Monday, May 23, 2011

Έρευνα για τις σχολικές βιβλιοθήκες στην Αυστραλία




Δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα από το Κοινοβούλιο της Αυστραλίας
η έρευνα 
School libraries and teacher librarians in 21st century
Australia House of Representatives
Education and Employment Committee
http://www.aph.gov.au/house/committee/ee/schoollibraries/report/fullreport.pdf
[Οι Σχολικές Βιβλιοθήκες και οι Εκπαιδευτικοί-Βιβλιοθηκονόμοι στον 21ο αιώνα.]
Η λεπτομερής αυτή έρευνα [180 σελίδων] ανάμεσα σε άλλα θέματα που θίγει, αναλύει:
τη δυναμική των σχολικών βιβλιοθηκών
την κατάρτιση των εκπαιδευτικών-βιβλιοθηκονόμων
τις συνεργασίες μεταξύ βιβλιοθηκών 
και φυσικά το ρόλο των εκεί υπευθύνων των σχολικών βιβλιοθηκών που φυσικά είναι
 εκπαιδευτικοί [teacher librarians].

Η εκπαιδευτικός-βιβλιοθηκονόμος Audrey Nay
σε ανάρτηση στο μπλογκ της συνοψίζει τις συστάσεις της επιτροπής,
τις οποίες μεταφράζω παρακάτω:

1. χρηματοδότηση ένός βασικού καταλόγου διαδικτυακών βάσεων δεδομένων για όλα τα σχολεία
2. εθνική πολιτική για τον ψηφιακό/πληροφοριακό γραμματισμό
που θα χρησιμοποιηθεί ως οδηγός για τους εκπαιδευτικούς
3. δημοσίευση των αναλυτικών στατιστικών των εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα 
συμπεριλαμβανομένων και των εκπαιδευτικών-βιβλιοθηκονόμων [teacher librarians]
στον επίσημο σχολικό ιστότοπο
4. συνεργασία του υπουργείου παιδείας με την Ένωση Σχολικών Βιβλιοθηκών
για τα προγράμματα φιλαναγνωσίας
5. διεξαγωγή μακροχρόνιας έρευνας για τη σχέση μεταξύ των προγραμμάτων των βιβλιοθηκών / απόδοσης των μαθητών
6. εκδηλώσεις που να προβάλλουν στη σχολική κοινότητα το έργο των εκπαιδευτικών-βιβλιοθηκονόμων [teacher librarians] ιδιαίτερα σχετικά με τα προγράμματα τηλεκπαίδευσης που εκπονούν
7. πρόβλεψη στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα για εκπαίδευση των εκπαιδευτικών-βιβλιοθηκονόμων [teacher librarians]
8. ενδελεχής ανάλυση των αναγκών σε εκπαιδευτικούς-βιβλιοθηκονόμους [teacher librarians] σε όλα τα σχολεία της Αυστραλίας
9. έναρξη διαλόγου, με συμμετοχή πανεπιστημιακών, για το ρόλο του  εκπαιδευτικού-βιβλιοθηκονόμου [teacher librarians]
και της καταλληλότητας των ειδικών προγραμμάτων κατάρτισης που απαιτούνται για την επαγγελματική τους εξέλιξη
10. υποστήριξη της τοπικής αυτοδιοίκησης προς τις σχολικές βιβλιοθήκες και τους εκπαιδευτικούς-βιβλιοθηκονόμους [teacher librarians]
11. δημοσιοποίηση των επιτυχημένων συνεργασιών μεταξύ σχολικών και άλλων βιβλιοθηκών

No comments: