Wednesday, July 28, 2010

Απίστευτα λάθη σε "αξιολόγηση" σχολείων στην Καλιφόρνια

Τον περασμένο Ιανουάριο ψηφίστηκε ένας νόμος στην Καλιφόρνια που δίνει τη δυνατότητα στους γονείς να πηγαίνουν τα παιδιά τους σε άλλο σχολείο, αν αυτό στο οποίο φοιτούν κριθεί κακό.
Το θέμα είναι πολιτικά παμπόνηρο διότι έτσι φαίνεται πως η πολιτεία ενδιαφέρεται για τη καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών και στέκεται στο πλευρό των γονιών, καταλαβαίνοντας την αγωνία τους για τη μόρφωση των παιδιών τους.
Τι κρύβεται όμως πίσω από παρόμοιες νομοθετικές ρυθμίσεις;
1) Πόσοι φτωχοί γονείς θα αντέχουν οικονομικά τη μεταφορά των παιδιών τους σε μακρινά καλύτερα σχολεία;
2) Πώς ακριβώς βοηθιούνται μ'  αυτό τον τρόπο τα κακά σχολεία να βελτιωθούν;
3) Με ποια ακριβώς κριτήρια γίνεται η αξιολόγηση [4];
4) Πώς οι περικοπές για την παιδεία δημιουργούν "κακά' σχολεία; [5]

Ακόμη όμως κι αν οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα ήταν καθησυχαστικές, η εφαρμογή του νόμου έδειξε πως η αξιολόγηση έγινε με απίστευτη προχειρότητα.
Σύμφωνα με άρθρο της εφημερίδας San Francisco Chronicle [1], όταν δημοσιεύτηκε ο κατάλογος των χιλίων "κακών' σχολείων της πολιτείας,
μερικοί γονείς όχι απλώς δεν ήθελαν να βγάλουν τα παιδιά τους από το συγκεκριμένο "κακό" σχολείο, αλλά αντιθέτως υπήρχαν γονείς που προσπαθούσαν να τα εγγράψουν σ' αυτό!!!
Τι είχε συμβεί; Φυσικά οι γονείς δεν είχαν παραφρονήσει. Απλούστατα το σχολείο αυτό δεν ήταν 'κακό" [2, 3].
Το πρόβλημα δημιουργήθηκε διότι σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, καμιά εκπαιδευτική περιφέρεια δεν μπορούσε να έχει πάνω από το 10% των σχολείων της στη λίστα.
Έτσι, η λίστα των "κακών" σχολείων περιλαμβάνει και αξιόλογα σχολεία, ενώ σε κάποιες περιοχές μερικά κακά σχολεία δεν συμπεριλήφθηκαν στη λίστα!!!
Βροχή βέβαια οι διαμαρτυρίες γονιών και αξιωματούχουν της πολιτείας.

Είναι δυνατόν μετά από όλα αυτά να μη φοβηθεί κανείς πως και η περιβόητη "αξιολόγηση" δε θα είναι αναξιόπιστη;


Διαδικτυακή βιβλιογραφία
1. http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2010/07/15/MNFT1EEV7H.DTL
2. http://www.montereyherald.com/local/ci_15531211?nclick_check=1
3. http://www.tuff-teach.com/pcs/showthread.php?t=45463
4. http://www.city-data.com/forum/california/214830-why-california-schools-so-bad.html
5. http://www.huffingtonpost.com/ramon-cortines/californias-bad-news-budg_b_537888.html

Sunday, July 25, 2010

Γιατί με τρομάζει η ενισχυμένη έκδοση του ηλεκτρονικού βιβλίου "The Pillars of the Earth";

Με ένα καταιγισμό διαφήμισης σε διάφορες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο παρουσιάστηκε πριν λίγες ημέρες η ηλεκτρονική έκδοση του ευπώλητου μυθιστορήματος του Ken Follett,
"The Pillars of the Earth", "Οι πυλώνες της γης".

Το ηλεκτρονικό αυτό βιβλίο του εκδοτικού κολοσσού Penguin [1] ονομάστηκε "πρωτοπόρα ενισχυμένη" έκδοση.


Τι καινούριο μας φέρνει στ'  αλήθεια αυτό το ψηφιοποιημένο βιβλίο;
Τίποτε το σπουδαίο, εκτός από περισσότερα κέρδη για τον εκδοτικό οίκο Penguin και την εταιρία Apple, μέσω του καταστήματος της οποίας μπορεί κάποιος να αγοράσει το "βιβλίο" στην τιμή των 12,99 δολαρίων. Προφανώς ο στόχος τους είναι ένα  "αναγνωστικό" κοινό που στην ουσία δε διαβάζει, αλλά απλά χαζεύει πολυμεσικό υλικό σε μορφή κειμένου, βίντεο και εικόνας. Το ηλεκτρονικό αυτό κατασκεύασμα παντρεύει με έξυπνο τρόπο το μυθιστόρημα με την αντίστοιχη  τηλεοπτική  σειρά οκτώ επεισοδίων.
Tο αποτέλεσμα; Ένας αναγνώστης-καταναλωτής που δε χρησιμοποιεί τη φαντασία του, αφού κατά τα λεγόμενα της ίδιας της ιστοσελίδας του iTunes (του καταστήματος-χρυσορυχείου της Apple):
"το έπος ξεπηδάει από τη σελίδα στην οθόνη σε μια πολυμεσική περιπέτεια".
Έτσι ο "αναγνώστης" δε χρειάζεται να κουράσει το μυαλό του με περιττές κουραστικές διαδικασίες, όπως η φαντασία, η προσωπική του γνώμη κτλ.
Αρκεί να καταναλώνει, ό,τι του σερβίρουν. Τι πειράζει κι αν είναι μασημένη τροφή;
Αυτό που έχει σημασία είναι να δώσει τα 12,99 δολαριάκια και ως εκ θαύματος, νά τα μποστά στην οθόνη του iPad του όλα τα καλούδια!

Από τεχνολογική άποψη τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα. Κατά τα λεγόμενα των ίδιων των πελατών του "βιβλίου"  η εφαρμογή σχεδιάστηκε εσπευσμένα και είτε δεν παίζει, είτε γίνονται διακοπές και εμφανίζεται μια μαύρη οθόνη, ένας δε πελάτης διαμαρτύρεται πως ούτε καν το βιβλίο δεν μπορεί να διαβάσει! [2]

Θα μου πείτε, τι με κόφτει εμένα; Δεν πρόκειται εξ άλλου ούτε να αγόραζα ποτέ προϊόν της Apple, του πιο κλειστού λογισμικού που μπορεί να αγοράσει κανείς, και δη το καταναλωτικό μαραφέτι iPad, το οποίο αναγκαστικά θα χρειαζόμουνα για να καταναλώσω το ψηφιοοποιημένο υλικό.
Τα πράγματα δυστυχώς είναι πολύ χειρότερα και θα επηρεάσουν τους πάντες.
Τι μέλλει γενέσθαι αν επικρατήσουν στο μέλλον ψηφιοποιημένα βιβλία φορτωμένα με περιορισμούς DRM [3], και μάλιστα που θα μπορούμε να αγοράζουμε μόνο από καταστήματα -μονοπώλια τύπου iΤunes ή Amazon ή δεν ξέρω τι άλλο;

Ας σκεφτούμε λιγάκι τις πιθανές επιπτώσεις αν αγοράσουμε αυτά τα βιβλία :
α) δε θα μπορούμε να τα δανείσουμε
β) θα δεθούμε πισθάγκωνα με το συγκεκριμένο μορφότυπο, οπότε θα πρέπει να αγοράσουμε και τη συγκεκριμένη συσκευή που τα παίζει
γ) το αγαπημένο μας βιβλιοπωλείο θα κλείσει διότι δε θα μπορεί να τα διαθέτει
δ) οι βιβλιοθήκες του μέλλοντος δε θα μπορούν να τα δανείζουν
ε) οι δυο - τρεις κολοσοί - εκδοτικοί οίκοι θα πλασάρουν πια μόνον ευπώλητη αναμασημένη πολυμεσική τροφή που θα βαφτίζουν "ανάγνωσμα", μια μορφή δηλαδή κρυφής λογοκρισίας
στ) δε θα μπορούμε να υπομνηματίζουμε τίποτε στο "βιβλίο' μας διότι η συσκευή που αναγκαστικά το παίζει δεν παρέχει αυτή τη δυνατότητα 

Περισσότερα για το εφιαλτικό αυτό σενάριο διαβάστε στην ιστοσελίδα της Electronic Frontier Foundation [4].




Διαδικτυακή βιβλιογραφία:

1.   http://us.penguingroup.com/static/pages/features/pillarsoftheearth/amplified_edition.html
2.    http://itunes.apple.com/us/app/the-pillars-earth-for-ipad/id382298124?mt=8
3    http://www.fsf.org/campaigns/drm.html
4   https://www.eff.org/wp/digital-books-and-your-rights

Friday, July 23, 2010

Ελληνικό εγχειρίδιο "Ξεκινώντας με το Ubuntu 10.04 "


Η μεταφραστική ομάδα της ελληνικής κοινότητας Ubuntu εξέδωσε τον επίσημο οδηγό της πιο δημοφιλούς διανομής GNU/Linux,
ο οποίος διατίθεται από την ιστοσελίδα του Ubuntu
http://ubuntu-manual.org/?lang=el

Πρόκειται για ένα περιεκτικό οδηγό αρχαρίων για το λειτουργικό σύστημα Ubuntu. Η συγγραφή του έγινε υπό μια άδεια ανοιχτού κώδικα και είναι ελεύθερο για λήψη, μελέτη, τροποποίηση και διανομή.
Το εγχειρίδιο αυτό θα σας βοηθήσει να εξοικειωθείτε με καθημερινές εργασίες, όπως για παράδειγμα το σερφάρισμα στο διαδίκτυο, η αναπαραγωγή μουσικής και η σάρωση εγγράφων. Επειδή δόθηκε έμφαση στις εύκολες ως προς την εφαρμογή οδηγίες, είναι κατάλληλο για χρήστες ποικίλων επιπέδων εμπειρίας.

Ήταν η πρώτη έκδοση του εγχειριδίου και συνεπώς έπρεπε να ξεπεραστούν αρκετά τεχνικά προβλήματα. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως τα ελληνικά είναι η δεύτερη γλώσσα, μετά τα αγγλικά, στην οποία διατίθεται το εγχειρίδιο!


Οφείλω τόσα πολλά στη διανομή Ubuntu, που μου έδωσε τη δυνατότητα να συντηρώ το δίκτυο LTSP στη σχολική βιβλιοθήκη και να εξυπηρετώ τους μαθητές μας με τέσσερα τερματικά που χρησιμοποιούν μόνο ελεύθερο λογισμικό, που το λιγότερο που μπορούσα να προσφέρω είναι τη συμβολή μου στη μετάφραση του εγχειριδίου (μετάφραση μερικών κεφαλαίων και διορθώσεις του τελικού κειμένου).
Η εμπειρία  μου από τη συμμετοχή στη συλλογική αυτή δουλειά ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και με δίδαξε πολλά. Ευχαριστώ ιδιαιτέρως τον επιμελητή μας, το Γιάννη Ξυγωνάκη, αλλά και όλους τους Ουμπουντίστες μεταφραστές (δείτε στη σ. 172 του εγχειριδίου).

