Δελτίο Τύπου 09/09/2010
Προμήθεια Ηλεκτρονικών Υπολογιστών από τον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων (Ο.Σ.Κ.) σε δημοτικά σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα
Προκειμένου να εξυπηρετηθούν άμεσα οι ανάγκες των δημοτικών σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα για υπολογιστές -στο πλαίσιο της συγχρηματοδοτούμενης Πράξης «Πρόγραμμα πιλοτικής εισαγωγής ηλεκτρονικών υπολογιστών και συναφούς εξοπλισμού σε δημοτικά σχολεία για μία ψηφιακά υποστηριζόμενη διδασκαλία»- ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλης Κοντογιάννης, ζήτησε από τον Ο.Σ.Κ. να δοθούν ηλεκτρονικοί υπολογιστές σε 178 δημοτικά σχολεία που είχαν από ελάχιστους έως και καθόλου υπολογιστές.
Ο Ο.Σ.Κ. ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα του Ειδικού Γραμματέα και τα εν λόγω δημοτικά σχολεία θα μπορέσουν να καλύψουν τις ανάγκες τους και να ανταποκριθούν στο ωρολόγιο ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Πουθενά λέξη για το λειτουργικό που θα χρησιμοποιηθεί.
Λέτε, εν μέσω οικονομικής κρίσης και περικοπών παντού
α) να σπαταληθούν χιλιάδες ευρώ για τα γνωστά προγράμματα κλειστού λογισμικού;
β) καταδικαστεί άλλη μια γενιά μαθητών στη χρήση κλειστών πακέτων.
Ας μην ξεχνάμε πώς
(1) "οι μαθητές έρχονται σε επαφή πρακτικά με ένα κλειστό “μαύρο” κουτί, αδυνατώντας έτσι να κατανοήσουν τόσο την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας που χρησιμοποιεί το λογισμικό ως εργαλείο, όσο και να συμμετέχουν οι ίδιοι στη διαμόρφωση της. Τέλος είναι αρκετά σημαντικό το γεγονός πως τα σχολεία, και κατ’ επέκταση οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, κλειδώνονται και περιορίζονται στη χρήση συγκεκριμένων πλατφορμών (συνήθως κλειστές κι αυτές) καθώς το κλειστό λογισμικό τεχνικά μπορεί να λειτουργήσει μόνο μέσα σ’ αυτές το οποίο απαξιώνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα και απαιτούνται νέες προμήθειες.
Απ’ την άλλη μεριά έχουμε το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ), το οποίο αποτελεί μια αλλαγή παραδείγματος στον τρόπο που αναπτύσσεται, δημιουργώντας ένα καλύτερο οικοσύστημα μέσα στο οποίο χωράνε τόσο οι δημιουργοί του λογισμικού, όσο (και αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό) και άνθρωποι που δεν έχουν εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις, μεταφραστές και απλοί χρήστες ή στην περίπτωση της εκπαίδευσης καθηγητές, δάσκαλοι και μαθητές ."
Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε την περίπτωση της Πορτογαλίας, όπου εφαρμόζει πρόγραμμα με παροχή φορητών υπολογιστών για τους μαθητές της με χρήση λειτουργικού συστήματος ελεύθερου λογισμικού από πορτογαλέζικη εταιρία, ειδικού για τα σχολεία (2)
Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετοί εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια που χρησιμοποιούν ΕΛ/ΛΑΚ και παράγουν εκπαιδευτικό υλικό, έχει δε αναπτυχθεί ειδικό εκπαιδευτικό λειτουργικό σύστημα, το sxolinux (3).
Mήπως είναι καιρός να εκμεταλλευτεί το υπουργείο όλη αυτή την αποκτηθείσα πείρα και πηγές;
Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε την περίπτωση της Πορτογαλίας, όπου εφαρμόζει πρόγραμμα με παροχή φορητών υπολογιστών για τους μαθητές της με χρήση λειτουργικού συστήματος ελεύθερου λογισμικού από πορτογαλέζικη εταιρία, ειδικού για τα σχολεία (2)
Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετοί εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια που χρησιμοποιούν ΕΛ/ΛΑΚ και παράγουν εκπαιδευτικό υλικό, έχει δε αναπτυχθεί ειδικό εκπαιδευτικό λειτουργικό σύστημα, το sxolinux (3).
Mήπως είναι καιρός να εκμεταλλευτεί το υπουργείο όλη αυτή την αποκτηθείσα πείρα και πηγές;
Διαδικτυακή βιβλιογραφία:
1) Εκπαίδευση και Λογισμικό, το κλειστό λογισμικό περιορίζει τις ευκαιρίες για την διάχυση της γνώσης [του Θεόδωρου Καρούνου]
No comments:
Post a Comment