Πριν λίγες ημέρες έγινε στη σχολική βιβλιοθήκη από τη φιλόλογο του 19ου Γυμνασίου Περιστερίου Kαρακικέ Γαρυφαλλιά ένα επαναληπτικό μάθημα του κεφαλαίου της ιστορίας για την Ελληνική Επανάσταση του 1821.
Χρησιμοποιήθηκε οπτικοακουστικό υλικό, αποσπάσματα από βίντεο του History Channel που υπάρχουν στο διαδίκτυο, και ηχητικά ντοκουμέντα από τα ποιήματα "Ελεύθεροι Πολιορκημένοι" και "Ύμνος εις την Ελευθερίαν".
Όλο το υλικό είχε αποθηκευτεί στον υπολογιστή για να αποφύγουμε καθυστερήσεις/διακοπές που μπορεί να συμβούν άν το βλέπουμε κατ' ευθείαν διαδικτυακά.
Επίσης είχα ετοιμάσει και ασκήσεις βασισμένες στα φύλλα εργασίας που δημιουργήθηκαν και αποθηκεύτηκαν με τα εργαλεία που μας προσφέρει δωρεάν η υπηρεσία η-τάξη του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
Χρησιμοποιήθηκε επίσης το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ελεύθερου λογισμικού
KWordQuiz.
Οι ασκήσεις παρουσιάστηκαν πρώτα μέσω του προβολέα και μετά οι μαθητές τις δοκίμασαν μόνοι τους στο μικρό δίκτυο της βιβλιοθήκης μας.
Φυσικά είχε προηγηθεί προετοιμασία του μαθήματος και είχαν γίνει δοκιμές πριν την παρουσίασή του, ώστε να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε το ψηφιακό αυτό υλικό χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις.
Σε λίγο καιρό που θα έχουμε και τους διαδραστικούς πίνακες, τα μαθήματα αυτά που πειραματικά γίνονται εδώ και καιρό από διαφόρους συναδέλφους θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στις νέες ψηφιακές τάξεις.
Έτσι η σχολική βιβλιοθήκη με τα διάφορα μέσα κοινωνικής της δικτύωσης και τη συλλογή της μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά το αναλυτικό πρόγραμμα και να προσφέρει στις καινοτόμες δράσεις.
Το σχέδιο μαθήματος με τους σχετικούς υπερδεσμούς μπορείτε να δείτε στο συνεργατικό χώρο της σχολικής βιβλικοθήκης
http://vivliothiki.wikispaces.com/REVISION+HISTORY+GREEK+REVOLUTION
Οι ψηφιοποιημένες ασκήσεις στη διαδικτυακή μας η-τάξη
Επαναληπτικό μάθημα Ιστορίας Γ' Γυμνασίου (G666126)
[ανοίξτε τα εικονίδια: Υλικό Μαθήματος και Ασκήσεις]
Με τα πειραματικά αυτά μαθήματα που γίνονται σε συνεργασία με τους συναδέλφους των γυμνασίων μας δοκιμάζεται:
η παραγωγή πρωτότυπου εκπαιδευτικού υλικού,
η διάχυση της γνώσης/πληροφορίας μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης,
η χρήση των εργαλείων/υπηρεσιών του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου,
η χρήση των ΤΠΕ,
η εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία.
Η σχολική βιβλιοθήκη είναι αναπόσπαστο τμήμα του σχολείου, η καρδιά μάλλον του σχολείου, όπου δοκιμάζονται καινοτόμες δράσεις και αναζητείται η γνώση με χρήση πολλών πηγών, σύμφωνα με τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις.
Η παρουσίαση του μαθήματος έγινε στη σχολική βιβλιοθήκη με χρήση
ελεύθερου λογισμικού/λογισμικού ανοικτού κώδικα [ΕΛ/ΛΑΚ]:
λειτουργικό σύστημα: GNU/Linux Trisquel 4.0 [σε 'ζωντανό” στικάκι]
φυλλομετρητής διαδικτύου: Mozilla Firefox 3.6.10
επεξεργαστής κειμένου: OpenOffice Writer 3.2
αναπαραγωγός πολυμέσων MPlayer - The Movie Player 0.91 ή
VLC media player 1.0
Nα σημειώσω εδώ ότι στην ενότητα "Οργάνωση Σ. Β."
του Πανελλήνιου Φόρουμ Σχολικών Βιβλιοθηκών [ΠΦΣΒ]
http://3gym-kerats.att.sch.gr/library/forum/viewforum.php?f=7&topicdays=0&start=0
υπάρχει πληθώρα αναρτήσεων για μαθήματα στη σχολική βιβλιοθήκη,
αλλά και γενικότερα για
"λύσεις για μια καλύτερη οργάνωση και λειτουργία μιας Σ. Β. Οργάνωση εκδηλώσεων, ημερίδων, εκθέσεων, κατασκευών, σελιδοδεικτών, συλλογών, μαθημάτων, παρουσιάσεων, βιβλιογραφίας κ.α."
No comments:
Post a Comment