Όσοι επιθυμείτε να συμβάλετε συμμετέχοντας στην ομάδα τεκμηρίωσης δείτε την ιστοσελίδα
http://ubuntu-manual.org/getinvolved
ή στείλτε ηλ. μήνυμα στη διεύθυνση ubuntu-manual@lists.launchpad.net

Thursday, July 22, 2010

Ενδιαφέρουσα έρευνα σχετικά με τις σχολικές βιβλιοθήκες στη Μεγάλη Βρετανία

Διάβασα χτες την ενδιαφέρουσα έρευνα School Libraries in the UK – a worthwhile past, a difficult present and a transformed future? [1]

Και μόνο από τον τίτλο, "Σχολικές βιβλιοθήκες στη Μεγάλη Βρετανία: ένα αξιόλογο παρελθόν, ένα δύσκολο παρόν - και ένα μεταμορφωμένο μέλλον;' καταλαβαίνει κανείς πως κάτι
δεν πάει καλά στο βασίλειο της Δανιμαρκίας!
Η έρευνα τονίζει κατ' αρχάς την ανάγκη ύπαρξης σχολικών βιβλιοθηκών ώστε να εφοδιάσουν τους μαθητές με τις κατάλληλες δεξιότητες που απαιτεί η "Κυβερνοεποχή" (η κοινωνία της πληροφορίας). Έτσι καθορίζει τον χαρακτήρα της σχολικής βιβλιοθήκης ως ένα κέντρο που θα προωθεί τη φιλαναγνωσία, θα συμβάλει στην ανάπτυξη του μαθητή και με το υλικό της θα υπόστηρίζει την ανεξάρτητη και εξ αποστάσεως μάθηση όσο και τους στόχους του κάθε σχολείου.
Πρόκειται για γενικόλογους στόχους, μερικοί θα τους αποκαλούσαν ίσως και ευχολόγια, οι οποίοι βέβαια για να πραγματοποιηθούν χρειάζονται... τι άλλο, καλά εξοπλισμένη σχoλική βιβλιοθήκη και καταρτισμένο και εμπνευσμένο υπεύθυνο.
H έρευνα τονίζει την αναγκαιότητα ύπαρξης σχολικών βιβλιοθηκών επειδή η αλματώδης και ανεξέλεγκτη ανάπτυξη του διαδικτύου δημιούργησε σε μερικούς την εσφαλμένη εντύπωση
πως οι σχολικές βιβλιοθήκες δεν είναι πλέον αναγκαίες! (σ. 2). Τονίζεται λοιπόν πως για να διασφαλιστεί το οικονομικό μέλλον της χώρας, χρειάζεται πληροφοριακή αγωγή των νεαρών μαθητών για να μπορέσουν στο μέλλον να βιαβάζουν και αφομοιώνουν τον τεράστιο όγκο πληροφορίας που παρέχεται  ήδη σήμερα σε διάφορες μορφές. Ως δεύτερο λόγο ύπαρξης των σχολικων βιβλιοθηκών,  υπενθυμίζει τη συμβολή τους στη βελτιώση της σχολικής επίδοσης των μαθητών, όπως τουλάχιστον υποστηρίζουν έρευνες που διεξήχθησαν στις ΗΠΑ και τον Καναδά [2].

Η συγκεκριμένη έρευνα είναι βασισμένη σε ερωτηματολόγια από 1500 σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Ηνωμένου Βασιλείου, 237 από τα οποία ήταν ιδιωτικά, από ένα συνολικό αριθμό 4047 μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης [3, 4].

Η έρευνα παρουσιάζει ορισμένα πολύ ενδιαφέροντα (αρνητικά δυστυχώς) στοιχεία:
1. μόνο το 58,7% των υπευθύνων των Σ. Β. έχουν επαγγελματικά προσόντα (σ. 4)
2. το 29,4% των Σ. Β. δεν είναι ανοικτές με πλήρες ωράριο, δηλαδή κάτω από 35 ώρες εβδομαδιαίως (σ. 4)
3. η συλλογή της Σ. Β. κρίνεται ως απλώς "ικανοποιητική" σε ποσοστό 25,1%, και ως "φτωχή" σε ποσοστό 13,3% (σ. 5)
4. μόνο οι μισές βιβλιοθήκες έχουν συνδρομή στην Υπηρεσία Σχολικών Βιβλιοθηκών [5]  (σ. 6)
5. το 31,2% των υπευθύνων των σχολικών βιβλιοθηκών δεν είναι ούτε βιβλιοθηκονόμοι, ούτε εκπαιδευτικοί, δεν έχουν καν πτυχίο  τριτοβάθμιας εκπαίδευσης!!! (σ. 8)
6. στο 11,4% των σχολείων, το "γόητρο" των Σ. Β μέσα στη σχολική μονάδα είναι πολύ χαμηλό, αφού  ο υπεύθυνος της σχολικής βιβλιιοθήκης δεν αναφέρεται ιεραρχικά καν στη διοίκηση του σχολείου αλλά απλά σε έναν από τους φιλολόγους (σ. 8), όπως πολύ χαρακτηριστικά ανέφερε ένας υπεύθυνος " ο ρόλος μας είναι κάτι παραπλήσιο με της Βικτωριανής γκουβερνάντας- ούτε μέλος της οικογένειας, ούτε υπηρετικό προσωπικό"!!! (σ. 9)
7. Πουθενά στην έρευνα δε γίνεται γνωστός ο αριθμός των σχολικών μονάδων που δεν έχουν οργανωμένη σχολική βιβλιοθήκη.

Από την άλλη μεριά, τα παραπάνω αρνητικά δεδομένα δε σημαίνει πως οι σχολικές βιβλιοθήκες δεν προσφέρουν έργο.
Τιο αντίθετο μάλιστα.
Είναι αξιοσημείωτα τα εξής:
1. αρκετοί από τους διπλωματούχους υπευθύνους έχουν χαράξει ξεκάθαρη ενεργή πολιτική της Σ. Β. (σ. 10)
2. στο καθηκοντολόγιό τους περιλαμβάνονται:
α) πληροφοριακή αγωγή
β) πρόγραμμα φιλαναγνωσίας
γ) συνδιδασκαλίες με εκπαιδευτικούς του σχολείου (σ. 10-11
3. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις δραστηριότητες της πληροφοριακής παιδείας: κατατόπιση, μαθήματα στη βιβλιοθήκη, υποστήριξη, οδηγοί, εκπαιδευτικό υλικό, διαδικτυακά μαθήματα
(σ. 13)
4. συνεργασία με εκπαιδευτικούς: συγκέντρωση υλικού, σχεδιασμός μαθημάτων, παράδοση μαθημάτων, αξιολόγηση, κοινές δραστηριότητες (σ. 14)
5. έμφαση στην έκθεση των μαθητών σε εικονικό περιβάλλον: πρόσβαση σε ψηφιακό υλικό, δημιουργία σελιδοδεικτών, αξιολόγηση ιστότοπων, συμβολή στην ανάπτυξη του σχολικού ιστότοπου (σ. 15)


Η παρούσα έρευνα είναι επίσης χρήσιμη στον ανασχεδιασμό του δικού μας ερωτηματολογίου  των εξαμηνιαίων  "Πεπραγμένων Σχολικής Βιβλιοθήκης", όταν το Γραφείο Σχολικών Βιβλιοθηκών θα προχωρήσει σε μια πιο εμπεριστατωμένη έρευνα για το έργο των ελληνικών σχολικών βιβλιοθηκών.






Διαδικτυακή βιβλιογραφία:
1. School Libraries in the UK – a worthwhile past, a difficult present and a transformed future?
http://www.library.ie/youngpeople/wp-content/uploads/CILIP%20School%20Libraries.PDF

2. Scholastic Research & Results (2007). School Libraries Work! – 3rd Edition

3. DCSF: Schools, Pupils and Their Characteristics: January 2009
http://www.dcsf.gov.uk/rsgateway/DB/SFR/s000843/index.shtml

4. How many secondary schools are there in the UK?
http://www.cilt.org.uk/home/research_and_statistics/statistics/secondary_statistics/secondary_schools_in_uk.aspx

5. Schools Library Service
http://www.warwickshire.gov.uk/web/corporate/pages.nsf/Links/864E7C40E80790D580256CCD005325BA

Saturday, July 17, 2010

TA ΦΕΚ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΠΛΕΟΝ ΔΩΡΕΑΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ



Τα Φ.Ε.Κ. σε ηλεκτρονική μορφή είναι πλέον διαθέσιμα ΔΩΡΕΑΝ από την ιστοσελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου Ν.3861/2010,άρθρο 7 /τ.Α΄112 -13.7.2010).

Tuesday, July 13, 2010

Δωρεάν βιβλία για μαθητές σε εφτά αμερικάνικες πολιτείες


'Οταν η Rebecca Constantino (1) διαπίστωσε πως οι βιβλιοθήκες των σχολείων στις φτωχογειτονιές του Λος Άντζελες δεν είχαν παρά άδεια ράφια, ίδρυσε το 1999 την εταιρεία Access Books (2) της οποίας αποστολή είναι να προσφέρει ενδιαφέροντα και καλής ποιότητας βιβλία στις φτωχικές σχολικές βιβλιοθήκες. Εκεί δηλαδή που τα χρειάζονται περισσότερο, μιας και οι μαθητές αυτών των σχολείων ανήκουν σε οικογένειες οικονομικά κάτω από το όριο της φτώχειας και όπου φυσικά δεν υπάρχουν χρήματα για την αγορά ούτε ενός βιβλίου.
Σε μία δεκαετία κατάφερε να μοιράσει ένα εκατομμύριο βιβλία στα φτωχά παιδιά της Καλιφόρνιας.
Ο τρόπος είναι απλός: δημιούργησε ένα δίκτυο αλληλοβοήθειας μεταξύ των σχολείων για την αναδιανομή των βιβλίων. Πήρε βιβλία διαβασμένα βιβλία από κάποια παιδιά και τα ανακύκλωσε σε φτωχότερα που δεν είχαν κανένα.
Η προσπάθειά της συγκίνησε και κάποιους εκδοτικούς οίκους που δώρισαν βιβλία τους στην Access Books. Έτσι ο οίκος Harper Collins Publishers δώρισε 5.000 δεμένα βιβλία και ο οίκος Penguin Classics άλλα 2.000 χαρτόδετα κλασικά μυθιστορήματα.

Σύμφωνα μάλιστα με άρθρο του Greg Toppo, στην εφημερίδα USA TODAY (3), το πρόγραμμα παροχής δωρεάν βιβλίων σε φτωχούς μαθητές στο τέλος της σχολικής χρονιάς που εφαρμόζεται επί σειρά ετών σε διάφορες αμερικάνικες πολιτείες, συμβάλλει στη βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας των μαθητών όσο περίπου και η παρακολούθηση ενός πολύ ακριβότερου καλοκαιρινού εκπαιδευτικού προγράμματος.

Ας προσέξουμε όμως λίγο όσοι εκπαιδευτικοί και βιβλιοθηκονόμοι εμπλεκόμαστε σε προγράμματα "θερινής ανάγνωσης".
α) ας στοχεύσουμε περισσότερο στους μαθητές που μας χρειάζονται περισσότερο (κυρίως μη προνομιούχων ομάδων)
β) επιλογή των βιβλίων ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών
γ) εθελοντική συμμετοχή των μαθητών
δ) ας χρησιμοποιήσουμε κάποια επιβράβευση των μικρών αναγνωστών (4, 6)
ε) οι αναγνώστες (πολλοί από τους οποίους μπορεί και να ντρέπονται)  δεν πρόκειται να έρθουν μόνοι τους, χρειάζονται ενθάρρυνση
στ) η χρήση πιο 'ελαφρών" αναγνωσμάτων δεν πειράζει, ο εθισμός στην ανάγνωση αρκεί για να αποφέρει αποτελέσματα! (5)

Ένα πρόγραμμα θερινής ανάγνωσης που θα αναλάβουν οι 757 σχολικές βιβλιοθήκες σε συνεργασία οπωσδήποτε με τις κοντινές τους δημόσιες ή δημοτικές βιβλιοθήκες, αλλά και η στράτευση εθελοντικά εκδοτικών οίκων σε μια εθνική προσπάθεια βελτίωσης της αναγνωστικής ικανότητας των μαθητών μας είναι πιστεύω ένα από τα θέματα που θα μπορούσε να απασχολήσει το νέο Συμβούλιο Βιβλιοθηκών, Γενικών Αρχείων του Κράτους και Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης από την επόμενη σχολική χρονιά.



