Wednesday, August 31, 2011

Παραπλανητική και παράνομη χαρακτηρίζει το Υπουργείο Παιδείας τη διαφήμιση των ΙΕΚ ΔΟΜΗ και του Athenian College

Παραπλανητική και παράνομη χαρακτηρίζει το  Υπουργείο Παιδείας τη διαφήμιση των ΙΕΚ ΔΟΜΗ και του Athenian College, που κυκλοφόρησε με τίτλο « ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ».

Σημειώνεται ότι τα ΙΕΚ ΔΟΜΗ και το  Athenian College έχουν κληθεί εγγράφως από το Υπουργείο Παιδείας από την Τρίτη 30-8-2011 να αποσύρουν αμέσως τη σχετική διαφήμιση.

Όπως σημειώνει η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Φώφη Γεννηματά, σε περίπτωση που δεν υπάρξει συμμόρφωση θα ανακληθούν οι άδειες λειτουργίας, όπως άλλωστε θα γίνει και για κάθε άλλο ανάλογο φορέα που θα προβεί σε παράνομη διαφήμιση. Η Φώφη Γεννηματά με επιστολή της στο Athenian College, όχι μόνο ζήτησε την απόσυρση της διαφήμισης, αλλά και την αποκατάσταση της αλήθειας με τη δημοσίευση στον τύπο  σαφών και πλήρων διευκρινίσεων.


Η Φώφη Γεννηματά έχει δώσει εντολή στον Γενικό Γραμματέα Διά Βίου Μάθησης κ. Ε. Μπάκα να εξετάσει το περιεχόμενο όλων των διαφημίσεων των ΙΕΚ, καθώς και το περιεχόμενο του δημοσιεύματος της εφημερίδας REALNEWS για το ΙΕΚ ΔΟΜΗ. Επίσης έχει δώσει εντολή στο ΕΚΕΠΙΣ να εξετάσει το περιεχόμενο όλων των διαφημίσεων των Κολλεγίων


Για την επιστολή της Αναπληρώτριας Υπουργού προς το Athenian College πατήστε εδώ.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Saturday, August 27, 2011

Πανελλαδική συγκέντρωση σχολικών ειδών για τα παιδιά που έχουν ανάγκη


Όπως κάθε χρόνο «Το Χαμόγελο του Παιδιού» ξεκινάει και φέτος μία πανελλαδική εκστρατεία συγκέντρωσης σχολικών ειδών για τα παιδιά των οποίων οι οικογένειες δεν μπορούν να αντέξουν το οικονομικό βάρος των σχολικών απαιτήσεων.

Σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι αναγκαία η συμμετοχή όλων για να παρέχουμε τα απαραίτητα σχολικά είδη στα παιδιά που οι οικογένειές τους αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Οι εξαιρετικά δύσκολες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες έχουν αυξήσει τον αριθμό των παιδιών και των οικογενειών που χρειάζονται στήριξη.

Με τη δική σας συμμετοχή, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» θα καταφέρει να ανταποκριθεί σε όλα τα αιτήματα που έχει ήδη και πρόκειται άμεσα να δεχθεί πανελλαδικά, παρέχοντας σε χιλιάδες παιδιά τα απαραίτητα σχολικά είδη προκειμένου ισότιμα να φοιτήσουν στα σχολεία τους. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να νιώσει κανένα παιδί μειονεκτικά, να βρεθεί στη δύσκολη θέση να δικαιολογηθεί στο δάσκαλό του γιατί δεν έχει τα απαραίτητα και το σπουδαιότερο να μην μπορεί να αποδώσει ανάλογα με τις δυνατότητές του γιατί δεν έχει τα απαιτούμενα.

Απαραίτητα σχολικά είδη:

  • Τετράδια (μπλε και χρωματιστά)
  • Τετράδια 3- 4 θεμάτων 
  • Σχολικοί άτλαντες (γεωγραφικοί και πολιτικοί)
  • Τέμπερες - Κηρομπογές
  • Μπλοκ ζωγραφικής – ακουαρέλες 
  • Μαρκαδόρους - Ξυλομπογιες
  • Μολύβια
  • Στυλό
  • Γόμες
  • Ξύστρες
  • Διορθωτικά
  • Σχολικές τσάντες
  • Πινέλα
  • Κασετίνες
  • Ντοσιέ (μεγάλα- μικρά) και ανταλλακτικά φύλλα 
  • Φακέλους με λάστιχο
  • Χαρτί Α4
  • Διαφάνειες
  • UHU (στικ και υγρή)
  • Πλαστελίνες
  • Διάφανο αυτοκόλλητο για ντύσιμο βιβλίων 
  • Ψαλιδάκια
  • Γεωμετρικά όργανα (χάρακες, διαβήτες κ.λ.π.)
Σε όλη την Ελλάδα τα σημεία συγκέντρωσης/αποστολής:

  1. Μαρούσι - Στουντίου 1 & Γκλιάτη, Μαρούσι – τηλ. 210 6095844
  2. Αθήνα (κέντρο) – Στουρνάρη 16 – τηλ. 2117801430
  3. Καρέας – Δάφνης 2 & Λ.Ι.Καρέα – τηλ. 2107609550
  4. Ίλιον - Αγίας Ελένης & Πλήθωνος Γεμιστού, Παλατιανή – τηλ. 210 5781060 - 211 8003075
  5. Περιστέρι – Τεμπών, Δημητροκάλη & Δραγούμη 4 – τηλ. 2105785820
  6. Μελίσσια – Τέρμα Βιτσίου – τηλ. 2108040918
  7. Ιλίσσια - Ίωνος Δραγούμη 3 & Δημητρέσσα – τηλ. 211 8008450
  8. Θεσσαλονίκη – Παπακυριαζή 3 – τηλ. 2310250160
  9. Φοίνικας Καλαμαριάς – Εθνικής Αντιστάσεως & Θησέως – τηλ. 2310383141
  10. Πάτρα – Όθωνος Αμαλίας 83 – τηλ. 2610332499
  11. Πύργος – Αραχώβης 3 – τηλ. 2621081040
  12. Κυλλήνη – Πύργος Ηλείας – τηλ. 2623093933 
  13. Τρίπολη – Ελευθερίου Βενιζέλου 22 – τηλ. 2710234154
  14. Αρχαία Κόρινθος – Θέση «Θέατρο» - τηλ. 2741032628
  15. Κέρκυρα – Χαμηλή Μαγουλάδων – τηλ. 2663051755
  16. Χαλκίδα – Αβάντων 65 – τηλ. 2221079788
Μπορείτε επίσης, να αποστείλετε τα σχολικά είδη μέσω ΕΛΤΑ ή Courier σε κάποιον από τους παραπάνω χώρους (χρέωση αποστολέα).

«Αγοράζοντας ένα βιβλίο, ένα τετράδιο ή ένα στυλό για το παιδί σου, 
Σκέψου και το παιδί που δεν έχει αυτή τη δυνατότητα»
 

Friday, August 26, 2011

Μερικές παρατηρήσεις για τη συζήτηση στη Βουλή περί iPad


Στην αρχική επίσημη παρουσίαση της συσκευής iPad [1]
ο Στιβ Τζομπζ είχε τονίσει τους κύριους λόγους ύπαρξης μιας συσκευής 
ΑΝΑΜΕΣΑ στο κινητό τηλέφωνο και στο φορητό υπολογιστή:
περιήγηση στο διαδίκτυο,
ηλεκτρονικό ταχυδρομείο,
φωτογραφίες,
βίντεο,
μουσική,
παιχνίδια,
ηλεκτρονικά βιβλία.
Όλα αυτά φυσικά πιο εύκολα λόγω της φορητότητας [σε σχέση με τον πολύ βαρύτερο φορητό]
&
της μεγαλύτερης οθόνης της ταμπλέτας [σε σχέση με το κινητό].
Τη λύση των υπερφορητών την απέρριψε κοροϊδευτικά
ως πολύ χαμηλής ποιότητας, πολύ "φτηνιάρικη",
λέγοντας πως δε κάνουν τίποτε καλά και προκαλώντας τον καγχασμό
του εκλεκτού [και επιλεγμένου] του ακροατηρίου.
[Το γεγονός ότι τα φτηνιάτικα αυτά μηχανήματα
έδιναν για πρώτη φορά τη δυνατότητα της πρόσβασης στις Νέες Τεχνολογίες
σε εκατομμύρια ανθρώπους στον τρίτο κόσμο
δεν απασχολούσε φυσικά ούτε τον ίδιο ούτε το ακροατήριό του.]
Αυτό που απέκρυψε φυσικά είναι ότι ο ΚΥΡΙΟΣ λόγος της επαναστατικής συσκευής iPad είναι
να απαντήσει τις ανάγκες ενός απόλυτα ΠΑΘΗΤΙΚΟΥ χρήστη υπολογιστών,
ο οποίος απλώς χαζεύει και καταναλώνει,
αγοράζοντας φυσικά ΜΟΝΑΧΑ από το μαγαζί της εταιρείας.
Το πόσο αντιεκπαιδευτικό είναι αυτό το μαραφέτι,
αν αναλογιστούμε το γεγονός ότι το iPad χρησιμοποιεί κλειστό λογισμικό
το οποίο φυσικά ΔΕΝ επιτρέπει εξ ορισμού τη δυνατότητα
μελέτης του πηγαίου κώδικα, της ελεύθερης διανομής ή τροποποίησής του,
επίσης δεν αποσχόλησε τον ευφυέστατο διευθυντή της Apple.

Αν διαβάσετε την κοκορομαχία [2] στη Βουλή
ανάμεσα στο Αθανάσιο Λεβέντη από τη Δημοκρατική Αριστερά
και την υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου,
θα δείτε ότι τα ουσιαστικά προβλήματα του iPad
[κλειστό λογισμικό, περιορισμοί DRM, 
αλυσοδέσιμο με μια εταιρεία vendor-lockin,
παθητική χρήση της συσκευής]
ΔΕΝ προβληματίζουν κανένα τους.
Όλοι οι διαξιφισμοί περιορίζονται στο πόσο ...
στραβολαιμιάζει ο χρηστης της συσκευής!!!

Επιπλέον, περίεργη η πρεμούρα της υπουργού για το iPad,
σαν να επρόκειτο να το μοιράσει στα πανεπιστήμια...

Aυτό που επίσης ΔΕΝ εθίγη καθόλου είναι πως το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.
δεν έχει κάνει την παραμικρή προετοιμασία όσον αφορά
στα ηλεκτρονικά συγγράμματα.

Οι εκδοτικού οίκοι και οι συγγραφείς έχουν συμφωνήσει
να τα διαθέσουν ηλεκτρονικά;

Οι προϋποθέσεις για τη χρήση των ηλεκτρονικών βιβλίων
[υπολογιστής/ταμπλέτα και γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο για κάθε φοιτητή]
έχουν εκπληρωθεί;
Οι βιβλιοθήκες έχουν μεγάλο εργαστήριο πληροφορικής
στο οποίο θα μπορούσε να γίνει η απαιτούμενη πληροφοριακή παιδεία;
Με τα σημερινά δεδομένα μια μελλοντική χρήση ηλεκτρονικών συγγραμμάτων,
την οποία θεωρώ ΣΩΣΤΟ μέτρο,
αν επιβληθεί αναγκαστικά, με ταυτόχρονη κατάργηση του δωρεάν έντυπου συγγράμματος,
απλά θα διευρύνει το ψηφιακό χάσμα [3] 
εις βάρος φυσικά όσων προέρχονται από ασθενέστερες οικονομικά τάξεις.



ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
1. Apple iPad: Steve Jobs Keynote Jan 27 2010 Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=OBhYxj2SvRI&feature=player_embedded#!
2. Διάλογος Διαμαντοπούλου - Λεβέντη στη Βουλή για το iPad
http://elektronikosanagnostis.blogspot.com/2011/08/ipad-diamantopoulou-ebook-suggrammata.html
3. Digital Divide: How can digital libraries bridge the gap?
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.95.6213&rep=rep1&type=pdf

Wednesday, August 24, 2011

Η Τουρκία εξοπλίζει 15 εκατομμύρια μαθητές της με ταμπλέτες;

Σύμφωνα με δηλώσεις [1]  του υπουργού οικονομικών της Τουρκίας,
Ζafer Çağlayan, έχουν γίνει ήδη συζητεις με Microsoft και Apple
για να εξοπλιστούν 15 εκατομμύρια μαθητές της χώρας με ταμπλέτες
που θα τους εξοικειώσουν με τις απαιτήσεις της κοινωνίας της πληροφορίας
και θα βοηθήσουν στα προγράμματα τηλεκπαίδευσης που ήδη έχει δημιουργήσει το
Πρόγραμμα Πίστη FATIH Project [2].
Για το σκοπό αυτό θα διατεθούν 3 δις τουρκικές λίρες (1.7 δις δολάρια).

Η γειτονική μας χώρα τα τελευταία χρόνια προχωράει δυναμικά
και στο χώρο της τεχνολογίας με συγκεκριμένα καλώς σχεδιασμένα έργα
εγκαταλείποντας τα παχιά λόγια και τα "θα".
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τουρκικό λειτουργικό σύστημα
ανοικτού λογισμικού Pardus [3] που δημιουργήθηκε από δημόσια υπηρεσία
και ήδη χρησιμοποιείται από τον τουρκικό στρατό και άλλες υπηρεσίες,
προβλέπεται δε η μελλοντική χρήση του και στην εκπαίδευση.

Στην Ελλάδα είχαν δοθεί σε όλους τους μαθητές της Α' Γυμνασίου
τη σχολική χρονιά 2009-2010 φορητοί υπολογιστές,
αλλά την επόμενη χρονιά το πρόγραμμα... εγκαταλείφθηκε
διότι "απέτυχε" [5].
Γιατί άραγε δε δημοσιεύτηκε καμιά έρευνα για τα αποτελέσματα
[θετικά ή αρνητικά] αυτού του έργου;
Φέτος θα χρησιμοποιηθούν πιλοτικά διαδραστικοί πίνακες σε
αρκετά σχολεία.
Άραγε θα έχουν κι αυτοί την ίδια τύχη με τους φορητούς υπολογιστές πρόπερσι;


Εν τω μεταξύ στην Α' Λυκείου εισάγεται φέτος το νέο μάθημα Ερευνητική εργασία (Project) [4].
Πώς ακριβώς θα αναζητήσουν πηγές από το διαδίκτυο μαθητές που δε διαθέτουν
υπολογιστές ή σύνδεση στο διαδίκτυο κατ'  οίκον;
Γιατί η υποδομή των  756 οργανωμένων σχολικών βιβλιοθηκών εγκαταλείπεται στη μοίρα της,
αφού δεν έγινε καν προκήρυξη για πλήρωση των θέσεων υπευθύνων από εκπαιδευτικούς,
όπως γινόταν τα τελευταία έντεκα χρόνια;

Αντί γι'  αυτές τις απαραίτητες αποσπάσεις, το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.
φρόντισε να υπογραφτούν ήδη 47 αποσπάσεις εκπαιδευτικών
σε Ιερές Μητροπόλεις!!! [6, 7]

Με τέτοιες προχειρότητες το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.
νομίζει πως θα αποκτήσουν εφόδια οι μαθητές μας
για να βγουν αύριο στην άκρως ανταγωνιστική αγορά εργασίας;



ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
1. Microsoft, Apple to assist Turkey’s 15m tablets initiative
http://thenextweb.com/mobile/2011/08/19/microsoft-apple-to-assist-turkey%E2%80%99s-15m-tablets-initiative/
2. Education Projects in Turkey
http://ictnewseurasia.com/180-education-projects-in-turkey.html
3. Pardus: Turkey's national operating system
http://www.pardus.org.tr/eng/
4. Η δομή του Νέου Προγράμματος Σπουδών Γενικού Λυκείου . Α’ Λυκείου
http://www.didefth.gr/docs/a4503_alages-ab.pdf
5. Χωρίς Laptop οι μαθητές της πρώτης γυμνασίου
http://www.antennaonline.gr/Society/Education/Pages/20108/61b3a4bb-4f10-4d4d-82b0-654b895692b4.aspx
6.  έγγραφο Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. για το σχολικό έτος 2011-2012 σε Ιερές Μητροπόλεις, εδώ
7.  δεύτερο έγγραφο Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. για το σχολικό έτος 2011-2012 σε Ιερές Μητροπόλεις, εδώ

Tuesday, August 23, 2011

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Λυκείων στο αντικείμενο «ερευνητικές εργασίες (projects)».


Η επιμορφωτική διαδικασία του Προγράμματος θα πραγματοποιηθεί στα 16 Π.Ε.Κ. της χώρας και στα εξακτινωμένα τμήματά τους, την Πέμπτη 22 και την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2011, από τις 9.00 έως τις 18.00. Στόχος του προγράμματος σε πρώτη φάση είναι να λειτουργήσουν οι επιμορφούμενοι  πολλαπλασιαστικά, στο πλαίσιο της σχολικής τους μονάδας. Επιθυμητά προσόντα είναι η αποδεδειγμένη εμπειρία στην πραγματοποίηση ερευνητικών  εργασιών (projects) καθώς και η συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση μέσω Διαδικτύου (Internet), από 19 Αυγούστου 2011 έως και 3 Σεπτεμβρίου 2011, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος. Αιτήσεις που θα  υποβληθούν μετά την προαναφερθείσα ημερομηνία δε θα ληφθούν υπόψη.
Το πλήρες κείμενο της πρόσκλησης επιμορφούμενων είναι διαθέσιμο στο έγγραφο:Project_epimorfoumenoi 
Το πλήρες κείμενο της πρόσκλησης επιμορφωτών είναι διαθέσιμο στο έγγραφο: Project_epimorfotes
Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας

Monday, August 15, 2011

Κατά παραγγελίαν έκθεση ΟΟΣΑ για την παιδεία στην Ελλάδα


Προ ημερών δόθηκε στη δημοσιότητα με ιδιαίτερες τυμπανοκρουσίες
η έκθεση του ΟΟΣΑ σχετικά με την εκπαίδευση στη χώρα μας.
Καθόλου τυχαίο άλλωστε, αφού τα πορίσματα των φωστήρων 
του διεθνούς οργανισμού συμφωνούν απολύτως με την πολιτική του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. 
που κυρίως προβλέπει δραστικές μειώσεις κονδυλίων... για να γίνει το σύστημα πιο αποδοτικό.

Δεν ξέρω ποιον αφελή θα πείσει η περιβόητη αυτή έκθεση.
Προσωπικά, διαβάζοντας τις σελίδες 17-58 που αφορούν 
στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση,
η έκθεση μου προκάλεσε θυμηδία, βλέποντας τις απίστευτες ανακρίβειες,
κοινοτυπίες και επαναλήψεις χιλιοειπωμένων διαπιστώσεων
που γνωρίζει και ένας άπειρος προπτυχιακός φοιτητής παιδαγωγικού τμήματος.
Η δεύτερη αντίδραση ήταν η οργή, όταν αναλογίστηκα ότι
ο μόνος σκοπός της έκθεσης είναι η δαιμονοποίηση των εκπαιδευτικών.
Επίσης είναι το ακριβώς αντίθετο από αυτό που ισχυρίστηκε ο 
γ.γ. του ΟΟΣΑ,  Angel Gurria, κατά την παράδοση της έκθεσης στην υπουργό παιδείας.
Το μόνο που βλέπω ξεκάθαρα είναι η μείωση των δαπανών
ώστε να μειωθεί το χρέος και να ισοσκελιστεί ο προϋπολογισμός. 
Αυτό είναι το μοναδικό ζητούμενο και όχι
η ανάπτυξη και οι ευκαιρίες που δημιουργούνται μέσα από αυτή.

Ας σταθώ μονάχα σε ένα σημείο της,
που αναφέρεται στην "απαράδεκτα" χαμηλή αναλογία μαθητών προς εκπαιδευτικό:
σελ. 22         7.7 μαθητές ανά εκπαιδευτικό στα γυμνάσια 
7.3  μαθητές ανά εκπαιδευτικό στα λύκεια 
Όποιος δε γνωρίζει από μέσα τι πραγματικά ισχύει, 
θα νομίσει ότι στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση 
η αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό είναι άριστη, 
και θα τη ζήλευαν ακόμη και πανάκριβα ιδιωτικά σχολεία στις ΗΠΑ!!!
Φυσικά, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. 
Αυτό που ισχύει είναι  περίπου 20-30 μαθητές στο τμήμα,
εκτός βέβαια από πολύ μικρά σχολεία ακριτικών περιοχών,
όπου ο μαθητικός πληθυσμός είναι όντως, για ευνόητους λόγους, πολύ χαμηλός.

Πού να ξέρει βέβαια ο ΟΟΣΑ ότι στην Ελλάδα υπάρχουν εκπαιδευτικοί 
που το υπουργείο αποσπά σε γραφεία βουλευτών ή μητροπολιτών,
ή ότι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί αποσπώνται σε διάφορες υπηρεσίες
του ίδιου του υπουργείου παιδείας διότι 
ποτέ δεν δημιουργήθηκαν ή πληρώθηκαν οι απαραίτητες θέσεις διοικητικών υπαλλήλων;
Αυτά είναι... λεπτομέρειες με τις οποίες ο "έγκυρος" περισπούδαστος οργανισμός 
δεν καταδέχεται να ασχοληθεί.
Δυστυχώς η αναλογία μαθητών/εκπαιδευτικών 
δεν είναι το μόνο σημείο της έκθεσης που κάνει την ΟΛΜΕ να την χαρακτηρίσει
ως "χαρακτηριστικό παράδειγμα αλλοίωσης και διαστρέβλωσης της εκπαιδευτικής πραγματικότητας της χώρας μας. "

Μία ακόμη λεπτομέρεια: 
η έκθεση αυτή του ΟΟΣΑ κόστισε 127.653 €, χωρίς να υπολογίσουμε τους φόρους και τις κρατήσεις...
Τόση οικονομική ευχέρεια έχει αλήθεια το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. ώστε να δώσει τέτοιο τεράστιο ποσό στον ΟΟΣΑ;
Καμιά σχολή εκπαιδευτικής διοίκησης ελληνικού πανεπιστημίου δεν ήταν ικανή να την  αναλάβει,
πιθανόν μάλιστα με μικρότερο κόστος; 


Διαδικτυακή βιβλιογραφία:

η έκθεση για την ελληνική παιδεία του ΟΟΣΑ στα αγγλικά, εδώ.

η επίσημη ανακοίνωση του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ., εδώ.

η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ, εδώ.

έγγραφο Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. για το σχολικό έτος 2011-2012 σε Ιερές Μητροπόλεις, εδώ


δεύτερο έγγραφο Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. για το σχολικό έτος 2011-2012 σε Ιερές Μητροπόλεις, εδώ

άρθρο για μέγεθος τμημάτων σε αμερικάνικα ιδιωτικά σχολεία, εδώ