Thursday, November 26, 2009

Αναφορά και για τις σχολικές βιβλιοθήκες στο πόρισμα του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης




Στο πόρισμα του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπό την προεδρία του ομότιμου καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη, που κατατέθηκε προ ημερών, γίνεται μνεία και στις σχολικές βιβλιοθήκες.
Συγκεκριμένα στο τέταρτο κεφάλαιο περί σχολικών βιβλίων αναφέρεται:
στη σελίδα 15
7. "Φάκελος του μαθήματος: έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό, που μπορεί
να εμπλουτίζεται, να ανανεώνεται και να επικαιροποιείται (σχέδια
μαθήματος, ποικίλο υποστηρικτικό υλικό/παράλληλα κείμενα, χρήση
και αξιοποίηση της βιβλιοθήκης, των εργαστηρίων κ.ά.)."
& επίσης στη σελίδα 16
8. "Διεύρυνση του θεσμού των σχολικών βιβλιοθηκών σε όλες τις βαθμίδες
και σε όλα τα σχολεία σε συνδυασμό με τη δημιουργία ηλεκτρονικών
βιβλιοθηκών."

Είναι σημαντικό πως αναγνωρίζεται η σπουδαιότητα της βιβλιοθήκης στη βελτίωση του φακέλου μαθήματος και με χρήση ψηφιοποιημένου υλικού, όσο και η αναγκαιότητα για ίδρυση σχολικών βιβλιοθηκών και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου σήμερα δεν υπάρχει ούτε μία οργανωμένη βιβλιοθήκη προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ.
Ήδη οι σχολικές βιβλιοθήκες πασχίζουν να εκπληρώσουν το ρόλο τους ως ισχυρό εκπαιδευτικό "όπλο" στα χέρια εμπνευσμένων διδασκόντων και υπευθύνων, αλλά χρειάζεται πολλά ακόμα να αλλάξουν.

Ας ελπίσουμε πως οι προτάσεις του συμβουλίου θα βρουν ευήκοον ους και δε θα καταντήσουν απλά ευχολόγια...


Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το πόρισμα από τον υπερδεσμό στη σχετική ανάρτηση του ιστολογίου του υφυπουργού Ιωάννη Πανάρετου
http://panaretos.blogspot.com/2009/11/blog-post_24.html

[Στη φωτογραφία ο καθηγητής Γ.Μπαμπινιώτης την ημέρα παρόδοσης του πορίσματος στην υπουργό Άννα Διανατοπούλου.]

1 comment:

Γιώργος Κατσαμάκης said...

Θα πρόσθετα ένα σχόλιο, πέραν του αναμενόμενου, στα γραφόμενά του Υπουργείου. Το αναμενόμενο σχόλιό μου έχει να κάνει με τη μη λογική παράλειψη του ρόλου και τη σημασίας του ειδικευμένου προσωπικού στη στελέχωση των σχολικών βιβλιοθηκών. Το επιπλέον σχόλιο είναι σχετικό με την προβληματική που αναπτύσσεται πάνω στις ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες (ή ό,τι εννοούμε με αυτό τον όρο). Μπορεί να θεωρούν οι επιτροπές ότι με φτηνές ηλεκτρονικές λύσεις φτιάχνουμε "ΒΙΒΛΙΟΘΉΚΕΣ", όμως το βιβλίο, η ανάγνωση, η βιβλιοθήκη είναι (και) άλλα πράγματα. Το E-BOOK δεν είναι η λύση του προβλήματος/ζητήματος ανάπτυξης των βιβλιοθηκών, αλλά μια επιφανειακή και αστοιχείωτη αντιμετώπιση του θέματος. Χρήσιμη, αλλά εξαιρετικά ανεπαρκής. Αν και "εμφανίσιμη"....