιακή Τάξη» εντάσσεται στην Ψηφιακή Στρατηγική της Κυβέρνησης και χρηματοδοτείται με εθνικούς και Ευρωπαϊκούς πόρους, μέσω του Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» (ΕΣΠΑ 2007-2013). Σκοπός της είναι η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος μέσα από την αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. "

Στο έγγραφο pdf με τις αναλυτικές τεχνικές προδιαγραφές
http://www.digitalaid.gr/newsfiles/7_7_2009Τεχνικές%20Προδιαγραφές%20Μαθητικού%20Υπολογιστή.pdf
αναφέρει για τα λειτουργικά συστήματα που θα διαθέτει:

Ο υπολογιστής θα έχει εγκατεστημένα τα παρακάτω λειτουργικά
1. Micrοsoft Windows ΧP Ηome Edition Ελληνική έκδοση ή ανώτερη
2. Πλήρως εξελληνισμένη έκδοση λειτουργικού συστήματος ανοικτού πηγαίου κώδικα (π.χ. Linux, ubuntu, edubuntu)
Ο υπολογιστής θα διαθέτει όλους τους απαραίτητους drivers που θα εξασφαλίζουν την πλήρη λειτουργικότητά του.

Tuesday, July 7, 2009

Ο Σιναϊτικός κώδικας της Βίβλου στο διαδίκτυο





Ο περίφημος Σιναϊτικός κώδικας διατίθεται πλέον δωρεάν στο διαδίκτυο από τον ιστότοπο
http://www.codexsinaiticus.org/en/

Ο κώδικας γράφτηκε τον τέταρτο αιώνα (περί το 350 μ.Χ.) και περιέχει ολόκληρη τη Βίβλο στα ελληνικά. Κατά τον Tischendorf είναι ένα από τα πενήντα αντίτυπα της Βίβλου που είχαν παραχθεί κατά παραγγελία του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του Μεγάλου.
Ανακαλύφθηκε από τους επιστήμονες μόλις τον 19ο αιώνα στην ελληνοορθόδοξη μονή του Σινά
και σήμερα τα τέσσερα τμήματά του φυλάσσονται στη Βρετανική Βιβλιοθήκη, στη μονή της Αγίας Αικατερίνης, στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημιου της Λειψίας και στη Ρωσική Εθνική Βιβλιοθήκη στην Αγία Πετρούπολη.

Σήμερα πλέον μπορούμε να θαυμάσουμε το έργο των τριών τουλάχιστον αρχαίων γραφέων ηλεκτρονικά.
Στα αριστερά της ιστοσελίδας (αφού πατήσουμε την επιλογή "SEE THE MANUSCRIPT" βλέπουμε το εδάφιο της βίβλου που μπορούμε να διαλέξουμε, στα δε δεξιά υπάρχει ευανάγνωστη μεταγραφή αλλά και από κάτω μετάφραση στα αγγλικά (στο μέλλον προβλέπεται και μετάφραση στα ρωσικά, γερμανικά και ελληνικά).
Το πολύτιμο χειρόγραφο (σε συνεχή -scriptio continua- μεγαλογράμματη γραφή -uncial- χωρίς πνεύματα και τόνους) διαβάζεται πάντως αρκετά εύκολα γιατί μπορούμε να το μεγεθύνουμε όσο θέλουμε.