Διαδικτυακή βιβλιογραφία
1.    http://www.oprah.com/angelnetwork/Access-Books-Use-Your-Life-Award
2.    http://www.accessbooks.net/our-mission
3.    http://www.usatoday.com/news/education/2010-06-01-summerreading01_st_N.htm
4.    www.nysl.nysed.gov/libdev/summer/slmanual.pdf
5.    http://successfulenglish.com/wp-content/uploads/2010/01/81-Generalizations-about-FVR-2009.pdf
6.    http://www.ccpl.org/content.asp?id=54133&action=detail&catID=5367&parentID=5368

Saturday, July 10, 2010

Προσδιορίστε τα δεδομένα στα οποία επιθυμείτε να έχετε ελεύθερη πρόσβαση

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για την ελεύθερη διάθεση δημοσίων δεδομένων , πραγματοποιούμε ανοιχτό κάλεσμα για τον προσδιορισμό δεδομένων στα οποία οι συμμετέχοντες στη διαβούλευση θα επιθυμούσαν να έχουν ελεύθερη πρόσβαση.

Τα δεδομένα αυτά μπορεί να βρίσκονται
(α) στην κατοχή ενός οργανισμού του στενού ή ευρύτερου δημόσιου τομέα (β) να έχουν παραχθεί με δημόσιους πόρους ή (γ) να προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα αλλά η διάθεση τους μπορεί να εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον.

Οι συμμετέχοντες στη διαβούλευση μπορούν επίσης να αναφέρουν προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά την πρόσβαση δεδομένων και να προτείνουν λύσεις για τη διάθεσή τους.

Πείτε τη γνώμη σας στην ιστοσελίδα
http://labs.opengov.gr/data

Wednesday, July 7, 2010

Προβλήματα με την ηλεκτρονική απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων

Η απογραφή θα διενεργείται έως τις 12 Ιουλίου πιλοτικά μόνο για επιλεγμένους χρήστες.
Για όλους τους υπόλοιπους το σύστημα θα ανοίξει το αργότερο στις 12 Ιουλίου 2010.
Δείτε τις ημερομηνίες στην επίσημη ιστοσελίδα
http://apografi.gov.gr/
 
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Καθημερινή της 6/7/2010
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_06/07/2010_407046
"ερωτήματα εγείρονται για τη χρησιμότητα αυτής της απόπειρας δημιουργίας μιας «τράπεζας» με περισσότερα προσωπικά δεδομένα, όπως σε τι θα εξυπηρετούσε η συλλογή τους, δίχως μάλιστα να έχει προηγουμένως εξασφαλιστεί η συναίνεση της Αρχής Προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα."

Διαβάστε επίσης τον νόμο για τη

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
http://www.dpa.gr/portal/page?_pageid=33,19052&_dad=portal&_schema=PORTAL#11

Απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για την απογραφή των εκπαιδευτικών και όλων των δημοσίων υπαλλήλων 

http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=8330:2010-07-07-11-53-29&catid=239:2009-12-01-15-36-00&Itemid=1624


Aντιρρήσεις άλλων νομικών κύκλων για το ίδιο θέμα
http://elawyer.blogspot.com/2010/07/blog-post.html

Thursday, July 1, 2010

Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων Yπ. Παιδείας

Στο Δικτυακό Τόπο Διαβουλεύσεων του Yπουργείου Παιδείας
http://www.opengov.gr/ypepth/
έχουν τεθεί ήδη πολύ σημαντικά θέματα προς συζήτηση, όπως:

Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου – Διαδικασίες Αυτο-αξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα

Δημιουργία ενός Εθνικού Πλαισίου Προσόντων

Ακόμη όμως και για τα θέματα που έχει λήξει η προθεσμία για υποβολή σχολίων [όπως η Εθνική Στρατηγική για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών], υπάρχουν τα σχετικά έγγραφα προς ενημέρωση.
_________________