Thursday, January 28, 2010

ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ









Στα πλαίσια του προγράμματος “Ψηφιακή Τάξη”, την Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2009
χρησιμοποιήθηκε η σχολική μας βιβλίοθήκη για το μάθημα «Είδη γωνιών, κάθετες ευθείες» στο Α5 ΤΑΔ του 9ου Γυμνασίου Περιστερίου από τη μαθηματικό του τμήματος Ελένη Αναγνωστοπούλου.

Χρησιμοποιήθηκαν οι φορητοί υπολογιστές των μαθητών, ο φορητός της καθηγήτριας συνδεδεμένος με το βιντεοπροβολέα, και τα φύλλα εργασίας που είχε προετοιμάσει η συνάδελφος.
Χρησιμοποιήθηκε δηλαδή τόσο οπτικοακουστικό υλικό, όσο και έντυπο υλικό, και φυσικά γεωμετρικά όργανα (γνώμονας, μοιρογνωμόνιο).
Επίσης, σε ένα από τα διαθέσιμα τραπέζια, είχα τοποθετήσει τα σχετικά βιβλία μαθηματικών της συλλογής της βιβλιοθήκης που μπορούν φυσικά να δανείζονται οι νεαροί χρήστες μας.

Το σχέδιο μαθήματος μπορείτε να δείτε στο συνεργατικό χώρο [wiki] της σχολικής βιβλιοθήκης.

http://vivliothiki.wikispaces.com/%CE%95%CE%AF%CE%B4%CE%B7+%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B9%CF%8E%CE%BD%2C+%CE%BA%CE%AC%CE%B8%CE%B5%CF%84%CE%B5%CF%82+%CE%B5%CF%85%CE%B8%CE%B5%CE%AF%CE%B5%CF%82

το φύλλο εργασίας στο διαδικτυακό αποθηκευτικό ιστότοπο boxnet

http://www.box.net/shared/bvevxnbl6i


Η ανταπόκριση των μαθητών ήταν αρκετά καλή, μάλιστα με ιδιαίτερη χαρά παρατήρησα το αξιοσημείωτο πνεύμα συνεργατικότητας μεταξύ των μαθητών, κυρίως όσον αφορούσε τη χρήση του μικρού τους φορητού.


Επειδή πολλά αρνητικά γράφονται σχετικά με το νέο θεσμό της Ψηφιακής Τάξης, δείτε ενδεικτικά ένα σχετικό άρθρο στην Ελευθεροτυπία της 17/1/2010
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=121923 ,
καλό θα ήταν να γνωρίζουμε πως εκτός από τα πολλά προβλήματα ή λάθη που μπορεί να παρατηρούνται κατά την εφαρμογή οποιουδήποτε νέου μέτρου, υπάρχουν αρκετοί εκπαιδευτικοί που προσπαθούν να ζωντανέψουν το μάθημά τους χρησιμοποιώντας και τις Νέες Τεχνολογίες, χωρίς φυσικά να τρέφουν ψευδαισθήσεις πως ανακάλυψαν ξαφνικά το μαγικό ραβδάκι που αυτομάτως θα λύσει όλες τις κακοδαιμονίες της εκπαίδευσης.
Άλλο πράγμα όμως το να είμαστε επιφυλακτικοί και κριτικοί, και άλλο η ανούσια ισοπέδωση των πάντων με γενικόλογα σχόλια όπως "πανθομολογούμενο τίποτα" ή "τα παιδία παίζει" που γράφονται στο άρθρο.
Διότι σε ουκ ολίγα σχολεία δοκιμάζονται αξιόλογες διδακτικές προσεγγίσσεις που στόχο έχουν να αποκτήσουν οι μαθητές πολύτιμες δεξιότητες και χρήσιμες γνώσεις μέσα στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος.
Και είναι τουλάχιστον άδικο να μην αναγνωρίζεται το καινοτόμο έργο που επιτελείται.

Όσοι καλοπροαίρετοι μάχιμοι εκπαιδευτικοι θα βλέπατε πόσο συγκεντρωμένα δούλεψε το συγκεκριμένο τμήμα, πόσο χάρηκαν όταν χάραζαν και μετρούσαν τις γωνίες και απαντούσαν τις ερωτήσεις του φυλλαδίου, θα καταλαβαίνατε φυσικά ότι ο κόπος της συναδέλφου δεν πήγε χαμένος.



Χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό SketchPad 1.0

http://wareseeker.com/free-sketchpad/


ένας δωρεάν επεξεργαστής σχεδίου για απλά γεωμετρικά σχήματα.

Το Sketch Pad μπορεί μάλιστα να συνδεθεί με το Google talk και να επιτρέπει σε δύο χρήστες να συνεργάζονται πάνω σε ένα μικρό “καμβά”.

http://www.softpedia.com/get/Windows-Widgets/Widget-Miscellaneous/Sketch-Pad.shtml

No comments: