Thursday, September 30, 2010

Η νέα σουίτα γραφείου ελεύθερου λογισμικού LibreOffice είναι εδώ!


Η νέα σουίτα γραφείου ελεύθερου λογισμικού
LibreOffice
είναι εδώ

Ακόμη βρίσκεται σε έκδοση beta αλλά οι ανυπόμονοι, όπως κι εγώ, μπορείτε να τη δοκιμάσετε από τώρα.

Για χρήστες Ουμπούντου κατεβάζουμε από τον παραπάνω επίσημο ιστότοπο το αρχείο (για 32bit υπολογιστές)
LO_3.3.0-beta1_Linux_x86_install-deb_en-US.tar.gz
και το έχουμε μέσα στον φάκελο Λήψεις .

Μετά
άνοιξε το τερματικό (από το applications, accessories, terminal)
και εκτέλεσε τις παρακάτω οκτώ εντολές μία-μία με τη σειρά 
(κάνε αντιγραφή-επικόλληση για να μην κάνεις λάθος)
και πάτα μετά από κάθε μία enter



cd Λήψεις
tar xzvf *.tar.gz
cd ./en-US/DEBS
sudo dpkg -i *.deb
cd desktop-integration
      sudo dpkg -i *.deb

cd
sudo apt-get update

Μετά απλά το ανοίγεις από το menu Εφαρμογές - Γραφείο - LibreOffice 3.3 !



Τις εντολές τις έγραψε ο vagrale13
του Ελληνικού Φόρουμ του Ουμπούντου
http://forum.ubuntu-gr.org/index.php



Δε χρειάζεται να υπενθυμίσω πως όποιος χρησιμοποιεί
GNU/Linux Ubuntu
θα λύσει σχεδόν κάθε απορία του στο φόρουμ αυτό με τα 6173 μέλη.

Tuesday, September 28, 2010

Ο κίνδυνος από τη χρήση DRM συσκευών ανάγνωσης στα σχολεία.


Η τελευταία μόδα στις ΗΠΑ είναι η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών ανάγνωσης [ΗΣΑ] μάρκας iPad ή Kindle. Φυσικά ψωνίζοντας βιβλία από τα αντίστοιχα μαγαζιά των εταιριών Apple και Amazon (1).
Τι σημαίνει όμως η χρήση τέτοιων κλειστών κουτιών στην εκπαίδευση;
α) αλυσοδένεται ο αγοραστής με μια εταιρία [vendor lock-in] αφού η συσκευή "κατεβάζει" υλικό μόνο από τη συγκεκριμένη πηγή που καθορίζει η συσκευή.
β) η αγορά ενός ηλεκτρονικού βιβλίου υπόκειται σε περιορισμούς που καθορίζει η δήθεν "διαχείριση ψηφιακών δικαιωμάτων DRM", με άλλα λόγια αγοράζεις το βιβλίο αλλά δεν μπορείς π.χ. να το δανείσεις σε ένα φίλο σου, όπως θα μπορούσες να κάνεις με το αντίστοιχο έντυπο βιβλίο...
γ) οι συσκευές αυτές χρησιμοποιούν κλειστό λογισμικό, επομένως είναι αδύνατο για κάποιον που ενδιαφέρεται για την πληροφορική και τον προγραμματισμό  να μάθει πώς λειτουργεί η συσκευή...

Το τραγικότερο όλων είναι ότι μπορεί να εξασκηθεί απροειδοποίητα λογοκρισία!
Μάλιστα, το 2009, η Amazon έσβησε εξ αποστάσεως τα μυθιστορήματα του Τζορτζ 'Οργουελ "1984' και "Φάρμα των ζώων'  από τις συσκευές της, χωρίς βέβαια την άδεια των κατόχων τους! (2)
Ο δεκαεφτάχρονος Justin Gawronskι, που έχασε μαζί με το βιβλίο και τις σημειώσεις και υπομνηματισμούς που σημείωνε για τη σχολική του εργασία, δήλωσε χαρακτηριστικά στην εφημερίδα New York Times: "Δεν μου πήραν απλώς το βιβλίο, έχασα και την εργασία μου".

Βέβαια ψηφιακό σχολείο χωρίς κάποιου είδους φορητό, ΗΣΑ, ή υπολογιστή και ψηφιοποιημένο υλικό δε γίνεται, αλλά πρέπει να απαιτήσουμε κάποιες προϋποθέσεις:
α) χρήση ανοικτού λογισμικού
β) συσκευή που δε θα είναι καταναλωτικό μαραφέτι, αλλά θα προάγει τη δημιουργική σκέψη, με έμφαση δηλαδή στο χρήστη ως δημιουργό
γ) άντληση του υλικού από μια διαδικτυακή νεανική βιβλιοθήκη, της οποίας το υλικό δε θα περιορίζει τα δικαιώματα των χρηστών. (3)


Παραδείγματα τέτοιων ΗΣΑ με χρήση ελεύθερου λογισμικού είναι το ισπανικό
iFreeΤablet και ο OLPC, ο οποίος μάλιστα δοκιμάζεται πιλοτικά απο πέρσι σε διάφορα ελληνικά δημοτικά σχολεία. (4, 5)


Διαδικτυακή βιβλιογραφία:
1. DRM In (and Out) of Schools
http://www.defectivebydesign.org/drm-in-and-out-of-schools
2. Amazon Erases Orwell Books From Kindle
 https://www.nytimes.com/2009/07/18/technology/companies/18amazon.html?_r=1
3. Διαδικτυακή Νεανική Βιβλιοθήκη [ΔΙ.ΝΕΒΙ]
http://www.box.net/shared/v5i4glh2ak
4. FreeTablet: Another competitor of iPad
 5. Το OLPC σε Ελληνικά Σχολεία
http://www.re-public.gr/olpc/

Sunday, September 26, 2010

Άμεσες προτεραιότητες για τις σχολικές βιβλιοθήκες

Η πρότασή μου προς το Συμβούλιο Βιβλιοθηκών, Γ.Α.Κ & Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης υποβλήθηκε την περασμένη εβδομάδα και θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίασή του μαζί φυσικά με τις προτάσεις που θα καταθέσουν και τα άλλα μέλη του.

Αποτελείται από τα εξής οκτώ σημεία που θεωρώ πολύ σημαντικά για την ουσιαστική λειτουργία μιας βιβλιοθήκης στο φηφιακό σχολείο που πολλοί ονειρευόμαστε:


1. Αναβάθμιση του δικτύου υπολογιστών στις 499 αρχικές σχολικές βιβλιοθήκες που ιδρύθηκαν το έτος 2000.
Mία πιθανή οικονομική λύση θα ήταν η χρήση του πρωτοκόλλου Linux LTSP, το οποίο είναι ελεύθερο λογισμικό. [1].

2. Ανανέωση του υπάρχοντος λογισμικού αυτοματισμού βιβλιοθηκών στις 499 αρχικές σχολικές βιβλιοθήκες, οι οποίες λειτουργούν ακόμη με ΑΒΕΚΤ 5.0 σε περιβάλλον Windows NT &
εισαγωγή της τελευταίας έκδοσης ΑΒΕΚΤ στις 171 νέες σχολικές βιβλιοθήκες που άρχισαν να λειτουργούν το σχολικό έτος 2009-2010, οι οποίες δε διαθέτουν κανένα σύστημα αυτοματισμού.
Απαραίτητη φυσικά είναι η συνεργασία με το Ε.Κ.Τ, ιδίως στην περίπτωση που χρησιμοποιηθεί η νέα υπηρεσία ανοικτού λογισμικού μέσω διαδικτύου [cloud computing].

3. Εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού σε όσες σχολικές βιβλιοθήκες λείπει. Τηλέφωνο, φαξ, εκτυπωτής, φωτοτυπικό, προβολέας δεδομένων, DVD player & τηλεόραση, ευρυζωνική σύνδεση διαδικτύου, δίκτυο με τέσσερα τουλάχιστον τερματικά για χρήση από τους μαθητές.
Είναι ανεπίτρεπτο να μιλάμε για ψηφιακό σχολείο και συμμετοχή στην κοινωνία της πληροφορίας όταν υπάρχουν κάποιες σχολικές βιβλιοθήκες χωρίς καν τηλεφωνική σύνδεση.

4. Επικαιροποίηση της συλλογής ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες των χρηστών της.

5. Εισαγωγικό σεμινάριο για τους νέους υπευθύνους σχολικών βιβλιοθηκών από το Ε.Κ.Δ.Δ.Α σε συνεργασία με το Γραφείο Σχολικών Βιβλιοθηκών του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.

6. Ετήσιο συνέδριο σχολικών βιβλιοθηκών, στο οποίο θα γίνονται παρουσιάσεις των νέων προγραμμάτων σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Θέσπιση βραβείου “υποδειγματικής εφαρμογής καινοτόμου δράσης” [best practice award] που θα παρακινήσει και άλλες βιβλιοθήκες να τολμήσουν παρόμοιες προσπάθειες. [2, 3]

7. Συνεργασία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με τις σχολικές βιβλιοθήκες για τη δημιουργία ηλεκτρονικού περιοδικού [ezine] με άρθρα που θα αφορούν σε θέματα:
α) πληροφοριακής παιδείας
β) διδασκαλίας επιμέρους διδακτικών αντικειμένων με χρήση πολλών πηγών και ΤΠΕ
γ) καινοτόμων δράσεων
δ) μαθητών με ειδικές ανάγκες

8. Διαδικτυακή Νεανική Βιβλιοθήκη
Συγκέντρωση όλου του υπάρχοντος ψηφιοποιημένου εκπαιδευτικού υλικού σε μια κεντρική ψηφιακή βιβλιοθήκη στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το οποίο θα μπορούν να χρησιμοποιούν δωρεάν οι μαθητές μέσω των βιβλιοθηκών. (4)

Σχετικές ιστοσελίδες:


Εμμανουήλ Νίνος Σχολική Βιβλιοθήκη στο 9ο Γυμνάσιο Περιστερίου

Friday, September 24, 2010

Υλικό Εκπαιδευτικης Ραδιοτηλεόρασης






H Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης ιδρύθηκε το 1977 και αποτελεί  καινοτόμο φορέα  του Υπουργείου Παιδείας  που στοχεύει σε σύγχρονες και σύνθετες μορφές παροχής γνώσης. Η αδιάλειπτη προσφορά της στο χώρο της  Παιδείας συνίσταται στην παραγωγή και προβολή ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών προγραμμάτων με στόχο πρωταρχικά την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και με προοπτική τη διαδραστική αξιοποίηση του τηλεοπτικού υλικού της, συμβάλλοντας παράλληλα στη συνεχή επιμόρφωση και τη δια βίου μάθηση.

 Το υλικό που διατίθεται μπορείτε να το βρείτε στις ιστοσελίδες

Wednesday, September 22, 2010

Συνεργασία της βιβλιοθήκης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με σχολικές βιβλιοθήκες

Η ανακοίνωση όπως αναρτήθηκε σήμερα στο
Πανελλήνιο Φόρουμ Σχολικών Βιβλιοθηκών [Π.Φ.Σ.Β.]


Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η βιβλιοθήκη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου παρέχει ηλεκτρονικές υπηρεσίες με σκοπό τη δικτύωση με τις Σχολικές Βιβλιοθήκες και την υποστήριξη του εκπαιδευτικού σας έργου.

Συγκεκριμένα, εφαρμόζουμε σύστημα διαδανεισμού επιστημονικών άρθρων μεταξύ της βιβλιοθήκης μας και των Σχολικών Βιβλιοθηκών. Με τον τρόπο αυτόν διευρύνεται η πρόσβασή σας σε πληροφοριακό υλικό και ικανοποιούνται σε μεγαλύτερο βαθμό οι πληροφοριακές σας ανάγκες. Ο κατάλογος των άρθρων είναι προσβάσιμος από το διαδίκτυο στην ιστοσελίδα http://www.pi-schools.gr/library στην επιλογή ‘Γρήγορη πρόσβαση στον Ηλεκτρονικό Κατάλογο (OPAC)’.

Θα σας αποστέλλεται επίσης ηλεκτρονικά το ενημερωτικό μας δελτίο με περιεχόμενο που στοχεύει στην ένταξη της Σχολικής Βιβλιοθήκης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το δελτίο θα περιλαμβάνει πληροφόρηση και πηγές διαδικτύου, άρθρα και σχετικό υλικό της συλλογής της βιβλιοθήκης μας, καθώς και δραστηριότητες φιλαναγνωσίας. Θα προβάλλονται ακόμη μαθητικές εκδόσεις που έχουν δημιουργηθεί στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων των Σχολικών Βιβλιοθηκών.

Στην ιστοσελίδα της βιβλιοθήκης μας υπάρχει σύνδεσμος με την ‘Πύλη Επικοινωνίας με τις Σχολικές Βιβλιοθήκες’
(http://www.pi-schools.gr/library/forum/School_Forum.htm) όπου δημοσιεύεται βιβλιογραφία και χρήσιμο υλικό που αφορά στις βιβλιοθήκες.

Οι υπηρεσίες μας παρέχονται μετά από αίτηση εγγραφής μέλους της Βιβλιοθήκης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Εάν επιθυμείτε να εγγραφείτε, μπορείτε να μας κάνετε γνωστό το αίτημά σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση diktiosi@pi-schools.gr , ώστε να σας αποστείλουμε την αίτηση.

Ελπίζουμε σε μια μελλοντική συνεργασία και είμαστε στη διάθεσή σας για να στηρίξουμε το έργο σας.
Με εκτίμηση

Ναταλία Βάβουρα 

Υπεύθυνη Δικτύωσης

Tuesday, September 21, 2010

Το (Planetaki) PLANET GREEK LIBRARIES

Στην ιστοσελίδα


 http://planetaki.com/greeklibraries#start
μπορείτε να διαβάσετε
ότι τελευταίο έχει ανεβεί στο web από όλες τις ελληνικές ή ξένες βιβλιοθήκες, ή από ανθρώπους που εξειδικεύονται στις νέες τεχνολογίες, ή λογοτέχνες, ή αξιόλογους bloggers, ή και μία σελίδα για όλα αυτά – σαν μια πρώτη σελίδα της δικής μου εφημερίδας, του δικού μου “πλανήτη” πληροφορίας! Και φυσικά, μπορείτε να διαλέξετε αυτή τη μία σελίδα αν θα τη βλέπετε μόνο εσείς ή θα τη μοιράζεστε με άλλους (public), και να στείλετε άμεσα την είδηση και σε ένα φίλο.

  • στον “πλανήτη ”greek libraries” με τα φρέσκα νέα του χώρου (εμφανίζονται νέα των τελευταίων 7 ημερών), αλλά και
  • στη λίστα των ιστότοπων, με τους 162 προς το παρόν που έχουν προστεθεί σ’ αυτόν τον “πλανήτη”.

Sunday, September 19, 2010

Σχολικές βιβλιοθήκες, Ψηφιακό σχολείο & Διαδικτυακή Νεανική Βιβλιοθήκη


Οι υπάρχουσες 757 σχολικές βιβλιοθήκες μπορούν να αποτελέσουν τον κινητήριο μοχλό στην προσπάθεια του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. να δημιουργήσει το ψηφιακό σχολείο (1) του 21ου αιώνα.
Ήδη πολλές από αυτές αποτελούν εκκολαπτήριο νέων ιδεών και υλοποιούν καινοτόμες δράσεις όπου γίνεται ουσιαστική χρήση των Νέων Τεχνολογιών: συμμετοχή σε πολιτιστικά προγράμματα, προγράμματα eTwinning και μαθήματα στη σχολική βιβλιοθήκη με χρήση ψηφιοποιημένου υλικού, μερικές δε έχουν ήδη δημιουργήσει υλικό για μαθήματα πληροφοριακής παιδείας. (2)
Ευτυχώς οι σχολικές βιβλιοθήκες δεν είναι οι μόνες στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης που κατευθύνονται ήδη προς το ψηφιακό σχολείο.
Εκατοντάδες συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, σε όλες τις σχολικές βαθμίδες, έχουν δημιουργήσει τα δικά τους μαθήματα, ή άλλου είδους χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό που βρίσκεται διάσπαρτο στο διαδίκτυο. Ενδεικτικά αναφέρω τα πιο γνωστά:
 Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
 Ηλεκτρονική τάξη του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
 Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη του  Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.
αλλά υπάρχει επίσης ανεκτίμητος θησαυρός και σε προσωπικά ιστολόγια ή ιστότοπους αρκετών μάχιμων εκπαιδευτικών.

