Wednesday, September 2, 2009

ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΑΞΗ



Με την υπουργική απόφαση 88310/Γ2 της 22-07-2009 αποφασίστηκε η πειραματική εφαρμογή ενός προγράμματος εισαγωγής από το φετινό σχολικό έτος (2009-2010) στα γυμνάσια όλης της χώρας, η συστηματική διδασκαλία ενοτήτων του αναλυτικού προγράμματος (το ένα τρίτο της ύλης) με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών.
Έτσι θα διδάσκονται δύο από τα παρακάτω μαθήματα με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή:
γεωγραφία, ιστορία, βιολογία/φυσικές επιστήμες, μαθηματικά,
επειδή θεωρήθηκαν ως "εκπαιδευτικά προσφορότερα".
Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση [ΕΣΠΑ] και προβλέπει:
α) υπολογιστές για κάθε μαθητή της Α' Γυμνασίου & διδάσκοντα εκπαιδευτικό
β) ψηφιακό υλικό του ΥΠΕΠΘ.
Θα ακολουθήσει αξιολόγηση του προγράμματος και μπορεί μελλοντικά να αυξηθεί ο αριθμός των μαθημάτων, όσο και το ποσοστό της διδακτέας ύλης.

Το μέτρο στοχεύει στον εκσυγχρονισμό της δημόσιας εκπαίδευσης και στην τόνωση της αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών με την "ένεση" αυτή των πενήντα εκατομμυρίων ευρώ.
Περίεργο πάντως είναι πως στο πρόγραμμα δεν αναφέρεται καθόλου η πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Το ψηφιοποιημένο υλικό θα παρέχεται βέβαια αρχικά από το ΥΠΕΠΘ, αλλά τι προβλέπεται για τον τεράστιο πλούτο υλικού που διατίθεται στο διαδίκτυο;
Το μέτρο θα πρέπει οπωσδήποτε στο μέλλον να συνοδευτεί με διευκόλυνση στην πρόσβαση στο διαδίκτυο, η οποία θα πρέπει να είναι ελεύθερη ή τουλάχιστον γενναία επιδοτούμενη, τουλάχιστον για τους μαθητές.

Δείτε τις σχετικές επίσημες ιστοσελίδες;
ΕΣΠΑ
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ

Η χρήση ψηφιοποιημένου υλικού και των ΝΤ γενικότερα δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο στα δημόσια σχολεία μας. Ήδη υπάρχει αναρτημένο πολύ υλικό που έχει παραχθεί από εκπαιδευτικούς στην ηλεκτρονική διαχείριση τάξης στον ιστότοπο του ΠΣΔ
και σε δεκάδες προσωπικές ιστοσελίδες και μπλογκ.
Χακτηριστικά αναφέρω την προσπάθεια στο 2ο Δημοτικό Σχολείου Μουρεσίου του Πηλίου, όπου ο δάσκαλος της ΣΤ' τάξης Μανόλης Χειλαδάκης, έστησε ήδη από πέρσι ψηφιακή τάξη, με τη συνδρομή της διευθύντριας Πολυξένης Μήτσιου και τη σύμφωνη γνώμη και παρότρυνση του σχολικού σύμβουλου Κυριαζή Πόρποδα.
Δεν πρόκειται για μοναδική περίπτωση.
Παρόμοια δουλειά (χρήση του διαδραστικού πίνακα interactive whiteboard στο χώρο του σχολικού εργαστηρίου πληροφορικής & χρήση της πλατφόρμας Moodle) έχει γίνει ήδη και στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Καλυβίων Θορικού νομού Αττικής από τους δάσκαλους Αβραάμ Τριανταφυλλίδη & Αντώνη Σκέλλα.

Δείτε τις ιστοσελίδες:
Χρήση OLPC για διδασκαλία

άρθρο περί χρήσης διαδραστικού πίνακα


το μπλογκ του Μανόλη Χειλαδάκη

1 comment:

Μανωλης Χειλαδακης said...

ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Στην πράξη πέρυσι απλώς ταράξαμε τα νερά. Φέτος με την "2η ψηφιακή τάξη" ελπίζω να βγάλουμε και χρήσιμα συμπεράσματα. Όταν βρω καιρό θα φτιάξω νέο blog.