Να το πω προκαταβολικά. Η συνδιδασκαλία την περασμένη Παρασκευή στη σχολική βιβλιοθήκη όλων των τμημάτων της Α' τάξης του 19ου Γυμνασίου Περιστερίου ξεκινούσε με δύο πολύ σημαντικές προϋποθέσεις:
α) μικρά σε αριθμό τμήματα γερμανικών κάτω των 15 μαθητών ώστε να μπορέσει να γινει ουσιαστική εξάσκηση στην ξένη γλώσσα
β) διάθεση από τη συνάδελφο Νάσια Δίνκα για συνεργασία.
Έτσι πραγματικά χαίρεσαι να δοκιμάζεις νέες μεθόδους και να χρησιμοποιείς τις ΤΠΕ.
Νομίζω πως το αποτέλεσμα ήταν πως και οι μαθητές μας παρακινήθηκαν να χρησιμοποιήσουν τα ηλεκτρονικά αυτά μαθησιακά εργαλεία μόνοι τους στο σπίτι ή στο μικρό εργαστήριο της σχολικής βιβλιοθήκης, αλλά και οι διδάσκοντας αποκτήσαμε πείρα στη χρήση των ΤΠΕ.
[Είχε προηγηθεί επανάληψη του λεξιλογίου χρώματα/ζώα από την καθηγήτρια στην τάξη.]
1) Αρχίσαμε με
3. η μαθήτρια Θεοδώρα της Α' Γυμνασίου παρουσίασε στους συμμαθητές της την άσκηση λεξιλογίου στο KWordQuiz που είχε φτιάξει η ίδια στη σχολική βιβλιοθήκη και είχαμε αποθηκεύσει στο διαδίκτυο
4. Ολοκληρώσαμε με έμπρακτη εξάσκηση των μαθητών στα τερματικά της βιβλιοθήκης από το φύλλο εργασίας στην η-ταξη στο ΠΣΔ
Το σχέδιο μαθήματος στο συνεργατικό χώρο - wiki της βιβλιοθήκης.
http://vivliothiki.wikispaces.com/55+lesson+plan+Deutsche+W%C3%B6rterb%C3%BCcher+und+Grammatik
Το μάθημα έγινε αποκλειστικά με χρήση ελεύθερου λογισμικού/λογισμικού ανοικτού κώδικα ΕΛ/ΛΑΚ:
λειτουργικά συστήματα
GNU/Linux Trisquel και
GNU/Linux Ubuntu + LTSP στο μικρό εργαστήριο της βιβλιοθήκης
φυλλομετρητής διαδικτύου
Mozilla Firefox 3.6.14
λογισμικό εκμάθησης λεξιλογίου KWordQuiz
σουίτα γραφείου OpenOffice 3.2 της εταιρείας Oracle
Mε τη χρήση ελεύθερου λογισμικού, δεν έχουμε απλώς τα πάντα δωρεάν, αλλά και οι μαθητές μας μπορούν επίσης να τα χρησιμοποιήσουν κατεβάζοντάς τα νομίμως από το διαδίκτυο.
Φυσικά και με τα υπόλοιπα προτερήματα του ΕΛ/ΛΑΚ:
σταθερότητα, ασφάλεια, πλήρως ενημερωμένα με την τελευταία έκδοση, δωρεάν τεκμηρίωση!
α) μικρά σε αριθμό τμήματα γερμανικών κάτω των 15 μαθητών ώστε να μπορέσει να γινει ουσιαστική εξάσκηση στην ξένη γλώσσα
β) διάθεση από τη συνάδελφο Νάσια Δίνκα για συνεργασία.
Έτσι πραγματικά χαίρεσαι να δοκιμάζεις νέες μεθόδους και να χρησιμοποιείς τις ΤΠΕ.
Νομίζω πως το αποτέλεσμα ήταν πως και οι μαθητές μας παρακινήθηκαν να χρησιμοποιήσουν τα ηλεκτρονικά αυτά μαθησιακά εργαλεία μόνοι τους στο σπίτι ή στο μικρό εργαστήριο της σχολικής βιβλιοθήκης, αλλά και οι διδάσκοντας αποκτήσαμε πείρα στη χρήση των ΤΠΕ.
[Είχε προηγηθεί επανάληψη του λεξιλογίου χρώματα/ζώα από την καθηγήτρια στην τάξη.]
1) Αρχίσαμε με
το παιχνίδι Tiere ή Farben από το διαδίκτυο που διάλεξαν οι μαθητές μας
π.χ. στο λήμμα grün
ορθογραφία, προφορά με σύμβολα φωνητικής, γραμματική, μετάφραση στα ελληνικά, παραδείγματα χρήσης,
όπως επίσης και τα εργαλεία: προφορά από το ηχείο, Vocabulary training για περαιτέρω εξάσκηση
3. η μαθήτρια Θεοδώρα της Α' Γυμνασίου παρουσίασε στους συμμαθητές της την άσκηση λεξιλογίου στο KWordQuiz που είχε φτιάξει η ίδια στη σχολική βιβλιοθήκη και είχαμε αποθηκεύσει στο διαδίκτυο
[για να χρησιμοποιήσετε την άσκηση χρειάζεστε το δωρεάν πρόγραμμα ανοικτού κώδικα KWordQuiz
πληροφορίες στο άρθρο της ιστοσελίδας μας
4. Ολοκληρώσαμε με έμπρακτη εξάσκηση των μαθητών στα τερματικά της βιβλιοθήκης από το φύλλο εργασίας στην η-ταξη στο ΠΣΔ
Το σχέδιο μαθήματος στο συνεργατικό χώρο - wiki της βιβλιοθήκης.
http://vivliothiki.wikispaces.com/55+lesson+plan+Deutsche+W%C3%B6rterb%C3%BCcher+und+Grammatik
Το μάθημα έγινε αποκλειστικά με χρήση ελεύθερου λογισμικού/λογισμικού ανοικτού κώδικα ΕΛ/ΛΑΚ:
λειτουργικά συστήματα
GNU/Linux Trisquel και
GNU/Linux Ubuntu + LTSP στο μικρό εργαστήριο της βιβλιοθήκης
φυλλομετρητής διαδικτύου
Mozilla Firefox 3.6.14
λογισμικό εκμάθησης λεξιλογίου KWordQuiz
σουίτα γραφείου OpenOffice 3.2 της εταιρείας Oracle
Mε τη χρήση ελεύθερου λογισμικού, δεν έχουμε απλώς τα πάντα δωρεάν, αλλά και οι μαθητές μας μπορούν επίσης να τα χρησιμοποιήσουν κατεβάζοντάς τα νομίμως από το διαδίκτυο.
Φυσικά και με τα υπόλοιπα προτερήματα του ΕΛ/ΛΑΚ:
σταθερότητα, ασφάλεια, πλήρως ενημερωμένα με την τελευταία έκδοση, δωρεάν τεκμηρίωση!
No comments:
Post a Comment