Πώς θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. όλο αυτό το απαραίτητο για το Ψηφιακό Σχολείο υλικό;

Όσον αφορά τις σχολικές βιβλιοθήκες, και πιο συγκεκριμένα τη συλλογή τους, μάλλον έφτασε η ώρα για τη δημιουργία μιας Διαδικτυακής Νεανικής Βιβλιοθήκης [ΔΙ.ΝΕ.ΒΗ] (3).
που θα προσέφερε το υλικό της δωρεάν σε κάθε μαθητή στη χώρα μας.
Η ψηφιακή αυτή βιβλιοθήκη θα εμπλούτιζε την ήδη υπάρχουσα έντυπη συλλογή των σχολικών βιβλιοθηκών [οι οποίες θα μετατρέπονταν έτσι σε υβριδικές] τόσο με τη συστηματική συγκέντρωση του ήδη υπάρχοντος ψηφιακού υλικού από τις προαναφερθείσες πηγές, αλλά ίσως και με ψηφιακό υλικό από τον ιδιωτικό τομέα, ηλεκτρονικά βιβλία δηλαδή που θα πρόσφεραν στη συλλογή οι εκδοτικοί οίκοι.
Το ψηφιοποιημένο αυτό υλικό θα βοηθούσε ιδιαίτερα στην εκπλήρωση μερικών από τους βασικότερους στόχους (4) μιας σχολικής βιβλιοθήκης:
α) υποστήριξη του αναλυτικού προγράμματος
β) πρόγραμμα φιλαναγνωσίας
γ) πληροφοριακής παιδεία [δηλ. σωστή αναζήτηση, αξιολόγηση, επιλογή και ουσιαστική χρήση της πληροφορίας τόσο μέσα από την ίδια τη συλλογή της βιβλιοθήκης, κυρίως έντυπο υλικό, όσο και από τον κυβερνοχώρο, ψηφιοποιημένο πολυμεσικό υλικό]
δ) καινοτόμες δράσεις
Διαδικτυακή βιβλιογραφία:

1. Νέο σχολείο: πρώτα ο μαθητής

2. Για υλικό πληροφοριακής παιδείας και άλλων σχετικών δραστηριοτήτων των σχολικών βιβλιοθηκών δείτε:
To κοινό ιστολόγιο ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΕΠΕΑΕΚ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΦΟΡΟΥΜ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΏΝ

Yλικό που χρησιμοποιείται στη σχολική βιβλιοθήκη στο 9ο Γυμνάσιο Περιστερίου 
&

3. Παρουσίαση του προγράμματος ΔΙ.ΝΕΒΙ

4. Για τους στόχους μιας σχολικής βιβλιοθήκης δείτε:
α) Πλαίσιο λειτουργίας σχολικών βιβλιοθηκών
http://www.ypepth.gr/docs/bibl_kanonismos.doc
β) School Library & School Librarianship. A Guideline.
School Libraries as Multimedia Centers. A Socrates Project.
www.karmoyped.no/slam/guideline.pdf


Friday, September 17, 2010

Nα αποκτήσουμε και στη χώρα μας Βιβλιοθήκες και Αρχεία που θα λειτουργούν ως σημεία αναζήτησης και διάχυσης της πληροφορίας

[όπως δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα http://www.esos.gr/index.php/frontpage/item/9194-na-apoktisoume-kai-sti-xora-mas-bibliothikes-kai-arxeia-pou-tha-leitourgoun-os-simeia-anazitisis-kai-diaxisis-tis-pliroforias ]



Του Γιώργου  Ζάχου 
Προέδρου του Συμβούλιο Βιβλιοθηκών, Γενικών Αρχείων του Κράτους και Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης 
Η διατύπωση των τριών κεντρικών στόχων πολιτικής από την Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Άννα Διαμαντοπούλου κατά την πρώτη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου Βιβλιοθηκών,
 Γενικών Αρχείων του Κράτους και Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης που πραγματοποιήσαμε την Τρίτη 14/09/2010 επιβεβαίωσε την θέληση της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για την δημιουργία εθνικής υποδομής Βιβλιοθηκών και Αρχείων που ως ενιαίο δίκτυο θα καλύπτει λειτουργικά όλη τη χώρα.
Η εθνική αυτή υποδομή θα αναδεικνύει  τις Βιβλιοθήκες και τα Αρχεία σε ουσιαστικούς πολιτιστικούς και εκπαιδευτικούς φορείς και σε αναπτυξιακά εργαλεία, συνδεδεμένα με τον Πολιτιστικό και Ερευνητικό τουρισμό και οργανικά συστατικά μιας υπερεθνικής πολιτιστικής δράσης.
Το  Γενικό Συμβούλιο ήδη ξεκίνησε διαδικασίες για την διαμόρφωση συγκεκριμένου σχεδίου μέσω του οποίου  οι Βιβλιοθήκες και τα Αρχεία θα συνεργάζονται ώστε να εξασφαλίζεται ότι το συνολικό σύστημα Βιβλιοθηκών και Αρχείων της χώρας μας μεταξύ των άλλων θα:
α) εξασφαλίζει τη συγκέντρωση και τη διατήρηση των τεκμηρίων κάθε μορφής που έχουν εθνικό ενδιαφέρον και σημασία·
β) ικανοποιεί τις βιβλιογραφικές ανάγκες της χώρας, δηλαδή την παραγωγή και την πρόσβαση στις βιβλιογραφικές εγγραφές των τεκμηρίων με εθνικό ενδιαφέρον·
γ) εξασφαλίζει την πρόσκτηση και την κατοχή, όλων των τεκμηρίων (εσωτερικού και εξωτερικού) που απαιτούνται για την ικανοποίηση των πληροφοριακών αναγκών του πληθυσμού·
δ) προσφέρει πρόσβαση στις εκδόσεις, επί τόπου στις Βιβλιοθήκες και τα Αρχεία ή από απόσταση, με τη χρήση δικτύων πληροφόρησης και συνεργατικών σχημάτων σε συνάφεια με τις νέες διοικητικές δομές της χώρας που δημιουργούνται·
ε) διαθέτει στους πολίτες, ένα περιβάλλον εύκολης  και προσιτής πρόσβασης στην πληροφορία, με τη χρήση εθνικών και διεθνών δικτύων·
στ) διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές και προϋποθέσεις ήτοι: προσωπικό, μέσα και διαδικασίες για την παροχή τόσο παραδοσιακών όσο και σύγχρονων υπηρεσιών για υποστήριξη της Δια-Βίου Μάθησης, ενδυνάμωση της Πολιτιστικής Δημιουργίας, συμβολή στην τοπική οικονομική ανάπτυξη και  υποβοήθηση της ενσωμάτωσης των μεταναστών και  της κοινωνικής συνοχής.
Επιδίωξη μας είναι ανταποκριθούμε στις προσδοκίες της πολιτικής ηγεσίας και  να αποκτήσουμε και στη χώρα μας Βιβλιοθήκες και Αρχεία που θα λειτουργούν ως σημεία αναζήτησης και διάχυσης της πληροφορίας για τους πολίτες και ως οργανικά συστατικά της πολιτισμικής, εκπαιδευτικής και ερευνητικής μας υποδομής.

Γιώργος  Ζάχος
Διευθυντής της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Πρόεδρος του Συμβούλιο Βιβλιοθηκών, Γενικών Αρχείων του Κράτους και Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης

Thursday, September 16, 2010

Περικοπές στη χρηματοδότηση βιβλιοθηκών στη Βρετανία

Εν μέσω σοβαρών κινδύνων  για κλείσιμο χιλίων βιβλιοθηκών στη Βρετανία, μετά από πρόταση του υπουργού πολιτισμού της κυβέρνησης φιλελευθέρων-συντηρητικών Ed Vaizey,
 η κοινότητα των Βρετανών βιβλιοθηκονόμων ανησυχεί σοβαρά και προσπαθεί να αποτρέψει τα μέτρα που υποτίθεται "θα βοηθήσουν την εξυπηρέτηση του κοινού κατά την παρούσα οικονομική κρίση".
Ήδη το νέο πρόγραμμα του υπουργείου πολιτισμού ξεκινάει πιλοτικά, με πρώτο μέτρο το κλείσιμο πέντε βιβλιοθηκών στην περιοχή Lewisham. (1)
Η προπαγάνδα εναντίον της αναγκαιότητας ύπαρξης βιβλιοθηκών φαίνεται πως είναι συντονισμένη, αν λάβουμε υπ' όψιν εκπομπές όπως αυτή στο ραδιόφωνο BBC5 με τίτλο "Οι βιβλιοθήκες ανήκουν στο παρελθόν;".
Ευτυχώς βέβαια οι απαντήσεις του κοινού είναι εντελώς αντίθετες με τον τίτλο και τον σκοπό της εκπομπής. Οι χρήστες ούτε που θέλουν να ακούσουν για τον τερματισμό της λειτουργίας των αγαπημένων τους βιβλιοθηκών!(2)
Αποστομωτική είναι και η θέση του βρετανικού Εθνικού Ιδρύματος Αλφαβητισμού (NLT), το οποίο φυσικά και διαφωνεί με τις περικοπές:
"Οι βιβλιοθήκες είναι ιδιαίτερα απαραίτητες γι' αυτούς που έχουν τα λιγότερα βιβλία, για τα παιδιά που δεν μπορούν να βοηθηθούν από τους γονείς τους και για όσους είναι απίθανο πως θα αγοράσουν βιβλία ή δεν κατανοούν την αξία της ανάγνωσης. Οι βιβλιοθήκες είναι ιδιαίτερα αναγκαίες για τους λιγότερο προνομιούχους.
... Οι βιβλιοθήκες είναι ένα βασικό εργαλείο για τη δημιουργία μιας πιο δίκαιης κοινωνίας, βοηθώντας στην φιλαναγνωσία και προσφέροντας πρόσβαση στη γνώση.
Γι' αυτούς τους κοινωνικούς λόγους είναι ωφέλιμες κυρίως για τους μη προνομιούχους. (3)


Επειδή τυγχάνει να υπηρετώ χρόνια σε σχολική βιβλιοθήκη στη δυτική Αθήνα, συμφωνώ απολύτως με τις θέσεις του NLT.
Η σχολική βιβλιοθήκη είναι απολύτως αναγκαία κυρίως για τα φτωχότερα παιδιά, που διαθέτουν ελάχιστα ή καθόλου βιβλία στο σπίτι, που δεν έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο, ούτε καν υπολογιστή, και που παρ'  όλα αυτά τους ζητάμε να συμμετέχουν στην κοινωνία της πληροφορίας, να γράφουν εργασίες χρησιμοποιώντας πολλές πηγές, να είναι δημιουργικά.
Δε χρειάζεται να μακρηγορήσω άλλο για το πόσο χρήσιμη είναι γι αυτά τα παιδιά μια βιβλιοθήκη με κατάλληλη συλλογή και δίκτυο υπολογιστών με ευρυζωνική σύνδεση.
Όσο για την ικανότητα κάποιων πολιτικών, όπως ο Ed Vaizey, να βαφτίζουν το κλείσιμο βιβλιοθηκών "Νέο πρόγραμμα υποστήριξης των βιβλιοθηκών", γνωστά πράγματα, γι' αυτό και η κοινότητα των Βρετανών βιβλιοθηκονόμων και χρηστών βιβλιοθήκης δε νομίζω πως θα ξεγελαστεί...


Διαδικτυακή βιβλιογραφία
[1] Libraries could face privatisation
http://www.literacytrust.org.uk/news/2367_libraries_could_face_privatisation
[2] Have libraries had their day?
http://www.bbc.co.uk/5live/shows/5live-breakfast/2010-08/have-libraries-had-their-day/
[3] Libraries raise literacy standards and must be funded
http://www.literacytrust.org.uk/blog/2398_libraries_raise_literacy_standards_and_must_be_funded

[4] New support programme for libraries
http://www.culture.gov.uk/news/news_stories/7215.aspx

Tuesday, September 14, 2010

Νέα Πολιτική Βιβλιοθηκών και Αρχείων

H κυρία Διαμαντοπούλου συμμετείχε σήμερα στην πρώτη συνεδρίαση του νέου Συμβουλίου Βιβλιοθηκών Γ.Α.Κ & Εκπαιδευτικής τηλεόρασης.
Φάνηκε ότι η πολιτική του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ επιτέλους ξεκαθαρίζει, καθώς φαίνεται η πρόθεση για χάραξη εθνικής πολιτικής βιβλιοθηκών με στόχους τη δια βίου μάθηση, την ανάπτυξη και τον πολιτισμό.
Οι συνεργαζόμενες πλέον βιβλιοθήκες, μαζί με τα Γενικά Αρχεία του Κράτους και τα Μουσεία θα αποτελέσουν το μοχλό στην εθνική αυτή προσπάθεια.
Ειδικά για τις σχολικές βιβλιοθήκες, η υπουργός ανέφερε ότι γνωρίζει το έργο που συντελείται σ' αυτές τα τελευταία χρόνια.

Στο συμβούλιο συγκροτήθηκαν ήδη ολιγομελείς επιτροπές που θα ετοιμάσουν συγκεκριμένες προτάσεις προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου.


Η επίσημη ανακοίνωση του Υ.Π.Δ,Β.Μ.Θ. είναι η εξής:


Δελτίο Τύπου    
Η Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννα Διαμαντοπούλου, συμμετείχε σήμερα, Τρίτη 14/9/2010, σε συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου Βιβλιοθηκών, Γενικών Αρχείων και Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης. Η Υπουργός αναφέρθηκε στην ανάγκη σχεδιασμού μιας Νέας Πολιτικής Βιβλιοθηκών και Αρχείων.
Συγκεκριμένα έθεσε τρεις κεντρικούς στόχους:
  • Το Εθνικό Δίκτυο. Δημιουργία εθνικής υποδομής Βιβλιοθηκών και Αρχείων με ενιαίο δίκτυο κάλυψης όλης της χώρας, μετά και τη δημιουργία καλλικράτειων δήμων. Θα είναι το κεντρικό πλέγμα της κοινωνίας της πληροφορίας με κόμβους ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, ενώ θα εξασφαλίζεται η διαλειτουργικότητά του, δηλαδή η ενοποιημένη δράση Βιβλιοθηκών-Αρχείων-Μουσείων. Εκπόνηση Λευκής Βίβλου που θα περιγράφει τις παρεχόμενες προς τους πολίτες υπηρεσίες, ιδιαίτερα μετά τη διαδικασία της ψηφιοποίηση.
  • Την Αναπτυξιακή Διάσταση. Διαμόρφωση του χαρακτήρα των Βιβλιοθηκών-Αρχείων σε αναπτυξιακό εργαλείο, οργανικά ενταγμένο στην παραγωγική βάση. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάπτυξη της διάστασης του πολιτισμικού και επιστημονικού τουρισμού.
  • Την Υπερεθνική Πολιτισμική Δράση. Πρωτοβουλίες κοινής πολιτισμικής δράσης με χώρες της Ανατολικής Μεσογείου (Αίγυπτος, Τουρκία, Ισραήλ, όμορες βαλκανικές χώρες) σχετικά με τη διαμόρφωση δικτύων βιβλιοθηκών-αρχείων και προβολής κοινής πολιτισμικής κληρονομιάς.

Monday, September 13, 2010

Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί, μαθητές και μαθήτριες
Με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς θέλω να σας καλωσορίσω στα σχολεία και να σας ευχηθώ μια χρονιά δημιουργική, μια χρονιά επιτυχιών, διακρίσεων και προόδου.
Η φετινή χρονιά είναι αφετηρία του Νέου Σχολείου, που θα είναι ικανό να δώσει:
  • Τη γνώση που είναι πηγή δύναμης.
  • Την κριτική σκέψη που είναι η βάση της ελευθερίας.
  • Την επιβράβευση  της προσπάθειας κάθε μαθήτριας και κάθε μαθητή.
  • Την αγάπη και την πίστη σε αξίες και αρχές που δημιουργούν ενεργούς πολίτες και σπουδαίους ανθρώπους.
 Για να πετύχει τους στόχους του, το Νέο Σχολείο μας χρειάζεται όλους. Χρειάζεται το υψηλό αίσθημα ευθύνης του εκπαιδευτικού. Χρειάζεται την επιμέλεια των μαθητών. Χρειάζεται τη συμμετοχή των γονιών. Χρειάζεται την αμέριστη υποστήριξη της πολιτείας. Όλοι μαζί, μπορούμε να πετύχουμε τους συλλογικούς στόχους για την αναβάθμιση της δημόσιας Εκπαίδευσης και ταυτόχρονα να δημιουργήσουμε το σχολικό περιβάλλον που θα βοηθάει στην επίτευξη των προσωπικών στόχων που έχει θέσει ο καθένας και η κάθε μια από σας.
Ειδικά, σ΄ αυτή τη δύσκολη περίοδο για τη χώρα μας, αλλά και για τον κάθε πολίτη χωριστά, κάθε σχολείο με πρώτο το δικό σας σχολείο, αξίζει να γίνει όαση δημιουργίας και ελπίδας για την πατρίδα μας. Αξίζει να το προσπαθήσετε και είμαι βέβαιη πως θα τα καταφέρετε. Θα είμαστε δίπλα σας, σε ό,τι μας χρειαστείτε.
Το σχολείο είναι η ελπίδα μας για μια φωτεινή Ελλάδα. Για μια καλύτερη και πιο δίκαιη κοινωνία. Για ένα μέλλον περισσότερων ευκαιριών για τη νέα γενιά. Γι’ αυτό βασιζόμαστε στις χιλιάδες των σπουδαίων εκπαιδευτικών - των δασκάλων σας – που βρέθηκαν πάντοτε στη πρωτοπορία κάθε μεγάλης προσπάθειας και αλλαγής στη χώρα μας. Με τις γνώσεις, τις εμπειρίες και την ευαισθησία τους είναι και πάλι στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας για ένα εκπαιδευτικό σύστημα αναβαθμισμένο, ποιοτικό και ανταγωνιστικό, που θα εξασφαλίζει σε όλες και όλους σας  τη δυνατότητα να κάνετε πραγματικότητα τα όνειρά σας.

Καλή δύναμη και καλή  πρόοδο σε όλους.
Άννα Διαμαντοπούλου



Βέβαια υπάρχει και ο αντίλογος.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Friday, September 10, 2010

Προμήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών σε δημοτικά σχολεία

H επίσημη ανακοίνωση του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. έχει ως εξής:


Δελτίο  Τύπου                                             09/09/2010

Προμήθεια Ηλεκτρονικών Υπολογιστών  από τον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων (Ο.Σ.Κ.) σε δημοτικά σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα 

Προκειμένου να εξυπηρετηθούν άμεσα οι ανάγκες των δημοτικών σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα για υπολογιστές -στο πλαίσιο της συγχρηματοδοτούμενης Πράξης «Πρόγραμμα πιλοτικής εισαγωγής ηλεκτρονικών υπολογιστών και συναφούς εξοπλισμού σε δημοτικά σχολεία για μία ψηφιακά υποστηριζόμενη διδασκαλία»- ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλης Κοντογιάννης, ζήτησε από τον Ο.Σ.Κ. να δοθούν ηλεκτρονικοί υπολογιστές σε 178 δημοτικά σχολεία που είχαν από ελάχιστους έως και καθόλου υπολογιστές.

Ο Ο.Σ.Κ. ανταποκρίθηκε  άμεσα στο αίτημα του Ειδικού  Γραμματέα και τα εν λόγω δημοτικά σχολεία θα μπορέσουν να καλύψουν τις ανάγκες τους και να ανταποκριθούν  στο ωρολόγιο ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.



Πουθενά λέξη για το λειτουργικό που θα χρησιμοποιηθεί.
Λέτε, εν μέσω οικονομικής κρίσης και περικοπών παντού
α) να σπαταληθούν χιλιάδες ευρώ για τα γνωστά προγράμματα κλειστού λογισμικού;
β)  καταδικαστεί άλλη μια γενιά μαθητών στη χρήση κλειστών πακέτων.

Ας μην ξεχνάμε πώς
(1) "οι μαθητές έρχονται σε επαφή πρακτικά με ένα κλειστό “μαύρο” κουτί, αδυνατώντας έτσι να κατανοήσουν τόσο την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας που χρησιμοποιεί το λογισμικό ως εργαλείο, όσο και να συμμετέχουν οι ίδιοι στη διαμόρφωση της. Τέλος είναι αρκετά σημαντικό το γεγονός πως τα σχολεία, και κατ’ επέκταση οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, κλειδώνονται και περιορίζονται στη χρήση συγκεκριμένων πλατφορμών (συνήθως κλειστές κι αυτές) καθώς το κλειστό λογισμικό τεχνικά μπορεί να λειτουργήσει μόνο μέσα σ’ αυτές το οποίο απαξιώνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα και απαιτούνται νέες προμήθειες.
Απ’ την άλλη μεριά έχουμε το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ), το οποίο αποτελεί μια αλλαγή παραδείγματος στον τρόπο που αναπτύσσεται, δημιουργώντας ένα καλύτερο οικοσύστημα μέσα στο οποίο χωράνε τόσο οι δημιουργοί του λογισμικού, όσο (και αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό) και άνθρωποι που δεν έχουν εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις, μεταφραστές και απλοί χρήστες ή στην περίπτωση της εκπαίδευσης καθηγητές, δάσκαλοι και μαθητές ."

Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε την περίπτωση της Πορτογαλίας, όπου  εφαρμόζει πρόγραμμα με παροχή φορητών υπολογιστών για τους μαθητές της με χρήση λειτουργικού συστήματος ελεύθερου λογισμικού από πορτογαλέζικη εταιρία, ειδικού για τα σχολεία (2)

Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετοί εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια που χρησιμοποιούν ΕΛ/ΛΑΚ και παράγουν εκπαιδευτικό υλικό, έχει δε αναπτυχθεί ειδικό εκπαιδευτικό λειτουργικό σύστημα, το sxolinux (3). 
Mήπως είναι καιρός να εκμεταλλευτεί το υπουργείο όλη αυτή την αποκτηθείσα πείρα και πηγές;


Διαδικτυακή βιβλιογραφία:

Thursday, September 9, 2010

Ubuntu: υποστήριξη / ενημέρωση

Για τους συναδέλφους που ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν στο σπίτι ή στη σχολική βιβλιοθήκη το λειτουργικό σύστημα  ελεύθερου λογισμικού Ubuntu
παραθέτω αυτούσια την ανάρτηση στο εξαιρετικό μπλογκ
YAGLB [yet another Greek Linux blog]:

Ας δούμε λίγο το σύστημα.... "κοινωνικής πρόνοιας" για τους χρήστες Ubuntu και ιδιαίτερά
για τους πιο νέους χρήστες.
Κατ' αρχάς, δεν υπάρχει λόγος να πελαγώσετε με τίποτα. Στο Linux τα πάντα διορθώνονται.
Από την άλλη όποια απορία η πρόβλημα σας προκύψει, υπάρχουν αρκετοί τρόποι που μπορείτε
να βρείτε άμεσα βοήθεια και υποστήριξη:


1. UBUNTU MANUAL (ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΒΟΗΘΕΙΑΣ):



Το απόλυτο βοήθημα για νέους χρήστες το εγχειρίδιο του Ubuntu.
Γραμμένο απλά και με αρκετές εικόνες ώστε να είναι πλήρως κατανοητό.
Από τα πρώτα και ΠΟΛΥ βασικά που πρέπει να έχετε
μετά την εγκατάσταση του Ubuntu!
Υπάρχει γραμμένο και στα Ελληνικά σε πολύ απλή
και κατανοητή γλώσσα.
Δείτε περισσότερα
και ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ UBUNTU MANUAL



2. UBUNTU FORUMS:
Σχεδόν η κάθε χώρα έχει τη δική της Κοινότητα του Ubuntu, φυσικά και η Ελλάδα.
Το Forum του Ελληνικού Ubuntu είναι μια τεράστια πηγή πληροφοριών και λύσεων προβλημάτων
σε πάρα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
ΤΟ FORUM ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ UBUNTU


3. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ (SUPPORT):
Εδώ έχουμε δυο κατηγορίες.
Τη ΔΩΡΕΑΝ απο τη Κοινότητα:
ΔΕΙΤΕ ΤΟ SUPPORT TΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
Την ΕΜΠΟΡΙΚΗ από τη Canonical,  την εταιρεία πίσω από το Ubuntu.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ SUPPORT


4. WEB CHAT (ΖΩΝΤΑΝΗ ΣΥΝΟΜΙΛΑ ΜΕ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
ΚI' ΑΛΛΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ UBUNTU)
Αυτό μπορείτε να το κάνετε με ζωντανή σύνδεση στο IRC κανάλι
της Ελληνικής Κοινότητας:
ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΣΤΟ IRC TOY UBUNTU.GR
(Γράψτε το nick name σας,  πατήστε Connect και πείτε
τη καλησπέρα και το πρόβλημα σας)
(δείτε τις οδηγίες χρήσης)


5. ΕΞΤΡΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ:
Αρκετές φορές οι τοπικές κοινότητες του Ubuntu φτιάχνουν διάφορα projects
με σκοπό τη βοήθεια πάντα.
Στην Ελληνική Κοινότητα έχουμε:




A). Το ΓΛΩΣΣΑΡΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
Για όποια άγνωστη λέξη η όρο συναντήσετε εκεί πιθανότατα θα βρείτε την εξήγηση.
Δείτε περισσότερα για το ΓΛΩΣΣΑΡΙ


B).WEB ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ UBUNTISTAS:
Εύα θαυμάσιο περιοδικοί που μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf 
και μέσα θα βρείτε μια υπέροχη ύλη από συμβουλές, tips και νέα απ το Ubuntu.
Γραμμένο σε απλά Ελληνικά και διαβάζεται ευχάριστα!.
Φτιαγμένο από τα παιδιά της Ελληνικής Κοινότητας.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ UBUNTISTAS

Γ). MEDIA CHANELS:
Δικτυακά κανάλια της Κοινότητας με video tips και reviews (και όχι μόνο!)
ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ UBUNTU



6. ΑΛΛΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ Η BLOGS:
Για παράδειγμα ένα από τα πιο φιλικά κι' ενημερωμένα Ελληνικά φορουμς είναι αυτό του Linux Format
Όπως ακόμα και σ' ερασιτεχνικά blogs σα το YAGLB.
Ότι είπαμε είναι στα Ελληνικά και σίγουρα οι πιο νέοι χρήστες
που δε ξέρουν και καλά Αγγλικά θα έχουν με ολ' αυτά
μια υπερπλήρη υποστήριξη και βοήθεια για το Ubuntu τους!




Aν ενδιαφέρεστε για δίκτυο Ubuntu LTSP
επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του

ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Γ´ Αθήνας




Thursday, September 2, 2010

Χάρτης ελληνικών βιβλιοθηκών στο διαδίκτυο

Όσοι θέλετε να προσθέσετε τη βιβλιοθήκη σας στον ειδικό ηλεκτρονικό χάρτη ελληνικών βιβλιοθηκών που επιμελείται η Κ. Κεράστα, υπεύθυνη  διαδικτυακής παρουσίας της  Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς ,
επισκεφθείτε τον ιστότοπο

Greek Libraries

http://www.mapme.com/map/greeklibraries

Wednesday, September 1, 2010

H Europeana στην Ελλάδα

Σκοπός του Συμποσίου
Βασικός σκοπός του Συμποσίου είναι να συγκεντρώσει τα ενδιαφερόμενα μέλη και τους φορείς εκείνους, οι οποίοι ψηφιοποιούν και συσσωρεύουν πολιτιστικό περιεχόμενο τοπικού ενδιαφέροντος (local and regional content).
Το Συμπόσιο επιδιώκει να αναδείξει τις προκλήσεις (οικονομικές και επιχειρηματικές) που καλούνται να απαντήσουν σήμερα αυτοί οι οργανισμοί έτσι ώστε το πολιτιστικό τους περιεχόμενο να μπορεί να συσσωρευτεί, να χρησιμοποιηθεί και να αναδειχθεί με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο από τη Europeana, την Ευρωπαϊκή πύλη πολιτισμού.
Στο Συμπόσιο θα παρουσιαστεί η δράση των Ευρωπαικών προγραμμάτων EuropeanaLocal και του AccessIT στην Ελλάδα καθώς επίσης θα αναλυθεί ο ρόλος και το μέλλον του εθνικού συσσωρευτή και η βιώσιμη συνεργασία του με την Europeana.

Ημερομηνία διεξαγωγής: 19 Οκτωβρίου 2010
Τοποθεσία:
Βασ. Κωνσταντίνου 48, Αθήνα, Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης


Όλες οι πληροφορίες για το "Συμπόσιο: Η Europeana στην Ελλάδα" σε ένα αρχείο pdf


Eνημερώστε μας για την παρουσία σας στο Συμπόσιο και βοηθήστε στην καλύτερη οργάνωση της εκδήλωσης. Απλά απάντηστε στην online πρόσκληση του Συμποσίου. Η είσοδος είναι ελέυθερη!
Απάντηστε εδώ στην online πρόσκληση