Tuesday, June 28, 2011

Πρόσκληση σε όσους θέλουν να δοκιμάσουν έναν “άλλο” ηλεκτρονικό Παπαδιαμάντη σε συνέχειες


Όσοι θέλετε να δοκιμάσετε έναν άλλο τρόπο φιλαναγνωσίας,
χρησιμοποιώντας το “δύσκολο” Παπαδιαμάντη, ακόμη και στο γυμνάσιο,
έχω την εξής πρόταση.
Γνωρίζετε ασφαλώς πως ο μεγάλος συγγραφέας εξέδιδε τα περισσότερα έργα του
σε συνέχειες στις εφημερίδες της εποχής.
Σκέφτηκα λοιπόν, ότι θα μπορούσαμε να δανειζόμαστε αυτή τη συνήθειά του
και να δοκιμάζαμε ένα μίνι πρόγραμμα φιλαναγνωσίας
με το περίφημο διήγημά του “Η Νοσταλγός”.
Το έχω διαιρέσει λοιπόν  σε ισόποσες συνέχειες,
ώστε να μη φορτώνουμε τους μαθητές μας με πολλά,
και το ανέβασα στο διαδίκτυο σε μορφή pdf, υπομνηματισμένο,
ώστε στη λέσχη ανάγνωσης να γίνει μια πιο καθοδηγούμενη συζήτηση.
Μπορείτε να βρείτε την πρώτη συνέχεια του διηγήματος σε ηλεκτρονική μορφή, εδώ.
Ολόκληρο το κείμενο του διηγήματος
διατίθεται δωρεάν από το Project Gutenberg σε διάφορους μορφότυπους.
Στο διαδίκτυο έχω ανεβάσει και ένα σχέδιο εισαγωγικού μαθήματος
για τη Νοσταλγό που είχα δοκιμάσει στη σχολική βιβλιοθήκη
με αρκετή επιτυχία.

Σχεδίασα και μία απλή  άσκηση εκμάθησης λεξιλογίου
για την ιδιόρρυθμη  καθαρεύουσα του Σκιαθίτη,
η οποία ανοίγει με KWordQuiz [είναι έγγραφο .kvtml] 

Στη σχολική βιβλιοθήκη έχουμε αρκετή βιβλιογραφία για τον Α. Παπαδιαμάντη
που μπορείτε να συμβουλευτείτε.


Επειδή όλοι βελτιωνόμαστε από την καλοπροαιαίρετη κριτική,
πολύ θα ήθελα να ακούσω τη γνώμη σας.
Γράψτε μου μέσω της “Επικοινωνίας”
στην οριζόντια μπάρα στο πάνω μέρος  της παρούσας ιστοσελίδας.

Το καλοκαίρι θα επεξεργαστώ και τις υπόλοιπες συνέχειες
και τα ξαναλέμε.

Το αρθράκι αυτό θα το κοινοποιήσω και μέσω twitter και  identi.ca
για όποιο συνάδελφο ενδιαφερθεί,
εντός ή εκτός σχολικών βιβλιοθηκών.

Γιατί μας αρέσει ο διαμοιρασμός της γνώσης.
Γιατί μας αρέσει να δοκιμάζουμε νέα πράγματα.
Kαι βέβαια γιατί είμαστε Παπαδιαμαντικοί!

Χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά προγράμματα
ελεύθερου λογισμικού/λογισμικού ανοικτού κώδικα
Ο υπομνηματισμός του εγγράφου pdf έγινε με xournal
Η άσκηση λεξιλογίου με KWordQuiz


Monday, June 27, 2011

Αποχαιρετιστήρια Γιορτή στη σχολική βιβλιοθήκη του 6ου ΓΕΛ Αιγάλεω


Συναντηθήκαμε σήμερα το μεσημέρι, στη σχολική βιβλιοθήκη του 6ου ΓΕΛ Αιγάλεω, για να θυμηθούμε τα παλιά και να αποχαιρετήσουμε τρεις αγαπημένες και δραστήριες συναδέλφους εκπαιδευτικούς που συνταξιοδοτούνται:
Δόξα Καρασαββόγλου [φιλόλογο, υπεύθυνη στη Σ.Β. του 6ου ΓΕΛ Αιγάλεω]
Δέσποινα Κουτλή [φυσικό, υπεύθυνη στη Σ.Β. του Πειραματικού ΓΕΛ Ιλίου]
Γιώτα Τσώλη [φιλόλογο, υπεύθυνη στη Σ.Β. του 3ου Γυμνασίου Ιλίου].


Μαζί μας, εκτός βέβαια από άλλους συναδέλφους υπευθύνους σχολικών βιβλιοθηκών, και ο Θωμάς Ζούμπος, που διετέλεσε διευθυντής της Γ' Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας από το 1994-2002 και είχε βοηθήσει πολύ στη δημιουργία του θεσμού των βιβλιοθηκών και είχε υποστηρίξει ουσιαστικά το έργο μας.

Εκτός βέβαια από τα μεζεδάκια και τα γλυκά, μας πρόσφεραν και αναμνηστικούς σελιδοδείκτες:


Όταν τις προκάλεσα να διαλέξουν μια αγαπημένη τους στιγμή από τα 11 χρόνια τους στη σχολική βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΕΚ,
η Γιώτα θυμήθηκε το μοναχικό μαθητή χάκερ και μόνιμο θαμώνα της βιβλιοθήκης που τόσο τη βοήθησε στην επεξεργασία του βίντεο για τη σχολική γιορτή,
η Δέσποινα θυμήθηκε το θερμό χειροκρότημα στο τέλος της παράστασης του Ματωμένου Γάμου,
και η Δόξα την παρουσιάση της μουσειοσκευής της ζωφόρου του Παρθενώνα στους μαθητές της ΣΤ' Τάξης του κοντινού δημοτικού...



Δείτε μια παρουσίαση μερικών εκδηλώσεων της σχολικής βιβλιοθήκης
στο Πειραματικό Λύκειο Ιλίου, εδώ.


Sunday, June 26, 2011

Αγανάκτηση εκπαιδευτικών για την εγκατάλειψη της Βιβλιοθήκης Κρεμαστής



[Αναδημοσίευση από τον ιστότοπο cityofpetaloudes.]

Την αγανάκτησή τους για την εγκατάλειψη του ιστορικού κτιρίου της Βιβλιοθήκης Κρεμαστής,
εκφράζουν οι εκπαιδευτικοί, με ψήφισμα που εξέδωσαν,
και το οποίο φυσικά θα κοινοποιήσουν προς όλους τους αρμόδιους.
Πρόκειται για μια αναμενόμενη, θα μπορούσε να πει κανείς,
αντίδραση των εκπαιδευτικών σε όλα όσα ακούστηκαν και περιγράφτηκαν στη συνάντησή τους
την περασμένη Δευτέρα στο Πνευματικό Κέντρο Κρεμαστής.
Και κυρίως στα όσα με μοναδικό τρόπο ανέφερε για το θέμα αυτό
η κυρία Εύη Ατζέμη, Υπεύθυνη Σχολικής Βιβλιοθήκης Γυμνασίου Κρεμαστής.
Συγκεκριμένα, στο ψήφισμά τους οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν τα εξής:
«Οι δάσκαλοι, οι καθηγητές και οι συνταξιούχοι δάσκαλοι της Κρεμαστής
που συμμετείχαμε στην επιμορφωτική ημερίδα των σχολικών συμβούλων
της  1ης και 2ης εκπαιδευτικής περιφέρειας Α/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Δωδεκανήσου
με θέματα φιλαναγνωσίας και βιβλιοθηκών,
τη Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011 στο Πνευματικό Κέντρο της Κρεμαστής,
εκφράζουμε την αγανάκτησή μας για την εγκατάλειψη του ιστορικού κτηρίου
της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κρεμαστής και την καταστροφή
μεγάλου μέρους της συλλογής της εξαιτίας της αδιαφορίας των προηγούμενων τοπικών αρχών.
Ζητάμε να ξεκινήσουν επιτέλους οι εργασίες αποκατάστασης του εμβληματικού αυτού κτηρίου
και να ξαναλειτουργήσει η Δημοτική Βιβλιοθήκη Κρεμαστής,
αναπτύσσοντας ποικίλες δραστηριότητες μορφωτικού και πολιτιστικού περιεχομένου
για τους μαθητές και τους κατοίκους της περιοχής.
Ταυτόχρονα, συστήσαμε επιτροπή από παρευρισκόμενους εκπαιδευτικούς,
εν ενεργεία και συνταξιούχους, με σκοπό τη διάσωση και απογραφή της συλλογής που εναπόμεινε.»


Friday, June 24, 2011

Προτάσεις Γεωργίου Ζάχου προς Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. σχετικά με τις σχολικές Βιβλιοθήκες



Ο Δρ Γεώργιος Ζάχος,
διευθυντής της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων &
πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου Βιβλιοθηκών, Γ.Α.Κ & Εκπ/κης Τηλεόρασης
απέστειλε προχτές προς την πολιτική ηγεσία του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.
την αναφορά του σχετικά με  τη
συνάντηση που είχε πραγματοποιηθεί στη σχολική βιβλιοθήκη του
3ου ΓΕΛ Ηλιούπολης στις 6/6/2011,
όπως και συγκεκριμένες προτάσεις για την καλύτερη λειτουργία των
757 σχολικών βιβλιοθηκών της χώρας.

Διαβάστε την επίσημη επιστολή, εδώ.


Thursday, June 23, 2011

Σχολική βιβλιοθήκη βραβεύεται με αριστείο για καινοτόμο δράση της




Στις 23 Ιουνίου 2011, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας,
έγινε η απονομή βραβείων του θεσμού «Αριστείας και καινοτόμων δράσεων
στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
.
Είχαν υποβληθεί 860 έργα από τα οποία βραβεύτηκαν τα 100. 
Απ’ αυτά ξεχώρισαν 9 έργα που θεωρήθηκαν ισότιμα πρώτα,
χωρίς μεταξύ τους αξιολογική σειρά και παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση 
ενώπιον της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου. 
Μεταξύ αυτών των 9 έργων ήταν η δράση: 
«1900 Παρίσι – Μονμάρτη, η γένεση της μοντέρνας ζωγραφικής» 
η οποία έγινε με τη συνεργασία του 3ου και 4ου ΓΕΛ Ηλιούπολης και 
υπεύθυνους καθηγητές την ζωγράφο κ. Σταυρούλα Καλαποθαράκου και 
τον υπεύθυνο της σχολικής βιβλιοθήκης του 3ου ΓΕΛ Ηλιούπολης
κ. Γιώργο Μπαρμπέρη, χημικό.

Η πλήρης παρουσίαση της δράσης, μαζί με τις υπόλοιπες,
θα αναρτηθεί σύντομα στη σελίδα του θεσμού
http://excellence.sch.gr/index.php

Δείτε το βίντεο της δράσης εδώ.

Λιγότερες προσλήψεις στα σχολεία

Δήλωση της υπουργού παιδείας κ. Άννας Διαμαντοπούλου στα σημερινά ΝΕΑ:
"Στον χώρο της Παιδείας τα προβλήµατα, 
όπως και σε όλους τους χώρους, είναι τεράστια. 
Στα δύο χρόνια 2010-2011 έχουµε 23.000 συνταξιοδοτήσεις.
Οι προσλήψεις δε θα είναι παραπάνω από τρεισήµισι χιλιάδες.
Θα µειωθεί κατά ένα πολύ µεγάλο αριθµό, περισσότερο από το 50%,
ο αριθµός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. 
Στα πανεπιστήµια και στα ΤΕΙ έχουµε µείωση των προϋπολογισµών
που φθάνει µέχρι και το 50%.
Αυτή είναι η πραγµατικότητα και την ζουν όλοι.»




Tuesday, June 21, 2011

Συλλογή υπογραφών ενάντια στην κατάργηση της επιλογής διδασκαλίας ξένης γλώσσας σε Δημοτικό και Γυμνάσιο


Στην ιστοσελίδα του alfavita
συλλέγονται υπογραφές συναδέλφων εκπαιδευτικών
ενάντια στην κατάργηση της επιλογής διδασκαλίας ξένης γλώσσας

σε Δημοτικό και Γυμνάσιο.

Απλά γράφετε το όνομά σας, πατάτε υποβολή, και το όνομά σας εμφανίζεται στο τέλος του καταλόγου.
Ήδη έχουν συγκεντρωθεί 11631  υπογραφές!

Sunday, June 19, 2011

Δύο χρόνια δίκτυο Λίνουξ LTSP στη Σχολική Βιβλιοθήκη του 9ου Γυμνασίου Περιστερίου



Στη σχολική βιβλιοθήκη του 9ου Γυμνασίου Περιστερίου, λειτουργεί δίκτυο LTSP 4 τερματικών για χρήση των μαθητών, το οποίο είναι βασισμένο στη διανομή 
ελεύθερου λογισμικού GNU/Linux Ubuntu 10.04.
Η εγκατάσταση του δικτύου είχε γίνει τον Ιούνιο 2009 από τα μέλη της hellug Ρίτσαρντ Κουέσκιν και Ιάκωβο Στέλλα, οι οποίοι είναι και οι δύο εκπαιδευτικοί.

Από προσωπική εμπειρία διαπίστωσα ότι το δίκτυο λίνουξ LTSP λειτουργεί πολύ ικανοποιητικά.
Ως μακροχρόνιος χρήστης των νέων τεχνολογιών, αλλά χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις,
είδα ότι μπόρεσα πολύ εύκολα να διαχειριστώ το δίκτυο
επί δύο σχολικές χρονιές [2009-2010 και 2010-2011].
Κατά τη διετία που πέρασε πραγματοποιήθηκαν
εκατοντάδες επισκέψεις μαθητών στα τέσσερα “χαζά” τερματικά [thin clients] του δικτύου.



Oι μαθητές που τα χρησιμοποίησαν μπόρεσαν να κάνουν όλες τις εργασίες που ήθελαν:
χρήση σουίτας γραφείου OpenOffice [κειμενογράφος, παρουσιάσεις, λογιστικά φύλλα]
χρήση διαδικτύου με Mozilla Firefox
επεξεργασία εικόνας με Gimp
χρήση εκπαιδευτικών προγραμμάτων [π.χ. KWordQuiz]
εκτύπωση των εργασιών τους
ζωγραφική
χρήση διαδικτυακών παιχνιδιών,
χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Το δίκτυο δεν κόλλησε ΠΟΤΕ κανένα ιό, και μάλιστα ΧΩΡΙΣ να χρησιμοποιείται κανένα “αντιβιοτικό’ πρόγραμμα,  ελάχιστες δε φορές κράσαρε κάποιο τερματικό,
το οποίο όμως επανέφερα σε κανονική λειτουργία με μία απλή επανασύνδεση, η οποία παίρνει ελάχιστα δευτερόλεπτα να ολοκληρωθεί. Κανένα αρχείο δε χάνεται, διότι τα πάντα
αποθηκεύονται στον εξυπηρετητή και όχι στα τερματικά.
Όλες οι ενημερώσεις του λειτουργικού συστήματος Ubuntu και των δεκάδων προγραμμάτων
που χρησιμοποιούμε γίνονται αυτομάτως με ειδοποιήσεις, και τα πάντα παρέχονται εντελώς ΔΩΡΕΑΝ, διότι είναι ελεύθερο λογισμικό [free software], υπό την άδεια GPL.
Τα μεγάλα πλεονεκτήματα του ελεύθερου λογισμικού που έζησα στην πράξη είναι:
ασφάλεια
σταθερότητα
ελευθερία
οικονομία
πνεύμα συνεργασίας μεταξύ των χρηστών
διαμοιρασμός της γνώσης
[διότι ο πηγαίος κώδικας όλων των προγραμμάτων και όλη η τεκμηρίωση -εγχειρίδια παρέχεται δωρεάν].



Το LTSP είναι ένα έργο ελεύθερου λογισμικού, το οποίο στηρίζεται στην ιδέα της χρήσης υπολογιστών μέσω εξυπηρετητή [server based computing]. Οι χρήστες ενός τοπικού δικτύου μπορούν να χρησιμοποιούν ταυτόχρονα τον ίδιο εξυπηρετητή (σέρβερ)  μέσω των τερματικών. Τα τερματικά δε χρειάζεται να έχουν σκληρό δίσκο, ούτε μεγάλη επεξεργαστική ισχύ ή μνήμη.
Γενικά ένας παμπάλαιος υπολογιστής με επεξεργαστή στα 300 - 400 MHz , μνήμη μόνον 64 MB, κάρτα δικτύου 100 mb/s και κάρτα γραφικών 8Mb, είναι αρκετός για να παίξει το ρόλο του “χαζού” τερματικού (Thin Client, όπως λέγεται λόγω των χαμηλών προδιαγραφών του).
Επιπλέον, έχουμε κεντρική διαχείριση λογισμικού και εφαρμογών, αφού τα προγράμματα και οι εφαρμογές εγκαθίστανται στον LTSP Server και γίνονται άμεσα διαθέσιμα στους LTSP Clients!
Έτσι στην ουσία συντηρούμε μόνο ένα μηχάνημα (τον σέρβερ)  και δεν ασχολούμαστε με τοπικές εγκαταστάσεις.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση της σχολικής βιβλιοθήκης χρησιμοποιήθηκαν για τερματικά παλιά μηχανήματα 10 ετών που προορίζονταν για ανακύκλωση, και για εξυπηρετητής ένας υπολογιστής με διπύρηνο επεξεργαστή στα 2.4 GHz , μνήμη 2 GB και σκληρό δίσκο 160 GB.
Ακόμη δηλαδή και ο εξυπηρετητής, για τα σημερινά δεδομένα, είναι κατώτερος ενός συνηθισμένου laptop! 



Οι μαθητές [ακόμη και τα 13χρονα πρωτάκια μας] είχαν ακούσει για τη μηχανή αναζήτησης google, η οποία βέβαια είναι η εξ ορισμού μηχανή αναζήτησης στο φυλλομετρητή Mozilla Firefox, τον οποίον αρκετοί γνώριζαν ήδη.
Παντελώς “εξωτικό φρούτο” βέβαια ήταν το λειτουργικό σύστημα GNU/Linux Ubuntu και εν μέρει η σουίτα γραφείου OpenOffice,
αλλά δε χρειάστηκαν ιδιαίτερη καθοδήγηση για τη χρήση τους.
Δοκίμασαν με ιδιαίτερη άνεση, από μόνοι τους, τις εφαρμογές και τα εικονίδια στην επιφάνεια εργασίας... και αυτό ήταν όλο.
Βέβαια η διαχείριση του συστήματος [ενημερώσεις ασφαλείας και προσθήκες νέων πακέτων λογισμικού] γινόταν από εμένα, ως διαχειριστή.


[Στη φωτογραφία ο Ανδρέας Παπακλεοβούλου & ο Εμμανουήλ Νίνος στον εξυπηρετητή του δικτύου LTSP της σχολικής βιβλιοθήκης.]


Την Τρίτη 7/6/2011, ο καθηγητής πληροφορικής Ανδρέας Παπακλεοβούλου,
από το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Γ’  Αθήνας
βελτίωσε το υπάρχον δίκτυο προσθέτοντας μια συλλογή από σκριπτάκια 
(sch-scripts, δηλαδή school scripts) προσβάσιμα από γραφικό περιβάλλον. 
Η εφαρμογή sch-scripts δίνει τη δυνατότητα αυτοματοποιημένης εγκατάστασης, ρύθμισης και διαχείρισης Ubuntu 10.04 LTSP εργαστηρίου με thin/fat clients.
Έχει γραφτεί από Έλληνες εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.
H συλλογή αυτή γίνεται διαθέσιμη σε ένα ήδη εγκατεστημένο Ubuntu/Linux σύστημα δηλώνοντας στα αποθετήρια (πηγές λογισμικού) το αποθετήριο της τεχνικής στήριξης.
Ένας πλήρης οδηγός εγκατάστασης και ρύθμισης ενός Ubuntu LTSP Server με τη χρήση των sch-scripts βρίσκεται εδώ σε μορφή wiki και εδώ σε μορφή PDF.
Επίσης έχει δημιουργηθεί και ειδικό αποθετήριο, από όπου μπορούμε να φορτώσουμε και τα βιβλία και άλλο εκπαιδευτικό υλικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τα οποία είχαν πιλοτικά χρησιμοποιηθεί
και στην Ψηφιακή Τάξη το σχολικό έτος 2009-2010, όταν είχαν προσφερθεί δωρεάν φορητοί υπολογιστές στους μαθητές της Α' Τάξης των Γυμνασίων όλης της χώρας.
Παρατηρούμε λοιπόν ότι το δίκτυο λίνουξ LTSP δημιουργεί, εκτός των άλλων, και πολύτιμη τεχνογνωσία για το μέλλον για όλα τα σχολεία.

Εκτός από την πλήρη αυτοματοποίηση της αρχικής εγκατάστασης και ρύθμισης ενός Ubuntu LTSP εργαστηρίου, τα sch-scripts προσφέρουν:
  1. Μαζική δημιουργία χρηστών
  2. Απομακρυσμένη διαχείριση τερματικών
    • προβολή οθόνης καθηγητή στα τερματικά
    • κλείδωμα οθόνης τερματικών
    • παρακολούθηση τερματικού
    • αποσύνδεση χρήστη, επανεκκίνηση, τερματισμός
    • ρύθμιση ήχου (άνοιγμα, κλείσιμο)
    • εκτέλεση λίνουξ εντολών
  3. Συντήρηση του εικονικού δικτυακού δίσκου των LTSP τερματικών
  4. Εύκολη πρόσβαση για ρύθμιση βασικών αρχείων λειτουργίας του LTSP δικτύου




Σημειωτέον ότι στο γυμνάσιό μας και το εργαστήριο πληροφορικής διαθέτει από τη φετινή σχολική χρονιά παρόμοιο δίκτυο λίνουξ LTSP.
Πολλά επίσης σχολεία της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας Γ' Αθήνας χρησιμοποιούν ήδη δίκτυο
λίνουξ LTSP, όπως και πολλά άλλα σχολεία, σε όλη την Ελλάδα, ακόμη και στην πρωτοβάθμια.


Χρήσιμοι σύνδεσμοι






Η ανάγκη για μετατροπή της σχολικής βιβλιοθήκης σε Κέντρο Πολυμέσων & ΤΠΕ είναι πλέον ολοφάνερη. Οι μαθητές νεότερων ηλικιών είναι πολύ εξοικειωμένες με τη χρήση των ΝΤ [κινητά, ψηφιακές φωτογραφικές, υπολογιστές] και το google, ώστε αν αρκεστούμε μόνο στην έντυπη συλλογή [όσο ποιοτική κι αν είναι] δε θα ανταποκριθούμε στις πληροφοριακές ανάγκες τους και στις ανάγκες της σημερινής κοινωνίας της πληροφορίας.

Αυτό προσπάθησα να κάνω με το δίκτυο Λίνουξ LTSP και η ανταπόκριση των μαθητών ήταν η αναμενόμενη. Ήταν ακριβώς αυτό που ήθελαν, ζητούν βέβαια ακόμη περισσότερα τερματικά, έτσι ώστε να φτάσουμε σε ένα σημείο που πραγματικά ένα... να περισσεύει και όχι αυτό που γίνεται σήμερα να περιμένουν... στην ουρά!
Υπάρχουν λύσεις και γι' αυτό, αρκεί το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. να ξυπνήσει από το λήθαργο, και να προχωρήσει από τα απλά ευχολόγια για σχολεία της κοινωνίας της πληροφορίας στην έμπρακτη εφαρμογή του ψηφιακού σχολείου.
Υπάρχει μια αξιόλογη μαγιά εκπαιδευτικών με μεράκι σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης που δυστυχώς αφήνει αναξιοποίητους...
Ούτε χρειάζεται να ξανα-ανακαλύπτουμε τον τροχό.
Δείτε π.χ. τη λύση που έδωσε μια επαρχιώτικη αμερικάνικη βιβλιοθήκη.

Αλλά στα καθ' ημάς, το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. δεν κατάφερε ακόμη, οχτώ μέρες πριν τη λήξη του σχολικού έτους, να στείλει στα σχολεία  πρόσκληση για κάλυψη θέσεων υπευθύνων σχολικών βιβλιοθηκών που λήγει φέτος...
Έτσι κινδυνεύουμε να ξεκινήσει η σχολική χρονιά 2011-2012 με κλειστές τις σχολικές βιβλιοθήκες...
Την ίδια στιγμή που το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. υπόσχεται συνθετικές εργασίες [projects] στη Γ' Λυκείου που απαιτούν τη χρήση πολλών πηγών...
Όλα αυτά θα γίνουν άραγε χωρίς εκπαιδευτικούς αφιερωμένους στη συστηματική χρήση των 757  οργανωμένων σχολικών βιβλιοθηκών που ήδη υπάρχουν;


Saturday, June 18, 2011

Δωρεάν διάθεση θεατρικών προγραμμάτων από το ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ – Σπύρου Ευαγγελάτου

Αναδημοσίευση απο το μπλογκ Ανάπτυξη & Διαχείριση Συλλογών
http://collectionslis.blogspot.com/2011/06/blog-post.html

Αγαπητοί φίλοι
από το ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ – Σπύρου Ευαγγελάτου, που δυστυχώς ανέστειλε τη λειτουργία του
μας διατέθηκαν τα προγράμματα από τα ακόλουθα θεατρικά έργα,
που εκτός των λεπτομερειών της συγκεκριμένης παράστασης περιέχουν και το πλήρες κείμενο των έργων:

Οι τρελοί της Βαλένθια / Λόπε ντε Βέγκα,   2001-2002
Αστραπές χωρίς βροντή / Ντάνιελ Καλλ,  1998-1999
Τα εφτά κουτιά της Πανδώρας / Βασίλη Ζιώγα,  2006-2007
Τα Ολύμπια / Πιέτρο Μεταστάζιο,  μετάφραση: Ρήγα Βελεστινλή,  1998
Προμηθεύς Δεσμώτης / Αισχύλου,  1983
Ταρτούφος / Μολιέρου,   1978-1979
Ολυμπια  -  Ειρήνη,  2006
Ελένη / Ευρυπίδου,  1999
Η Γενοβέφα και το παρελθόν της, 1976-1977
Λυσιστράτη / Αριστοφάνη
Βάτραχοι / Αριστοφάνη, 1977
Ψυχοστασία / Αποσπάσματα από χαμένα έργα του Αισχύλου, 1979


όσοι ενδιαφέρονται παρακαλούνται να επικοινωνήσουν με την Βιβλιοθήκη του Συνηγόρου του Πολίτη
Χατζηγιάννη Μέξη 5
115 28 Αθήνα
210-7289644, 6977831803

Γερασιμούλα Χαραλάμπους
Βιβλιοθηκονόμος

Saturday, June 11, 2011

Ο ρόλος της βιβλιοθήκης είναι η διευκόλυνση της παραγωγής γνώσης




Στο σύντομο βίντεο που θα δείτε στον ιστότοπο
The Atlas of New Librarianship
ο καθηγητής R. David Lankes, της σχολής βιβλιοθηκονομίας
Syracuse University School of Information Studies
μας αναλύει με πολύ απλό τρόπο το ρόλο μιας σύγχρονης βιβλιοθήκης.
Δεν είναι μια απλή αποθήκη υλικού
ούτε ο τρόπος εύρεσης ή οργάνωσης της πληροφορίας.
Όλα αυτά είναι δευτερεύοντα.
Η βασική αποστολή της βιβλιοθήκης είναι 
'να βελτιώσει την κοινωνία διευκολύνοντας την παραγωγή γνώσης.'

Ο καθηγητής εξηγεί δηλαδή  αυτό 
που διάφοροι χαρτογιακάδες δεν πρόκειται να καταλάβουν,
ή εσκεμμένα αποκρύπτουν:
ότι το ουσιαστικότερο σε μια βιβλιοθήκη δεν είναι
η συλλογή, ο τεχνικός εξοπλισμός
ή τα συστήματα αυτοματισμού.
Η ψυχή της είναι ο άνθρωπος που θα τη λειτουργήσει σωστά
χρησιμοποιώντας όλα αυτά τα χρήσιμα εργαλεία
για να επικοινωνήσει με τους χρήστες της
να τους βοηθήσει να παραγάγουν γνώση
και να γίνουν δημιουργικοί.
Είναι ένας ρόλος κυρίως παιδαγωγικός...

Ο ιστότοπος είναι ένας πραγματικός θησαυρός για 
όσους θέλουν να αναλογιστούν τα ουσιαστικά μας καθήκοντα
σε κάθε είδος βιβλιοθήκης.

Σημειωτέον ότι η σχολή 
Syracuse University School of Information Studies
είναι από τις κορυφαίες στην Αμερική
που εξειδικεύονται στις σπουδές πληροφόρησης
και προσφέρει ένα από τα καλύτερα μεταπτυχιακά προγράμματα
σχολικής βιβλιοθηκονομίας,
το περίφημο 
Master of Science in Library and Information Science--School Media Specialization

Αξίζει να ρίξετε μια ματιά στους στόχους που θέτει το πρόγραμμα
και θα καταλάβετε γιατί οι αμερικάνικες σχολικές βιβλιοθήκες πρωτοπορούν.
Πρώτος στόχος στη λίστα βέβαια των δεξιοτήτων των σπουδαστών είναι
"η διδασκαλία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης [δημοτικό-γυμνάσιο-λύκειο]
σε μαθητές διαφορετικών μαθησιακών στιλ και αναγκών
ώστε να γίνουν ικανοί χρήστες των ιδεών και της πληροφόρησης."

Wednesday, June 8, 2011

Πρόσκληση προς τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης για συμμετοχή σε online ερωτηματολόγιο




[πηγή: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ]
Σας προσκαλούμε να μας διαθέσετε 10 λεπτά από τον χρόνο σας 
συμπληρώνοντας το online ερωτηματολόγιο της δράσης Saferinternet.gr 
γύρω από την υπεύθυνη και ασφαλή χρήση του Διαδικτύου από τους ανήλικους χρήστες.

Ο στόχος του ερωτηματολογίου είναι να συλλέξει τις πολύτιμες απόψεις σας 
γύρω από φλέγοντα ζητήματα χρήσης και κατάχρησης του Διαδικτύου από τους μαθητές. 
Αφορά αποκλειστικά εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

Το ερωτηματολόγιο είναι αναρτημένο στη διεύθυνση:
http://www.zoomerang.com/Survey/WEB22CC9WQD97P/ 
και έχει δρομολογηθεί να παραμείνει ενεργό μέχρι την Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2011.

Παρακαλούμε θερμά, προωθείστε το σε ενεργούς συναδέλφους εκπαιδευτικούς.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συμμετοχή σας.

Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου Saferinternet.gr

Monday, June 6, 2011

Συνάντηση εργασίας για της σχολικές βιβλιοθήκες στη Σ.Β. 3ου ΓΕΛ Ηλιούπολης


Πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί
η συνάντηση εργασίας για τις σχολικές βιβλιοθήκες
στη Σχολική Βιβλιοθήκη του 3ου ΓΕΛ Ηλιούπολης.

Παραβρέθηκαν εκτός από συναδέλφους υπευθύνους σχολικών βιβλιοθηκών οι
Αλέξης Δημαράς, ιστορικός της ελληνικής εκπαίδευσης
Γιώργος Ζάχος, πρόεδρος του συμβουλίου βιβλιοθηκών 
και διευθυντής της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Μιχαήλ Κοντογιάννης, ειδικός γραμματέας πρωτοβάθμιας/δευτεροβάθμιας/Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. &
Ευσταθία Φουσέκη, διευθύντρια ΣΕΠΕΔ/Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. 

Παύλος Χαραμής    ΚΕΜΕΤΕ/ΟΛΜΕ

Εισηγήσεις έγιναν από τους
1) Γιώργο Ζάχο
Σχολική Βιβλιοθήκη: Βασική πληροφορική υποδομή υποστήριξης της εκπαιδευτικής 
και μαθησιακής διαδικασίας στον 21ο αιώνα.
https://docs.google.com/present/edit?id=0AVkyOn5_cYAnZGNtbTJnamJfNTEzZHB4dHJ4Zzg&hl=en_US
2) Εμμανουήλ Νίνο
Ο ρόλος της σχολικής βιβλιοθήκης
http://www.box.net/shared/biddqarngp
3) Γιώργο Μπαρμπέρη
Ζητήματα που δυσχεραίνουν το έργο των σχολικών βιβλιοθηκών
http://www.box.net/shared/rdyygop5d1
και ακολούθησε ζωηρότατη συζήτηση.

Ευχαριστώ όλους που μας τίμησαν με την παρουσία τους,
ιδιαιτέρως τους κυρίους Δημαρά και Ζάχο που πρότειναν τη συνάντηση,
όσο και
το συνάδελφο Γιώργο Μπαρμπέρη, 
υπεύθυνο της σχολικής βιβλιοθήκης στο 3ο ΓΕΛ Ηλιούπολης για την προετοιμασία της συνάντησης
και τη συνάδελφο Ελένη Καραβανίδου υπεύθυνη της σχολικής βιβλιοθήκης
στο 1ο ΓΕΛ Ελευσίνας για τη ζωντανή διαδικτυακή κάλυψη με μηνύματα στο twitter.

Ελπίζω, η πολιτική ηγεσία του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. 
να λάβει σύντομα τις αποφάσεις που χρειάζονται
για να συνεχιστεί το έργο των σχολικών βιβλιοθηκών στα δημόσια σχολεία.




Παρακολουθήστε επίσης το νήμα συζήτησης

για το σοβαρότατο αυτό θέμα
στο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΦΟΡΟΥΜ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ
http://3gym-kerats.att.sch.gr/library/forum/viewtopic.php?p=4576#4576

Μια μικρή γεύση του έργου που επιτελείται
στις σχολικές βιβλιοθήκες μπορείτε να πάρετε από τα εξής μέσα κοινωνικής δικτύωσης:

http://9gym-perist.att.sch.gr/library/

http://greekschoolibs.blogspot.com/

http://3gym-kerats.att.sch.gr/library/forum/index.php?sid=94834d1fdb22dcc705eb98d80e916a15


http://www.scoop.it/t/school-libraries-in-greece/

Sunday, June 5, 2011

Συναθροιστής "Δημιουργική Ελλάδα"


Διαβάζοντας καθημερινά στον ξένο και ελληνικό τύπο
τα όσα τραγικά συμβαίνουν στη χώρα μας
που μας έχουν φέρει στην ταπεινωτική αυτή θέση, σήμερα,
σκέφτομαι ότι υπάρχει και μια άλλη Ελλάδα
που δεν είναι συνώνυμο της τεμπελιάς, της απαξίωσης, του νεποτισμού
και των κάθε λογής "λαμόγιων".
Αυτή η Ελλάδα προβάλλεται πολύ σπάνια,
και σκέφτηκα πως με το εργαλείο scoop.it
θα μπορώ να συγκεντρώνω άρθρα που την αναδεικνύουν.
Ορίστε λοιπόν ο συναθροιστής μου
CREATIVE GREEKS

Ελπίζω μάλιστα, εντός των ημερών, να προστεθεί και μια
είδηση που να αφορά σχολική βιβλιοθήκη δημόσιου σχολείου!

Η χρήση του συναθροιστή scoop.it ειναι πολύ απλή.
Διαλέγετε την ανακοίνωση που σας ενδιαφέρει
και πατώντας τον τίτλο της, ο υπερδεσμός σας μεταφέρει στη στιγμή
στο αρχικό, λεπτομερές, σχετικό άρθρο.

Saturday, June 4, 2011

Συνταξιούχοι ζητούν εθελοντικά να εργαστούν στον αντιδραστήρα Φουκοσίμα


Tο ιαπωνικό "Σώμα Ειδικευμένων Βετεράνων" αποτελείται από 200
συνταξιούχους μηχανικούς και άλλους
επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων, 
όλοι τους άνω των 60 ετών.

Ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση του εβδομηντάχρονου συναδέλφου τους
Γιαμάντα να εργαστούν αντί για τους νέους εργαζόμενους
και να προσπαθήσουν να κλείσουν το Φουκοσίμα
που συνεχίζει να εκπέμπει ραδιενέργεια.

Όπως εξήγησε ο Γιαμάντα:
"Είμαι 72 χρονών και μου μένουν το πολύ 14 χρόνια να ζήσω.
Αν εκτεθώ στη ραδιενέργεια,
θα χρειαστούν 20-30 χρόνια για την εκδήλωση του καρκίνου.
Επομένως καλύτερα ένας γέρος παρά ένας νέος."




Ανάμεσα στους ηλικιωμένους αυτούς
βρίσκεται και ένα δάσκαλος δημοτικού, ο Μίτσιο Ίτο, 
[εννοώ από αυτούς με κεφαλαίο 'Δ"]
που πρόσθεσε:
"Δεν είμαι τίποτε το ξεχωριστό.
Οι περισσότεροι Γιαπωνέζοι τέτοια συναισθήματα έχουν στην καρδιά τους.
...
Δεν είμαστε καμικάζι. Αυτοί οδηγόνταν σε βέβαιο θάνατο.
Εμείς δε διακινδυνεύουμε. Θα επιστρέψουμε σώοι."

Οι Γιαπωνέζοι συνεχίζουν να μας διδάσκουν ήθος και 
να αποδεικνύουν έμπρακτα ότι διαθέτουν φιλότιμο...

ΠΗΓΗ 
Άρθρο του BBC
"Japan pensioners volunteer to tackle nuclear crisis"