Thursday, January 13, 2011

Χρήση έντυπου γαλλοελληνικού λεξικού στη σχολική βιβλιοθήκη








Σήμερα έγινε παρουσίαση του έντυπου γαλλοελληνικού λεξικού ΚΑΟΥΦΜΑΝ που διαθέτει η συλλογή της βιβλιοθήκης μας σε μαθητές της Γ'  Τάξης του 19ου Γυμνασίου Περιστερίου.
Τα μαθήματα αυτά γίνονται στα πλαίσια του προγράμματος πληροφοριακής παιδείας, σε συνεργασία φυσικά  με τη συνάδελφο που διδάσκει το μάθημα, χρησιμοποιώντας πάντοτε το έντυπο διαθέσιμο υλικό αλλά και τις Νέες Τεχνολογίες.
Επειδή έχουμε μόνο ένα αντίτυπο, χρησιμοποιήσαμε ειδική παρουσίαση μέσω προβολέα δεδομένων.
Το σχέδιο μαθήματος στο συνεργατικό χώρο της βιβλιοθήκης.
http://vivliothiki.wikispaces.com/French+dictionaries
Το εκπαιδευτικό υλικό [παρουσίαση & φύλλο εργασίας] υπάρχει στην ηλεκτρονική μας τάξη
στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Λεξικά γαλλικής γλώσσας (G666127)
http://eclass.sch.gr/courses/G666127/ 
[Πατήστε  το "υλικό μαθήματος']

Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συμμετείχαν με ερωτήσεις και απάντησαν τις ερωτήσεις του φύλλου εργασίας.
Παρατηρήστε στη φωτογραφία τις λεπτομερείς σημειώσεις από σελίδα τετραδίου επιμελούς μαθητή.


Τεχνικές λεπτομέρειες:

Η παρουσίαση του μαθήματος έγινε στη σχολική βιβλιοθήκη με χρήση ελεύθερου λογισμικού/λογισμικού ανοικτού κώδικα [EΛ/ΛΑΚ]:

λειτουργικό σύστημα: GNU/Linux Trisquel 4.0 
[βασίζεται στη δημοφιλή διανομή Ubuntu]
φυλλομετρητής διαδικτύου: Mozilla Firefox 3.6.13
επεξεργαστής κειμένου: OpenOffice 3.2 Writer   (έγγραφο .odt)
πρόγραμμα παρουσίασης OpenOffice 3.2 Impress   (έγγραφο .odp)
επεξεργαστής εικόνας: Gimp 2.6
εκπαιδευτικό λογισμικό εκμάθησης λεξιλογίου KWordQuiz

Οι εικόνες τραβήχτηκαν με μια παλιά ψηφιακή φωτογραφική
Olympus C-760 Zoom με μόνο 3.2  megapixel.

Επειδή η παρουσίαση .odp είναι μεγάλο αρχείο λόγω των φωτογραφιών [25ΜΒ],
μετατράπηκε σε μορφή pdf [3,4ΜΒ] για να φορτωθεί εύκολα μέσω διαδικτύου στον εξυπηρετητή του ΠΣΔ , όπου είναι αποθηκευμένη η ηλεκτρονική τάξη.
Η μετατροπή ενός αρχείου .odp σε .pdf γίνεται πανεύκολα με την εντολή export as PDF, στη σουίτα γραφείου OpenOffice.

No comments: