Σύμφωνα με δηλώσεις [1] του υπουργού οικονομικών της Τουρκίας,
Ζafer Çağlayan, έχουν γίνει ήδη συζητεις με Microsoft και Apple
για να εξοπλιστούν 15 εκατομμύρια μαθητές της χώρας με ταμπλέτες
που θα τους εξοικειώσουν με τις απαιτήσεις της κοινωνίας της πληροφορίας
και θα βοηθήσουν στα προγράμματα τηλεκπαίδευσης που ήδη έχει δημιουργήσει το
Πρόγραμμα Πίστη FATIH Project [2].
Για το σκοπό αυτό θα διατεθούν 3 δις τουρκικές λίρες (1.7 δις δολάρια).
Η γειτονική μας χώρα τα τελευταία χρόνια προχωράει δυναμικά
και στο χώρο της τεχνολογίας με συγκεκριμένα καλώς σχεδιασμένα έργα
εγκαταλείποντας τα παχιά λόγια και τα "θα".
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τουρκικό λειτουργικό σύστημα
ανοικτού λογισμικού Pardus [3] που δημιουργήθηκε από δημόσια υπηρεσία
και ήδη χρησιμοποιείται από τον τουρκικό στρατό και άλλες υπηρεσίες,
προβλέπεται δε η μελλοντική χρήση του και στην εκπαίδευση.
Στην Ελλάδα είχαν δοθεί σε όλους τους μαθητές της Α' Γυμνασίου
τη σχολική χρονιά 2009-2010 φορητοί υπολογιστές,
αλλά την επόμενη χρονιά το πρόγραμμα... εγκαταλείφθηκε
διότι "απέτυχε" [5].
Γιατί άραγε δε δημοσιεύτηκε καμιά έρευνα για τα αποτελέσματα
[θετικά ή αρνητικά] αυτού του έργου;
Φέτος θα χρησιμοποιηθούν πιλοτικά διαδραστικοί πίνακες σε
αρκετά σχολεία.
Άραγε θα έχουν κι αυτοί την ίδια τύχη με τους φορητούς υπολογιστές πρόπερσι;
Εν τω μεταξύ στην Α' Λυκείου εισάγεται φέτος το νέο μάθημα Ερευνητική εργασία (Project) [4].
Πώς ακριβώς θα αναζητήσουν πηγές από το διαδίκτυο μαθητές που δε διαθέτουν
υπολογιστές ή σύνδεση στο διαδίκτυο κατ' οίκον;
Γιατί η υποδομή των 756 οργανωμένων σχολικών βιβλιοθηκών εγκαταλείπεται στη μοίρα της,
αφού δεν έγινε καν προκήρυξη για πλήρωση των θέσεων υπευθύνων από εκπαιδευτικούς,
όπως γινόταν τα τελευταία έντεκα χρόνια;
Αντί γι' αυτές τις απαραίτητες αποσπάσεις, το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.
φρόντισε να υπογραφτούν ήδη 47 αποσπάσεις εκπαιδευτικών
σε Ιερές Μητροπόλεις!!! [6, 7]
Με τέτοιες προχειρότητες το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.
νομίζει πως θα αποκτήσουν εφόδια οι μαθητές μας
για να βγουν αύριο στην άκρως ανταγωνιστική αγορά εργασίας;
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
1. Microsoft, Apple to assist Turkey’s 15m tablets initiative
http://thenextweb.com/mobile/2011/08/19/microsoft-apple-to-assist-turkey%E2%80%99s-15m-tablets-initiative/
2. Education Projects in Turkey
http://ictnewseurasia.com/180-education-projects-in-turkey.html
3. Pardus: Turkey's national operating system
http://www.pardus.org.tr/eng/
4. Η δομή του Νέου Προγράμματος Σπουδών Γενικού Λυκείου . Α’ Λυκείου
http://www.didefth.gr/docs/a4503_alages-ab.pdf
5. Χωρίς Laptop οι μαθητές της πρώτης γυμνασίου
http://www.antennaonline.gr/Society/Education/Pages/20108/61b3a4bb-4f10-4d4d-82b0-654b895692b4.aspx
6. έγγραφο Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. για το σχολικό έτος 2011-2012 σε Ιερές Μητροπόλεις, εδώ
7. δεύτερο έγγραφο Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. για το σχολικό έτος 2011-2012 σε Ιερές Μητροπόλεις, εδώ
Ζafer Çağlayan, έχουν γίνει ήδη συζητεις με Microsoft και Apple
για να εξοπλιστούν 15 εκατομμύρια μαθητές της χώρας με ταμπλέτες
που θα τους εξοικειώσουν με τις απαιτήσεις της κοινωνίας της πληροφορίας
και θα βοηθήσουν στα προγράμματα τηλεκπαίδευσης που ήδη έχει δημιουργήσει το
Πρόγραμμα Πίστη FATIH Project [2].
Για το σκοπό αυτό θα διατεθούν 3 δις τουρκικές λίρες (1.7 δις δολάρια).
Η γειτονική μας χώρα τα τελευταία χρόνια προχωράει δυναμικά
και στο χώρο της τεχνολογίας με συγκεκριμένα καλώς σχεδιασμένα έργα
εγκαταλείποντας τα παχιά λόγια και τα "θα".
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τουρκικό λειτουργικό σύστημα
ανοικτού λογισμικού Pardus [3] που δημιουργήθηκε από δημόσια υπηρεσία
και ήδη χρησιμοποιείται από τον τουρκικό στρατό και άλλες υπηρεσίες,
προβλέπεται δε η μελλοντική χρήση του και στην εκπαίδευση.
Στην Ελλάδα είχαν δοθεί σε όλους τους μαθητές της Α' Γυμνασίου
τη σχολική χρονιά 2009-2010 φορητοί υπολογιστές,
αλλά την επόμενη χρονιά το πρόγραμμα... εγκαταλείφθηκε
διότι "απέτυχε" [5].
Γιατί άραγε δε δημοσιεύτηκε καμιά έρευνα για τα αποτελέσματα
[θετικά ή αρνητικά] αυτού του έργου;
Φέτος θα χρησιμοποιηθούν πιλοτικά διαδραστικοί πίνακες σε
αρκετά σχολεία.
Άραγε θα έχουν κι αυτοί την ίδια τύχη με τους φορητούς υπολογιστές πρόπερσι;
Εν τω μεταξύ στην Α' Λυκείου εισάγεται φέτος το νέο μάθημα Ερευνητική εργασία (Project) [4].
Πώς ακριβώς θα αναζητήσουν πηγές από το διαδίκτυο μαθητές που δε διαθέτουν
υπολογιστές ή σύνδεση στο διαδίκτυο κατ' οίκον;
Γιατί η υποδομή των 756 οργανωμένων σχολικών βιβλιοθηκών εγκαταλείπεται στη μοίρα της,
αφού δεν έγινε καν προκήρυξη για πλήρωση των θέσεων υπευθύνων από εκπαιδευτικούς,
όπως γινόταν τα τελευταία έντεκα χρόνια;
Αντί γι' αυτές τις απαραίτητες αποσπάσεις, το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.
φρόντισε να υπογραφτούν ήδη 47 αποσπάσεις εκπαιδευτικών
σε Ιερές Μητροπόλεις!!! [6, 7]
Με τέτοιες προχειρότητες το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.
νομίζει πως θα αποκτήσουν εφόδια οι μαθητές μας
για να βγουν αύριο στην άκρως ανταγωνιστική αγορά εργασίας;
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
1. Microsoft, Apple to assist Turkey’s 15m tablets initiative
http://thenextweb.com/mobile/2011/08/19/microsoft-apple-to-assist-turkey%E2%80%99s-15m-tablets-initiative/
2. Education Projects in Turkey
http://ictnewseurasia.com/180-education-projects-in-turkey.html
3. Pardus: Turkey's national operating system
http://www.pardus.org.tr/eng/
4. Η δομή του Νέου Προγράμματος Σπουδών Γενικού Λυκείου . Α’ Λυκείου
http://www.didefth.gr/docs/a4503_alages-ab.pdf
5. Χωρίς Laptop οι μαθητές της πρώτης γυμνασίου
http://www.antennaonline.gr/Society/Education/Pages/20108/61b3a4bb-4f10-4d4d-82b0-654b895692b4.aspx
6. έγγραφο Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. για το σχολικό έτος 2011-2012 σε Ιερές Μητροπόλεις, εδώ
7. δεύτερο έγγραφο Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. για το σχολικό έτος 2011-2012 σε Ιερές Μητροπόλεις, εδώ
No comments:
Post a Comment