Ειδήσεις, εκδηλώσεις και θέματα που αφορούν στις σχολικές βιβλιοθήκες ΕΠΕΑΕΚ δημοσίων σχολείων
Tuesday, April 21, 2009
WORLD DIGITAL LIBRARY
Η Παγκόσμια Ψηφιακή Βιβλιοθήκη (World Digital Library)
http://www.wdl.org/en/
άνοιξε επισήμως τις ηλεκτρονικές της πύλες σήμερα στο Παρίσι.
Μια προσπάθεια της Unesco, κυρίως συνεργασία της Βιβλιοθήκης του Κονγκρέσου και της Αλεξανδρινής Βιβλιοθήκης, έχουν όμως βοηθήσει διάφορα ιδρύματα από όλον τον κόσμο. Επιχειρεί να μας προσφέρει δωρεάν, σε ψηφιακή μορφή, τον παγκόσμιο πολιτιστικό πλούτο.
Πρόκειται για την τρίτη ψηφιακή προσπάθεια αυτού του είδους, μετά τη βιβλιοθήκη της Google, και την ευρωπαϊκή Europeanea.
H WDL μας χαρίζει σήμερα ελάχιστα τεκμήρια (μόλις 1170, όλα κι όλα), από όλες όμως τις ηπείρους, και τις χρονικές περιόδους (8000 π.Χ έως 2009 μ.Χ.).
Διιαθέτει διάφορα είδη τεκμηρίων: βιβλία, περιοδικά, χειρόγραφα, χάρτες, ταινίες, φωτογραφίες και ηχητικά ντοκουμέντα.
Μιλάει εφτά γλώσσες: αραβικά, αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, ρωσικά και κινέζικα.
Η θεματογραφία της μοιάζει με αυτή του δεκαδικού συστήματος ταξινόμησης:
Φιλοσοφία
Θρησκεία
Κοινωνικές επιστήμες
Γλώσσα
Φυσικές Επιστήμες
Τεχνολογία
Καλές τέχνες
Λογοτεχνία
Ιστορία & γεωγραφία.
Άνοιξα δοκιμαστικά τον "Κήπο των Ρόδων", του Muṣliḥ ud-Dīn Sadī Shīrāzī (περίπου 1213-1292),
ένα από το σημαντικότερα αριστουργήματα της Περσικής λογοτεχνίας, πολύτιμο χειρόγραφο σε γραφή ταλίκ, που φυλάσσεται στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου της Μπρατισλάβας.
Το έργο διαβάζεται εύκολα, αφού και η φωτογράφησή του είναι ευκρινέστατη και ζουμάρισμα γίνεται, αλλά η ανάγνωση online αργεί πολύ, οπότε χρειάζεται οπωσδήποτε να το κατεβάσεις
σε μορφή TIF, ευτυχώς όμως
και οι 219 σελίδες του συγκεκριμένου έργου είναι μεγέθους μόλις 4ΜΒ.
Βέβαια, αυτό που χρειάζεται επειγόντως είναι να προσφέρεται και παράλληλη μετάφραση του έργου σε κάποιες από τις διεθνείς γλώσσες, αν δε θέλουν η βιβλιοθήκη να εξυπηρετεί μόνον τους ειδικούς.
Ετικέτες
WORLD DIGITAL LIBRARY,
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ,
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment