Friday, February 5, 2010

Σχολική βιβλιοθήκη, ψηφιακή τάξη & Linux



H πολιτεία τον περασμένο Σεπτέμβριο χορήγησε δωρεάν σε όλους τους μαθητές της Α' Γυμνασίου φορητούς υπολογιστές στα πλαίσια του προγράμματος “Ψηφιακή Τάξη” με δύο λειτουργικά: Windows & Linux.
Δυστυχώς είναι λίγοι οι μικροί μαθητές που χρησιμοποιούν κάποια διανομή Linux (συνήθως Ubuntu, ή Xandros για μηχάνημα μάρκας Asus Eee PC).
Είναι πραγματικά κρίμα, διότι έτσι ούτε αυξάνουν τις γνώσεις τους στην πληροφορική, ούτε χρησιμοποιούν ένα λειτουργικό σύστημα ανοικτού κώδικα, το οποίο είναι αξιόπιστο και αρκετά ασφαλές (πολύ δύσκολα προσβάλλεται από κακόβουλο λογισμικό).

Σήμερα, ήρθε ένας μαθητής παραπονούμενος πως το Windows του “κόλλαγε” στο φορητό του.
Δεν μπορούσα να βρω λύση στο πρόβλημα, λόγω έλλειψης ειδικών γνώσεων, και του πρότεινα να το συζητήσει με τις καθηγήτριες πληροφορικής, αλλά άδραξα την ευκαιρία για να του δείξω πώς να χρησιμοποιήσει εναλλακτικά το διαθέσιμο Linux, επιλέγοντάς το από τις επιλογές του dual boot.
To συγκεκριμένο μηχάνημα έτρεχε Xandros, ένα λειτουργικό με πολύ εύκολο και φιλικό περιβάλλον, που είναι κάπως διαφορετικό από τα συνηθισμένα. Σε λίγα λεπτά η επίδειξη είχε ολοκληρωθεί, και ελπίζω να το ξαναχρησιμοποιήσει.

Στο μέλλον θα ξανακάνω αυτή την ολιγόλεπτη επίδειξη και σε τμήματα της ψηφιακής τάξης που χρησιμοποιούν τη σχολική βιβλιοθήκη για τα μαθήματά τους.

Λεπτομερείς οδηγίες για το πώς ανεβάζουμε
εκπαιδευτικό υλικό της ψηφιακής τάξης
 από το
Αποθετήριο Τεχνικής Στήριξης ΣΕΠΕΗ
 σε φορητό υπολογιστή με LINUX / UBUNTU
σε μορφή .pdf
http://www.box.net/shared/9m19fzjbrs

Σχετικοί ιστότοποι:
Δράση «Ψηφιακής Τάξης» για τη δωρεάν απόκτηση φορητού προσωπικού υπολογιστή από τους μαθητές της Α' Γυμνασίου
http://www.digitalaid.gr/activitiesdetails.asp?id=8

Εκπαιδευτική Κοινότητα του Ubuntu (Συζητήσεις, Νέα, Ανακοινώσεις)
http://forum.ubuntu-gr.org/viewforum.php?f=27&sid=17d250fd53aa44c1699d1a7991759935

Αποθετήριο Τεχνικής Στήριξης ΣΕΠΕΗΥ
Λογισμικό για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
http://ts.sch.gr/repo/

No comments: